- Berichten: 139
Alternatieven IPD stabilisatorenset?
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
Ik dacht zelf aan pu-rubbers, gaz-instelbare dempers, verlagingsveren(40 mm), geventileerde schijven, subframe versterken, etc.
Ook op het programma staan dikkere stabilisatiestangen(voor en achter).
Via volvo lotte staan ze te koop voor 550 euro. Misschien het geld dubbel en dwars waard, maar ik vroeg mij af of er goedkopere alternatieven te koop zijn. Misschien past iets van een andere auto, of van een lichte bedrijfsauto?
Heeft iemand ervaringen met andere stabilisatoren, of is er alleen ipd te krijgen op dit gebied?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 898
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
"Siang Phoa" schreef:
Waarom zou je een straatauto verlagen met alle verkeersdrempels?
Ik wou hem 4 cm verlagen ongeveer. Een beetje dus. Vanwege lager zwaartepunt, beter weggedrag en mooiere looks.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
"Ed van der Zee" schreef:
De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.
Is het zo dat verlagen bij een p1800 dus meer problemen geeft dan bij een amazon? Amazon zal standaard wel hoger staan schat ik in zo.
Met progressieve veren bedoel je dus gelijk hoogte behouden , maar stugger en dus geschikter voor sportief gebruik? Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?
Ed, gebruik je geen IPD stang achter?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Ik heb ook verlagingsveren op de 1800. Middendemper weg laten en zorgen dat de uitlaat zo dicht mogelijk langs de bodem loopt zonder te resoneren. Ik heb pas 1x aan de grond gezeten. Gewoon rustig rijden in een gebied met drempels.
Overigens zijn mijn verlagingsveren van Lesjofors. Die zou ik nu niet meer kopen. Verlagen te veel. Dit heb ik toen handmatig op moeten lossen.
Ik weet dat er nu setjes zijn die 'speciaal gemaakt' worden zodat ze maar max 30mm verlagen. Dit zijn dezelfde veren als van Intrax heb ik begrepen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
... wS&vxp=mtr
(of is 1" al de standaard maat voor de 1800?)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Meningen zijn wat verdeeld of dit wel verstandig is, je zou bij uitbreken minder marge hebben om tegen te sturen en de wagen in een keer kwijt zijn.
Bevestigen is lastig en je moet er gaten voor in de bodem maken.
Demper weglaten is wel een sportief alternatief en het wordt waarschijnlijk minder warm daar rechts voor.... goede tip
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.