koni schokbrekers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2005 19:13 #52728 door
koni schokbrekers is gemaakt door
Ik kan mogelijk aan een set ongebruikte koni-classics komen voor de voorzijde van de amazon. Wat zouden deze in de praktijk mogen kosten (per twee)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2005 19:19 #77966 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
de vriendelijke Volvodealer heeft mij redelijk recent daarvoor 250 euro in rekening gebracht. (Koni zwart )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2005 21:50 #77965 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Dat zal inclusief montage zijn Siang?
De vrije jongens vragen ongeveer 70 euro(ex) per stuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-11-2005 23:02 #77964 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Bij Nordicar heb ik afgelopen maart €80 per stuk betaald, incl btw excl montage. En ze bevallen erg goed. Ze zijn ook nog eens verstelbaar, dus kan je ze aanpassen aan je rijstijl/slijtage. Goeie koop. Of je moet Biltsteins monteren, schijnen nog weer beter te zijn. Vooral als je verlagingsveren hebt gemonteerd. Daar passen niet alle schokbrekers bij. KOni en Bilstein zijn schokbrekers die aangepast zijn voor elk model, dus geen algemene schokbreker zoals Monroe e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2005 11:32 #77963 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Als je toch bezig gaat met aanpassen (andere demper monteren) koop dan gelijk Bilsteins. Zijn iets van 90 euro per stuk, maar veel beter dan de Koni's. Koni's zijn oliedempers en hebben alleen een uitgaande gedempte slag, terwijl Bilstein gas is met in- en uitgaande gedempte slag. In de praktijk geeft dit een veel zekerder aanvoelende auto. Dat is wat mij betreft een welkome aanvulling, want de standaard Amazon is geen auto om strak mee te sturen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2005 20:26 #77962 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Wat bij mijn ES enorm scheelde qua wegligging was de originele rubbers vervangen door Poly Urethaan. Vooral aan te raden voor de stabilisator stang. Hij gaat veel strakker door de bocht. Met Bilstein shocks wordt de wegligging wel erg hard, mist toch een stuk comfort. Wegligging is perfect, maar je levert wel je comfort in. Koni is toch iets comfortabeler. Mocht je onder een 1800 Bilsteins voor monteren dan is het aan te raden om het bovenste ophangpunt van de schokbreker te verstevigen door er een stuk metaal op te lassen. Is een zwak punt, door metaal moeheid gaat het metaal daar vaak scheuren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2005 14:23 #77961 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Paul, ik weet niet precies wat deze nu kosten, maar ik kan ze je niet aanraden. Ik heb zelf al jaren gewone (rode) Koni's onder mijn Amazon en die zijn niet verkeerd. Ikheb op de Amazon van mijn vriendin wel classics gemonteerd (achter) en die zijn veel te slap. Niet doen dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2005 16:32 #77960 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Hoi Werner;
de zwarte Koni schokbreker kan je stellen. In de bovenkant van de schokbreker zit een klein gaatje, daar duw je een kleine lange schroevendraaier in, schokbreker helemaal uitghetrokken. Dan komt er een plastic ring mee, die kan je verwijderen. Er zit een snede in waarmee je hem van de stang kan halen. Vervolgens duw je de schokbreker helemaal in en draai je de bovenkant, onderkant vasthouden. Je kan hem in totaal 720 graden draaien, dan staat hij op zijn zwaarste demping. Wel allebei de shocks van dezelfde kant hetzelfde verstellen uiteraard. De plastic ring weer terug plaatsen en uitproberen maar. Bij mijn Es werken ze perfect! Ik ben erg tevreden, hij gaat als op rails door de bocht. Kan ook zijn dat de veren zijn versleten, en dat verhelpt ook geen goede schokbreker. Dan is de veerweg heel erg kort en kan de schokbreker zijn werk niet goed doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2005 17:37 #77959 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Ik kan het in de geschiedenis niet goed terugvinden welke Koni´s en Bilsteins geschikt zijn voor Ama Combi (69) achter. Kan iemand me aan nummers helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-12-2005 21:16 #77958 door
Beantwoord door in topic koni schokbrekers
Kijk even op koni.com en bilstein.com
Kan je ze zo opzoeken of ze ook leverbaar zijn voor je combi. Bij edsclassic.nl/ is er een kortingsactie voor Koni's. 20% korting per paar en 35% korting voor 4 stuks.
Suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.