Lekkende voorruit rubbers

Lees meer
10-05-2019 13:57 #183309 door Henk Assen
Lekkende voorruit rubbers is gemaakt door Henk Assen
Voorruitrubber van Amazon lekt. Is vervangen bij restauratie.

Nu schijnt het voor te komen dat, wanneer te lange parkers worden gebruikt, de ruit ahw iets wordt omhoog geduwd waardoor het rubber dan niet goed afdicht.

Wie heeft hier ervaring mee en klopt deze stelling.

Ik hoor het graag.

Vr Volvogroet
Henk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 14:03 #183310 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkende voorruit rubbers
Welke Parkers bedoel je. De enige die ik kan bedenken zijn die van de lijsten aan de binnenkant. Maar het is altijd handig ook bij een restauratie iets van een afdichting middel te gebruiken. Ikzelf gebruik altijd shellkit. Dit is een bitumen kit die ook voor reparaties onder water geschikt is. Ik gebruikte het voornamelijk in mijn loodgieter tijd om tijdelijke dak lekkages te verhelpen. Deze kit droogt niet en blijft flexibel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 14:10 #183311 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Lekkende voorruit rubbers
Die Parkers bedoel ik. Er schijnen 2 verschillende lengtes te zijn voor montage van de lijst.

Denk dat de ruit er dan toch weer uit moet.

Dank voor snelle reaktie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 15:41 #183312 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Lekkende voorruit rubbers
Het klopt dat als de parkers van de sierlijst aan de binnenzijde van de ruit te vast worden aangedraaid de voorruit een beetje naar buiten gedrukt wordt.
Heb ik zelf meerdere malen meegemeaakt Parkers iets los fraaien lost dit problem op. Of daarmee je lekkage opgelost is is de vraag.
Zelf zet ik de ruiten altijd in de kit, zowel kit tussen ruit en rubber als tussen rubber en carosserie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 16:54 #183313 door Henk Assen
Beantwoord door Henk Assen in topic Lekkende voorruit rubbers
Han bedankt.

Heb de parkers iets losser gezet. Als lekken blijft zal de ruit er een keertje uit moeten. Is zonder kit gemonteerd ( wat in princiepe ook niet hoeft). Praktijk leert dat dat soms anders is.
Grt Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-05-2019 16:56 #183314 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkende voorruit rubbers

Han Misdom schreef : Het klopt dat als de parkers van de sierlijst aan de binnenzijde van de ruit te vast worden aangedraaid de voorruit een beetje naar buiten gedrukt wordt.
Heb ik zelf meerdere malen meegemeaakt Parkers iets los fraaien lost dit problem op. Of daarmee je lekkage opgelost is is de vraag.
Zelf zet ik de ruiten altijd in de kit, zowel kit tussen ruit en rubber als tussen rubber en carosserie


Idd zo moet je hem afkitten. Nog een tip van mijn kant is dat als je gaat kitten plak dan je carrosserie af zo ook het raam dan kitten en met een verfroller met zo hard rollertje erop (rubber) zachtjes over je raam rubber rollen. Zo verspreid je het beter en pers je het overige eruit zo op de tape. Anders word het een zooitje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2019 12:22 #183322 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Lekkende voorruit rubbers
Dat van die parkers van de binnenlijst klopt inderdaad. Ik weet niet hoelang de restauratie geleden is, maar een rot plekje in de sponning kan ook het probleem zijn.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
15-05-2019 16:23 #183392 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Lekkende voorruit rubbers
Henk,
Theoretisch zou een nieuw rubber en een gave sponning dicht moeten zijn. In de praktijk......
Je moet een beetje geluk hebben, maar een goede automaterialenzaak moet de ouderwetse 3M ruitenkit hebben, productnummer: 08509.
De genoemde Shell-kit dicht absoluut ook, maar daar zitten wat minder gezonde stofjes in.
De allerbeste manier: voor montage in de sponning waar de ruit in het rubber komt rondom een randje kit spuiten; rubber om glas monteren (helaas begint dan vaak al het geklieder met kitvlekken), raam + rubber in sponning monteren (beide met ruim met zeepsop insmeren en monteren lukt zelfs in je eentje) en dan de ruimte tussen staal en rubber rondom volkitten.
Als het kan een paar dagen laten "drogen", dan is de kit wat makkelijker te verwijderen (wegschrapen en met een lapje met terpentine).
Sierlijst buiten weer monteren en vervolgens de binnenlijst idd niet te strak monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2019 21:36 - 15-05-2019 21:39 #183397 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Lekkende voorruit rubbers

René Minnebo schreef :
Idd zo moet je hem afkitten. Nog een tip van mijn kant is dat als je gaat kitten plak dan je carrosserie af zo ook het raam dan kitten en met een verfroller met zo hard rollertje erop (rubber) zachtjes over je raam rubber rollen. Zo verspreid je het beter en pers je het overige eruit zo op de tape. Anders word het een zooitje.

Het idee van René om te tapen lijkt me een goed middel om kliederzooi binnen de perken te houden.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2019 21:43 #183398 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Lekkende voorruit rubbers

Simon. S. schreef :

René Minnebo schreef :
Idd zo moet je hem afkitten. Nog een tip van mijn kant is dat als je gaat kitten plak dan je carrosserie af zo ook het raam dan kitten en met een verfroller met zo hard rollertje erop (rubber) zachtjes over je raam rubber rollen. Zo verspreid je het beter en pers je het overige eruit zo op de tape. Anders word het een zooitje.

Het idee van René om te tapen lijkt me een goed middel om kliederzooi binnen de perken te houden.


De eerste keer deed ik het ook zonder af te plakken, en dan heb je echt veel werk om het schoon te maken. Dus al doende leert men.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.