Amazon stuur draait niet terug

Lees meer
13-06-2020 08:24 - 13-06-2020 08:27 #188861 door John Lemmers
Amazon stuur draait niet terug is gemaakt door John Lemmers
Van het ene op het andere moment draait mijn stuur na het nemen van een bocht niet meer terug. Na het monteren van nieuwe banden eind vorig jaar, heb ik nog nooit zo soepel gestuurd. Ik reed daarvoor met te oude banden.

Gisteren bij het wegrijden was dat nog ok. Op de snelweg merkte ik dat hij nogal “zoekerig” reed. Ik moest continue corrigeren. Meteen de banden bij de pomp op juiste druk gebracht, maar daar mankeerde niets aan. Vervolgens merkte ik in de stad bij bochten dat het stuur niet meer terugdraaide.

De bus van het hulpstuurhuis is vier jaar terug vervangen.

In welke richting moet ik hier gaan denken?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 09:51 #188863 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon stuur draait niet terug
Beslist niet meer rijden !!! Laat de auto nakijken door een deskundige. Als je lid bent van de wegenwacht en ook thuisservice hebt, zou je die kunnen bellen. Bel dan op een moment , waarop ze het vermoedelijk niet al te druk hebben langs de weg.Dit verschijnsel kan diverse oorzaken hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2020 20:23 #188872 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Amazon stuur draait niet terug
Zoals Niek aangeeft, dit kan diverse oorzaken hebben.
Denk aan:
- Zand in je hulpstuurhuisbus waardoor hij zwaar loopt (vervangen door PU??)
- Verrotte fusee kogels
- Losgeraakte bovenste draagarm bouten en dus verkeerde uitlijning
- Kapot stuurhuis
- Defect in de stuurkolom
Niets iets om mee door te rijden voordat je weet wat het is inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2020 10:51 #188882 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Amazon stuur draait niet terug
Bedankt Niek en Lars. Van de week ga ik er eens onder kruipen. PU bus zit er trouwens al in. In het begin iets stroever sturen maar even later heerlijk strak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2020 21:15 #189257 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon stuur draait niet terug
Ik ben wel benieuwd naar wat de oorzaak was!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2020 17:47 #189506 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Amazon stuur draait niet terug
Hoi Niek,

Ik heb hem net op assteunen gezet. Het is mijn enige auto, maar heb hem niet heel vaak nodig, vandaar de vertraging. En ik kon hem net voor het eerst in maanden voor de deur neerzetten. Dat is een luxe als je in Den Haag woont.

Maar ik zie niets bijzonders, anders dan wat rubbers die niet helemaal vers meer zijn. Heb flink aan de stangen liggen trekken en zie geen speling. Dus helaas nog geen diagnose Niek. Ik zou hem bij een kenner op een brug kunnen zetten maar dat is 50km verderop. En ik weet niet of dat verstandig is.

Heb je misschien tips voor wat ik verder zou kunnen bekijken?

Groet,
John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
27-07-2020 19:18 - 27-07-2020 20:20 #189507 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Amazon stuur draait niet terug
John,

In het rijtje met mogelijkheden:
ik kom de laatste tijd helaas stuurhuizen tegen die zo droog staan als de baard van Sinterklaas of wel zorg dat het stuurhuis gevuld is met dikke olie!

Gr Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2020 12:26 #189513 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Amazon stuur draait niet terug
Zoekerig rijden kan ook veroorzaakt worden doordat het toespoor niet klopt. Dan draait het stuur ook slecht terug naar de rechtuit-stand.
Heb eens meegemaakt dat onder het rijden de shims verdwenen zijn bij de bovenste whishbone (Vraag niet hoe dat kan, vermoedelijk niet goed genoeg vastgezet. Maar dat waren na de voltooiing van de restauratie)
Als je de motorkap open trekt dan zie je in een oogopslag of de shims nog op hun plek zitten, is dus makkelijk te controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2020 15:52 #189515 door John Lemmers
Beantwoord door John Lemmers in topic Amazon stuur draait niet terug
Cor en Han bedankt. Ik heb weer wat uit te zoeken. Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2020 16:14 #189516 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon stuur draait niet terug
Ik heb jaren geleden eens meegemaakt,dat iemands amazon ,die de auto ook niet veel gebruikte , ook plotseling heel vreemd stuurde. Dit werd mij per telefoon medegedeeld door de eigenaar ,een vrouw .
Pas na een tijdje doorvragen van mijn kant werd me oa verteld ,dat de auto soms ook niet goed wilde starten. Maar ja ,dat was een probleem van heel andere aard,dat had met dat rare sturen toch niets te maken. Wel was een behulpzame buurman,die weliswaar geen verstand van autos had, zo vriendelijk geweest de auto een keer even aan te slepen. En toen liep de motor weer. En ja,nu bedacht ze, daarna was dat rare sturen eigenlijk begonnen . Toen viel bij mij het kwartje! Ik vroeg: waar heeft die man de sleepkabel dan aan vastgemaakt ? Toch niet toevallig aan de spoorstang?
Dat wist de eigenaar ook niet. Ik ben gaan kijken en ja hoor, de spoorstang was helemaal krom getrokken ! Dat was de oorzaak van dat rare sturen. Er viel inderdaad niet mee te rijden. Probleem opgelost met een andere spoorstang.
Soms is het simpeler dan je denkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.