stuur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 14:27 #54817 door
stuur is gemaakt door
Hoi,Hoe krijg je het stuur eraf van een amazone? En wie weet de code voor een richting/grootlicht schakelaar?Groeten Sebas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 14:44 #68150 door
Beantwoord door in topic stuur
Als je de centrale moer hebt losgedraaid kun je het stuur eraf trekken. Althans, dat is de theorie. Lukt dat niet met de hand, dan moet je een stuurtrekker gebruiken. Te koop bij het V.O.D. en ongetwijfeld te leen bij je regio.<p>Het artikelnr. van de richtingaanwijzer/groot licht schakelaar is 657317. Nieuw is niet goedkoop (€ 62,50 excl. BTW), maar het V.O.D. heeft ook gebruikte liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 15:16 #68149 door
Beantwoord door in topic stuur
Het stuur moet eraf met een speciale stuur-trekker, dat zijn tweet bouten die in het stuur schroeven, en eentje in het midden die het stuur eraf drukt zeg maar. Het heeft wel van een poelietrekker. Er zijn ook mensen die het zelf maken van een stevige ijzeren strip, maar let op beschadidingen! De codes van de schakelaar weet ik zo een-twee-drie niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 16:29 #68148 door
Beantwoord door in topic stuur
Veel makkelijker is een plaatje smal, stevig ijzer met twee gaten tpv de boutgaten.Met twee passende boutjes draai je het stuur zo omhoog, met het achtereinde van de stuurkolom als hefboom.Bescherm wel het schroefdraad van de stuurkolom met een bv wat hout of hard plastic en draai gelijkmatig de boutjes aan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 17:02 #68147 door
Beantwoord door in topic stuur
Hoe kom je bij die moer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 18:46 #68146 door
Beantwoord door in topic stuur
Ik kreeg m'n stuur eraf door het verwijderen van de centrale moer, stuur zat muurvast. Flink wat wd40 en een paar dagen later trok ik het er zo af...Job

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 19:42 #68145 door
Beantwoord door in topic stuur
Bij het latere stuur wip je eerst het platic plaatje in het midden eruit. Dan kun je bij de vier schroeven met veertjes van de claxon-ring. Als je die eraf gehaald hebt kun je bij de centrale moer. Ik kan me voorstellen dat het bij het oudere type stuur een soortgelijk gebeuren is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 21:18 #68144 door
Beantwoord door in topic stuur
Er zitten 2 schroeven aan de achterkant van het stuur waarmee je de claxon-ring los kunt halen bij het (naar ik aanneem) oudere type. (is '64-'65 oud genoeg om zich als ouder type te clssificeren? ;)<br><br>Job

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 23:15 #68143 door
Beantwoord door in topic stuur
Onder later model stuur versta ik het stuur dat binnen de cirkel het model heeft van een op z'n kant liggende landloper (ongeveer).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2004 23:16 #68142 door
Beantwoord door in topic stuur
Whoops, ik bedoelde natuurlijk <i>zandloper</i>...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.