forum V44

Lees meer
05-12-2006 12:42 #51673 door Jean-Paul Moonen
forum V44 is gemaakt door Jean-Paul Moonen
<p>Hallo allemaal,</p><p>Sinds enige tijd zit ik op jullie forum en ik vindt hem niet echt overzichtelijk, misschien ben ik verwend maar ik heb een opel admiral gehad en die hadden een forum met de naam Big Opel forum te vinden op bijv google.</p><p>Het voordeel van dit forum is dat ie ruim is opgezet en dat je er foto's op kwijt kan bijv je nieuwe volvo of een probleem met een onderdeel dit kan je dan met tekst verder toelichten. Het gaat me even te ver om alle voorbeelden op te noemen maar kijk is als vereniging eens naar een ander, want eigenlijk werken alle clubs met hetzelfde forum model en dit kun je met de sitebheerder natuurlijk aan je wensen aanpassen qua kleur een foto hier of plaatje daar noem maar op. Ook superhandig om bijv links zoals verkoopsite's, e.d. op kwijt te kunnen is natuurlijk reklame voor diegene.</p><p> </p><p>Als jullie niet weten wat ik bedoel kun je me natuurlijk altijd mailen rene.minnebo@waternet .nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
06-12-2006 11:10 #83244 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic forum V44
<p>Het forum is voorheen vresleijk lastiggevallen door spam. Ik denk dat de forumbaas nu een systeem heeft opgezet wat duidelijk veel meer beveiligingen tot zijn beschikking heeft.</p><p>Het oude forum was inderdaad gebruiksvriendelijker maar hier kan ik goed mee leven.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2006 22:32 #83243 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic forum V44
<p>Hier is al menig discussie over gevoerd (ook op dit forum).... Ik ga mijn handen er niet meer aan branden. Overigens kan ik afraden om je email adres te posten op het forum! Ik heb het een keer gedaan en sindsdien werd ik overspoeld met spam... Een ander goed en leuk forum is het volvo-forum op www.volvo-forum.nl </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2006 17:38 #83242 door Rene Minnebo (GAST)
Beantwoord door Rene Minnebo (GAST) in topic forum V44
<p>Hoi Marcel en Bas, dit forum stamt nog uit de tijd dat spam idd vat kon krijgen op een forum maar met de huidige forums zoals die gebruikt worden door alle clubs ook de kleintjes, is dit goed te onderdrukken, Zeker voor zo'n grote club als deze.</p><p>Vindt het gewoon jammer dat dit forum erg onoverzichteljk is wat ook zien is op de hoeveelheid reacties, er zit erg veel tijd tussen. Waar ik dus op uit kan maken dat er niet veel op gekeken wordt. Erg jammer want een beginnend volvo rijder (ook ik dus) kan er een hoop leren, maar het moet wel te doen zijn dus overzichtelijk. </p><p>Ik zou diegene wel eens willen mailen of spreken die over de hele site gaat, ik ben denk ik niet de enige die problemen heeft met de V44 site. Het ziet er gewoon erg amateuristisch uit, ik verwacht van zo'n grote club als dit toch wel een site die zegt "kijk daarom rij ik nu een klassieke volvo". Een mooie en duidelijke site is het visitekaartje van een club tegenwoordig.</p><p>In mijn vriendenkring zijn er 2 mensen die ook lid zijn (ik nog niet komt misschien nog) en een klassieke volvo hebben en die ook zeggen dat de site veel beter kan en vooral het forum. </p><p>Stel je zit met een probleem en je heb de auto nodig dan kun je op de huidige forums van vandaag, niet op deze dus met een paar simpele drukken op de toets een foto plaatsen klein tekstje erbij met het probleem en als je mazzel hebt zit de oplossing ertussen. En het is soms ook gewoon gezellig zo onder mekaar en dat mis ik een beetje op deze site. En oudbollig zijn we ook niet dus kom op en kijk ook is bij een ander hoe die het doet en vindt niet opnieuw het wiel uit want dat werkt niet.</p><p>Ik hoop dat er wat aan gedaan wordt zou het erg jammer vinden als dit forum zo blijt. </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2006 19:38 #83241 door Rene Minnebo (GAST)
Beantwoord door Rene Minnebo (GAST) in topic forum V44
<p>Hierbij doe ik een paar voorbeelden erbij van een paar forums waar ik regelmatig te vinden ben.</p><p> </p><p> www.bigopels.nl/forum/ </p><p> oldtimerforum.opelteameefde.com/ </p><p> uniform.messageboard.nl/10060/index.php </p><p> www.bon-forums.nl/citroenhy/ </p><p> </p><p>Zoals jullie zien is de opzet bij ieder forum hetzelfde alleen kun je hem naar wens uitbreiden en optisch veranderen. </p><p>Om een paar voordelen op te noemen:</p><p>Je ziet wie er online is (zie ik hier niet)</p><p>Je kan een avater plaatsen (hier niet)</p><p>Je kan een PM sturen (hier niet)</p><p>Eenmalig inloggen is voldoende (moet op het V44 forum elke keer inloggen)</p><p>Een E-mail krijgen als je een pm bericht hebt.</p><p>een bericht qouten </p><p>En zo zijn er nog legio voorbeelden te geven.</p><p>Een club zoals de V44 zou hier zijn voordeel uit moeten halen vind ik.</p><p>Ik hoop iemand van het bestuur zijn aandacht te krijgen, ik als nieuwe volvo amazon combi rijder zit meer op de bovenstaande site's te ouwenelen dan op dit forum de rede is nu wel bekend en dat vind ik jammer.</p><p>Mvgr Rene Minnebo</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2006 21:41 #83240 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic forum V44
<p>Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is.. Als ik die andere fora bekijk zie ik ook niet zo een twee drie wat nou de laatste topics en reacties zijn. Quoten kan toch gewoon met knippen/plakken? Misschien zou de opmaak wel iets duidelijker kunnen en voor mij hoeft het stuk tussen de blauwe strepen niet steeds terug te komen. </p><p>Dit forum is met veel bloed, zweet etc. opgezet speciaal voor deze site en is nog steeds in ontwikkeling. </p><p>Het belangrijkste is dat het oude forum met alle oude reacties er in verwerkt zijn, zo is er op bijna elke technische vraag wel een antwoord te vinden,in de loop der jaren is er een enorm naslagwerk ontstaan. Het zou zonde zijn om dit verloren te laten gaan. Waarschijnlijk is/was het niet mogelijk om het oude forum in een standaardforum te implanteren.</p><p> Ik zou zeggen kijk hier regelmatig en gebruik als je vragen hebt ook de zoekfunctie, dan zal je zien dat er ongeloofelijk veel te vinden is en...het went snel. Ook kun je als je suggesties hebt over functionaliteit etc. deze gewoon plaatsen als er meerdere mensen daar het nut van zien wordt daar ook iets mee gedaan. </p><p>Zoals gezegt het forum is nog in ontwikkeling.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2006 22:02 #83239 door Rene Minnebo (GAST)
Beantwoord door Rene Minnebo (GAST) in topic forum V44
<p>is idd zo dat je dingen verliest als je verandert van forum model maar soms moet je wel eens. En wat betreft jou tweede argument dat je niet kunt zien of er een reactie is op een topic komt omdat je een gast was op dat moment je zal eerst in moeten loggen en dan zie allemaal gele memo's wapperen dit geeft aan dat er een reactie op een topic is. En je kan dmv een vinkje in je profiel ook aan geven of je bij jou geplaatst bericht een mailtje wil ontvangen, moet je niet doen wordt je gek van de mailtjes, maar dat even terzijde. </p><p>Je kan dit forum ook in een submapje doen zodat dit alleen als een leesbestand geopend kan worden, dus je kan dingen nog terugzien alleen niet meer op reageren. als je met een probleem zit kun je dit uit het oude forum kopieren en plakken in het nieuwe forum. En langzamerhand bouw je iets op en kan het oude forum verdwijnen, zo werken andere fora's ook. Alles went natuurlijk maar het moet niet te lang duren en vervelend worden, misschien ben ik nog wel te jong en wil ik veel te snel ik weet het niet waar ik niet van hou is dat ik met een omweg ergens naar toe moet.</p><p>Ik hoop dat ze echt een keer overstag gaan het heeft echt zo zijn voordelen, misschien een actiepuntje voor een jaarvergadering.</p><p> </p><p>Gr Rene</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2006 19:45 #83238 door Rene Minnebo (GAST)
Beantwoord door Rene Minnebo (GAST) in topic forum V44
Lees dat er V44 site vernieuwd is hmmmm maar of het er beter op geworden is betwijfel ik of is dit omdat ik alleen GAST ben en dus niet alle vernieuwingen kan zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2006 20:45 #83237 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic forum V44
Waar heb je dat gelezen dan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-01-2007 19:12 #83236 door Rene Minnebo (GAST)
Beantwoord door Rene Minnebo (GAST) in topic forum V44
Onder het hoofdstuk NIEUWS ongeveer halverwege (de beginpagina is klaar), staat alleen geen plaatsingsdatum bij kan dus ook oud nieuws zijn, maar mijn schoonvader had het er afgelopen zaterdag ook over dat er recent iets verandert is, alleen wat?????????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.