Alternatieven IPD stabilisatorenset?

Lees meer
21-11-2015 20:42 #155928 door Gideon Los
Alternatieven IPD stabilisatorenset? is gemaakt door Gideon Los
Ik wil in de toekomst mijn P1800ES vooras compleet reviseren om zo beter om te gaan met een sterkere motor.

Ik dacht zelf aan pu-rubbers, gaz-instelbare dempers, verlagingsveren(40 mm), geventileerde schijven, subframe versterken, etc.

Ook op het programma staan dikkere stabilisatiestangen(voor en achter).

Via volvo lotte staan ze te koop voor 550 euro. Misschien het geld dubbel en dwars waard, maar ik vroeg mij af of er goedkopere alternatieven te koop zijn. Misschien past iets van een andere auto, of van een lichte bedrijfsauto?

Heeft iemand ervaringen met andere stabilisatoren, of is er alleen ipd te krijgen op dit gebied?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2015 20:54 #155931 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Volgens mij heb ik als goedkope fix wel eens een voorbeeld gezien van iemand die aan de voorzijde twee gewone stabilisatorstangen boven elkaar had gemonteerd en daar goede resultaten mee haalde. Ik zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2015 23:46 #155933 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Joghinder Singh heeft indertijd noodgedwongen een dubbele stabilisator gebruikt op zijn fameuze 544. Voor het hier en nu geef ik het advies om door te sparen voor een set IPD's , en om de verlaging uit te stellen. Waarom zou je een straatauto verlagen met alle verkeersdrempels?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2015 23:55 #155934 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Het verlagen van een 1800 is vragen om problemen, met mijn E - standaard veren- moet ik al oppassen dat ik niet blijf hangen.
De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2015 20:03 #155972 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?

"Siang Phoa" schreef:
Waarom zou je een straatauto verlagen met alle verkeersdrempels?


Ik wou hem 4 cm verlagen ongeveer. Een beetje dus. Vanwege lager zwaartepunt, beter weggedrag en mooiere looks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2015 20:21 #155974 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?

"Ed van der Zee" schreef:

De vrije bodemruimte is gering, voorste demper krijgt al regelmatig een tik, zeker met bagage achterin hangt een 1800 snel achterover.
Zou kijken of je progressieve veren kunt krijgen, dat Zie ik als een verbetering.
Met IPD stang voor en Billstein schokbrekers voor en achter heb ik een goede set up.


Is het zo dat verlagen bij een p1800 dus meer problemen geeft dan bij een amazon? Amazon zal standaard wel hoger staan schat ik in zo.

Met progressieve veren bedoel je dus gelijk hoogte behouden , maar stugger en dus geschikter voor sportief gebruik? Iemand goede ervaringen met een bepaald merk?

Ed, gebruik je geen IPD stang achter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-11-2015 22:39 #155981 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Gideon,

Ik heb ook verlagingsveren op de 1800. Middendemper weg laten en zorgen dat de uitlaat zo dicht mogelijk langs de bodem loopt zonder te resoneren. Ik heb pas 1x aan de grond gezeten. Gewoon rustig rijden in een gebied met drempels.

Overigens zijn mijn verlagingsveren van Lesjofors. Die zou ik nu niet meer kopen. Verlagen te veel. Dit heb ik toen handmatig op moeten lossen.
Ik weet dat er nu setjes zijn die 'speciaal gemaakt' worden zodat ze maar max 30mm verlagen. Dit zijn dezelfde veren als van Intrax heb ik begrepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2015 12:48 #155990 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Er bestaan ook stabilisatorstangen van het merk (?) Whiteline, maar weet niet of die ook een versie voor de 1800 hebben, misschien een zoektochtje waard? (ik kan zo snel alleen versies voor latere modellen vinden)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-11-2015 12:53 #155991 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Of deze die bij Brookhouse te leveren is:
... wS&vxp=mtr

(of is 1" al de standaard maat voor de 1800?)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2015 19:49 #156018 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alternatieven IPD stabilisatorenset?
Ik heb vóór de dikke IPD stuurstabilisator gemonteerd, achter er nog niet opgezet
Meningen zijn wat verdeeld of dit wel verstandig is, je zou bij uitbreken minder marge hebben om tegen te sturen en de wagen in een keer kwijt zijn.
Bevestigen is lastig en je moet er gaten voor in de bodem maken.
Demper weglaten is wel een sportief alternatief en het wordt waarschijnlijk minder warm daar rechts voor.... goede tip

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.