VOLVO V90 1997 360000 KM TE KOOP
- A.R.M. van Rijckevorsel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2025 17:19 #1476797
door A.R.M. van Rijckevorsel
VOLVO V90 1997 360000 KM TE KOOP is gemaakt door A.R.M. van Rijckevorsel
zojuist op marktplaats gezet: Volvo v90 uit 1997 met 360000 km op de teller. Nooit op onderhoud bezuinigd. Heb hem als huisarts zakelijk gereden dus kon me geen auto permitteren met problemen). Omdat ik hem zakelijk reed mag ik hem nu niet prive overnemen anders zou ik de auto niet verkopen. Het is een auto met historie: door vorige eigenaar/liefhebber in 2010 uit zweden geimporteerd. Hij heeft er een zwaardere bladveer onder laten zetten en LPG in laten bouwen. In 2018 heb ik de volvo overgenomen. Km stand toen 243000 km. Helaas is er, toen de auto 3 maanden in mijn bezit was, iets met de v snaar gebeurd, stukje losgelaten en bij de distributieriem terecht gekomen. Inderdaad… Gelukkig vond ik een identieke motor met 20000 km minder (aantoonbaar, fotos in mijn bezit) Deze kwam uit een perfect onderhouden duitse volvo die zijwaarts een aanrijding had gehad en dus total loss was. Maar de motor volledig intact. Met deze motor, ingebouwd door Toncar in Berkel, heeft de auto tot nu toe altijd soepel en probleemloos gereden. Er is op onderhoud nooit bespaard en ik had eigenlijk geen plannen de auto weg te doen (blijkt ook uit rekening van april 2024 (2300 eurro oa distr riem vervangen) dat doe je natuurlijk niet als je geen vertrouwen in je auto hebt. Dus het plan was lekker door te blijven cruisen met deze volvo. Kwam ik opeens een prachtige 960 tegen (aubergine met beige leer 245000 km) tja die kon ik niet laten gaan. Daarmee rijd ik nu dus rond.Heeft deze auto ook minpunten? Ja: met name wat kleine roesplekjes op de carosserie. Echter die zijn de afgelopen jaren nagenoeg onveranderd gebleven. Omdat ik aanvankelijk niet wist of de roest door zou zetten heb ik 3 extra goede deuren aangeschaft (alle deurren behalve bestuurderskant) evenals 2 voor zijschermen. Ze zijn ook zilverkleurig maar niet helemaal zelfde kleur. Die heb ik dus niet nodig gehad. Die mogen ook worden overgenomen Verder heeft het interieur wat liefde nodig: er ontbreken wat afdekplaatjes. Ook is de motor wat “nat” en is er licht olieverbruik op LPG. Het leer van de stoelen en de deurpanelen zien er nog goed uit. Achter originele zeer zeldzame zonneschermen. Houten stuur. LPG tank. Kortom ben je een liefhebber en zoek je een onverprutste v90… Elke keuring toegestaan. Kijken, proefrit: je bent welkomOh ja accu en banden zijn hagelnieuw!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-04-2025 20:22 #1476800
door Lars Rengersen
Zo heb ik in elk geval een auto van de zaak naar privé gehaald en dat kon volgens mijn accountant op die manier prima.
Mocht je hem hoe dan ook willen verkopen : succes met de verkoop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic VOLVO V90 1997 360000 KM TE KOOP
Mocht je het willen zijn er volgens mij wel mogelijkheden om hem van zakelijk naar privé te krijgen. Je kunt hem 'gewoon' aan privé verkopen. Hierbij is het echter wel van belang dat dit voor een marktconforme prijs plaatsvindt omdat het anders verkapt salaris is en dat mag niet. Je kunt de auto dus laten taxeren voor 'waarde economisch verkeer', maar misschien heb je die zelfs al ivm bijtelling.Omdat ik hem zakelijk reed mag ik hem nu niet prive overnemen anders zou ik de auto niet verkopen.
Zo heb ik in elk geval een auto van de zaak naar privé gehaald en dat kon volgens mijn accountant op die manier prima.
Mocht je hem hoe dan ook willen verkopen : succes met de verkoop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.