fuseekogelset, onderdelenlijst

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 14:23 #55799 door
Hallo volvo amazone liefhebbers, In de onderdelen lijst zie ik twee fuseekogelsets staan:80273038 FUSEEKOGELSET ONDER 27.00 273038 FUSEEKOGELSET OND=A= 69.23 Wat is nou precies het verschil tussen de twee behalve de prijs?Ik heb sinds kort de volvo amazone gekocht (b20) en heb er nog niet veel verstand van, maar dat wil ik graag veranderen. Daarom zat ik er over na te denken over om lid te worden van deze vereniging, maar hoe word ik nou precies lid? De aanmeld pagina is namelijk al in onderhoud voor een tijdje.Excuseer mij voor mijn geringe kennis,Tony van Stratenp.s. Heeft iemand nog een onderdelen adresje in het zuid oosten? (eindhoven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 16:15 #64456 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Hoi, heb nog wel een onderdelen ADRES voor je in die buurt, Martens Bodyparts in Deurne, niet de goedkoopste maar heeft wel bijna alles en goede kwaliteit. Scandcar is ook een optie maar daar ben ik niet van gecharmeerd persoonlijk.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 19:21 #64455 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Van sommige onderdelen kun je twee uitvoeringen kopen. Het V.O.D. noemt het origineel misleidend A-kwaliteit en de vervangende B-kwaliteit. Ik noem het misleidend want de B-kwaliteit is vaak niet minder van kwaliteit dan de A-kwaliteit. Ik zou het daarom liever "origineel" en "vervangend" noemen. Mensen die niet persé het origineel nodig hebben raad ik aan te kijken welke van de twee het goedkoopste is. Het is me al eens overkomen dat het origineel (A-kwaliteit) op een bepaald moment goedkoper was dan het vervangende onderdeel (B-kwaliteit)! Ik heb zelf de "B-kwaliteit" fuseekogels op mijn Amazon vanwege de prijs. Voor de rest kan ik geen verschil bemerken.Voordat je bij het V.O.D. kunt kopen dien je lid te zijn van de V44-Vereniging. Een alternatief voor Martens is Scandcar in Moergestel, niet direct om de hoek, maar je bent er vanuit Eindhoven binnen ong. een half uur. Route: over A58 richting Tilburg en dan bij afslag Moergestel eraf. Bovenaan het viaduct linksaf en doorrijden (ong. 2 km) tot je rechts van de (land)weg een voormalige boerderij met stal ziet waar opvallend veel oude Volvo's geparkeerd staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 21:11 #64454 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Meestal is de =A= en =B= kwaliteit niet hetzelfde.Voor de fusee geldt dat de originele splitpennen hebben en de =B= kwaliteit borgmoeren voor éénmalig gebruik.In dit geval zou ik voor het origineel gaan, die splitpen is een veilig gevoel en ik kan het weten aangezien mij ooit is overkomen dat een (=B=) fusee bij 50 km los is geschoten.Dit wil ik niet nog een keer meemaken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 22:16 #64453 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Voor aanmelden nieuwe leden stuur een e-mail naar info@v44.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2003 22:30 #64452 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
ook een (zeeeeeer) goed adres voor 2e hands onderdelen aan (zeeeeeeer) schappelijke prijs: andre vervoort, fazantenlaan 38, vorselaar, belgië. Je moet er inderdaad even de grens voor over, maar vanaf eindhoven is het toch maar ongeveer 50km. Via snelweg eindhoven>antwerpen, afslag lille (eerste afslag na turnhout). Vandaar richting Herentals en dan kom je na een 10-tal km een bordje richting vorselaar tegen. Misschien verstandig om eerst even te bellen: +31 14 500129. Je zal het je zeker niet beklagen (mijn ervaring althans)! vlas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2003 19:18 #64451 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Nylon borgmoeren zijn - mits juist toegepast - een prima alternatief voor de splitpen. Het feit dat moderne auto's alleen nog daarmee rondrijden zegt genoeg. Ik heb inmiddels 16.700 probleemloze kilometers met mijn "B-kwaliteit" fuseekogels. Het klopt wat Ed zegt: nylon borgmoeren zijn voor eenmalig gebruik. Maar splitpennen zijn dat ook. Eenmaal terug rechtgebogen hebben ze nog maar de helft van hun sterkte over en mogen dus net zomin hergebruikt worden. Bovendien kunnen splitpennen doorroesten. Of, wat mij al eens is overkomen, in het gat vastroesten zodat je geen nieuwe kunt plaatsen, dan ben je helemaal ver van huis. Het voordeel van nylon borgmoeren is dat je de gaten in de moer niet hoeft uit te lijnen met het gat op de as waar de moer op zit. Dat betekent dat je de moer gewoon vast kunt draaien. Het los gaan zitten van een nylon borgmoer, zoals in Ed's geval, uitzonderlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-06-2003 23:02 #64450 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Het loont nog wel eens de moeite om bij meerdere bedrijven te informeren naar de prijs.Mijn ervaring is dat er soms grote prijs verschillen zijn voor hetzelfde onderdeel.Kom vaak uit bij Nordicar in noord holland.Niet dicht bij huis maar voor €5,50 komt TPG het aan huis bezorgen ( tot 5 KG ).Kan je zelf niet voor gaan rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 19:15 #64449 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Het is gewoon zo dat de een slechte ervaringen heeft bij het ene adres en een ander weer bij het andere. Na vroeger een paar goede ervaringen bij Nordicar. toen Arjan het nog alleen deed heb ik ik in 1998 HELE SLECHTE ervaringen gehad. Niet normaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-06-2003 23:14 #64448 door
Beantwoord door in topic fuseekogelset, onderdelenlijst
Hallo Tony,Goed idee, om lid te worden. Je kan dan niet alleen onderdelen kopen bij het VOD, maar ook gebruik maken van alle kennis die aanwezig is bij de leden van de club (via bijvoorbeeld dit forum, via de clubbijeenkomsten en dmv technische info die is vastgelegd in boeken, tijdschriften en onlangs zelfs op CDROM.) Regio-avonden vind ik altijd erg gezellig, je leert er wat en het is gewoon leuk om elkaars auto's te bewonderen. De club organiseert ook rally/puzzel/tourritten in Nederland en naar het buitenland. Maar het kampeerweekend is jaarlijks vaste prik. En je krijgt elke twee maand een clubblad. Ik ben nu naderhalf jaar lid van de V44 en mijn ervaring is dat je via de club veel kunt leren over de techniek van de auto's en dat als er een probleem is met je wagen. Bovendien vind ik het lidmaatschap van de club voor mijzelf ook een soort van kroon op m'n hobby (maar dat is meer een emotioneel argument). Overigens moet je maar vragen stellen zoveel je wilt. Ik denk dat het best juist is te stellen dat elk clublid ooit een groentje was op volvo-gebied. Slechts door zoeken kan je je volvokennis vergroten. Schroom dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.