Hollandia open dak herstellen?
- Frederik Wilbrenninck
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2025 21:32 - 23-05-2025 21:34 #1477283
door Frederik Wilbrenninck
Hollandia open dak herstellen? is gemaakt door Frederik Wilbrenninck
Hallo allemaal,
Vandaag na 58 jaar heeft mij Hollandia schuifdak het begeven. Hij heeft het altijd goed gedaan to vandaag. Hij gaat niet meer open. Hij is dus geblokkeerd in gesloten stand. Ik kan dus gelukkig blijven rijden...Maar zou hem graag willen fixen.
Enig idee hoe uit elkaar te halen, waarmee te beginnen? Tips, adviezen welkom.
Alvast dank
Frederik Wilbrenninck
Amazon station 122s 1967
Vandaag na 58 jaar heeft mij Hollandia schuifdak het begeven. Hij heeft het altijd goed gedaan to vandaag. Hij gaat niet meer open. Hij is dus geblokkeerd in gesloten stand. Ik kan dus gelukkig blijven rijden...Maar zou hem graag willen fixen.
Enig idee hoe uit elkaar te halen, waarmee te beginnen? Tips, adviezen welkom.
Alvast dank
Frederik Wilbrenninck
Amazon station 122s 1967
Laatst bewerkt 23-05-2025 21:34 door Frederik Wilbrenninck.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-05-2025 01:04 #1477287
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Hollandia open dak herstellen?
Beste Frederik, misschien dat je met dit
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/3091...-hollandia-schuifdak
artiekel verder komt.
succes
Johan Geers
succes
Johan Geers
- Frederik Wilbrenninck
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2025 15:14 #1477288
door Frederik Wilbrenninck
Beantwoord door Frederik Wilbrenninck in topic Hollandia open dak herstellen?
Het is mij gelukt het dak te demonteren. Achterste rubber was losgegaan en dubbel gevouwen waardoor dak blokkeerde. Na deze zonder schade eruitg etrokken te hebben heb ik alles los kunnen schroeven en demonteren. Ging best makkelijk. In elkaar zetten zal een andere klus worden.
Ik moet wel een aantal rubbers zien te vinden. Achterste rubber is nog best goed maar zal weer gelijmd moeten worden. Als ik een nieuwe kan vinden zal ik die vervangen. Zo niet opnieuw lijmen.
Voorste rubber was echt op. Dt had ik al gemerkt en stond al om mij "to do" lijstje. Maar nu moet ie echt.
Zij rubbers zijn nog in redelijke staat. Dus als ik die nieuw kan vinden vervang ik ze.
Ik sta dus open om TIPS om nieuw rubbers te laten maken. Ik kan de oude aanleveren ter voorbeeld.
Ik ga gebruikmaken van deze demontage om het dak over te laten spuit. Er waren in de hoeken en kanten hier en daar wat "bubbeltjes" ontstaan. Het mechanisme was nog in prima staat.
Alavst dank voor jullie bijdrage.
FREDERIK WILBRENNINCK
Amazon Combi 122S 1967
Ik moet wel een aantal rubbers zien te vinden. Achterste rubber is nog best goed maar zal weer gelijmd moeten worden. Als ik een nieuwe kan vinden zal ik die vervangen. Zo niet opnieuw lijmen.
Voorste rubber was echt op. Dt had ik al gemerkt en stond al om mij "to do" lijstje. Maar nu moet ie echt.
Zij rubbers zijn nog in redelijke staat. Dus als ik die nieuw kan vinden vervang ik ze.
Ik sta dus open om TIPS om nieuw rubbers te laten maken. Ik kan de oude aanleveren ter voorbeeld.
Ik ga gebruikmaken van deze demontage om het dak over te laten spuit. Er waren in de hoeken en kanten hier en daar wat "bubbeltjes" ontstaan. Het mechanisme was nog in prima staat.
Alavst dank voor jullie bijdrage.
FREDERIK WILBRENNINCK
Amazon Combi 122S 1967
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-05-2025 17:50 #1477289
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Hollandia open dak herstellen?
Een hele grote rubber leverancier is Technirub in Zeewolde
25-05-2025 12:16 #1477299
door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Hollandia open dak herstellen?
Hoi Frederik,
Ik kan je wel helpen met de rubbers voor het dak. Ik heb onlangs mijn Hollandia schuifdak gereviseerd en gemonteerd. Ik heb nog rubbers voor de zijkanten op voorraad en stuur je een PB.
Verder kan ik je nog tips geven voor de montage.
Ik kan je wel helpen met de rubbers voor het dak. Ik heb onlangs mijn Hollandia schuifdak gereviseerd en gemonteerd. Ik heb nog rubbers voor de zijkanten op voorraad en stuur je een PB.
Verder kan ik je nog tips geven voor de montage.
- Joris van Nispen
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-06-2025 19:11 #1477455
door Joris van Nispen
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)
Beantwoord door Joris van Nispen in topic Hollandia open dak herstellen?
Hoi Frederik,
onlangs een soortgelijke operatie uitgevoerd op mijn 940. Mocht je er zelf niet uitkomen of de originele rubbers willen laten plaatsen (dat is vakwerk), dan zijn er nog slechts 2 Open Daken koningen actief in Nederland, zo ontdekte ik: een in Nijmegen en een in Roosendaal. Ik heb het naar grote tevredenheid laten doen bij André Hagenaars in Roosendaal. Is overigens ook met pensioen en doet alleen nog leuke klussen - maar grote aanrader. Veel succes ermee en plezier ervan!
onlangs een soortgelijke operatie uitgevoerd op mijn 940. Mocht je er zelf niet uitkomen of de originele rubbers willen laten plaatsen (dat is vakwerk), dan zijn er nog slechts 2 Open Daken koningen actief in Nederland, zo ontdekte ik: een in Nijmegen en een in Roosendaal. Ik heb het naar grote tevredenheid laten doen bij André Hagenaars in Roosendaal. Is overigens ook met pensioen en doet alleen nog leuke klussen - maar grote aanrader. Veel succes ermee en plezier ervan!
Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), 940 Polar 2.3 i (‘95), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 66 (‘73), 262C (‘80), V70 (‘98 + ‘00)