- Berichten: 6
Beginnen met een 1800 te restaureren
- Erwin De Boer (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
Dat zou ik zeker interessant vinden om te zien en zal je een DM sturen alvast bedankt.
www.hofman.nl/auto/13880/volvo-p1800e/
Via bovenstaande link kwam ik deze 1800 tegen maar daar kun je direct al aan zien dat er (te)veel roest aan zit ook de balkjes zijn ver door geroest om van de dorpels maar te zwijgen.
Ook de vloer onder het dashboard was voorzien van flink wat natuurlijke ventilatie.
Ik als leek vraag me daar zelfs bij af of je dit moet willen restaureren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 661
Ik heb voor mijn 1800E veel minder betaald en deze was in een veel en veel betere conditie. Compleet, met Apk etc. Apk wil niet alles zeggen maar deze komt niet in de buurt van rijklaar te zijn. Mooie kreet, solide basis voor restauratie! Ik denk eerder hoogstens een donor auto. Volgens mij geduld en wachten er zijn betere aangeboden en wellicht komt er weer een via de club
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erwin De Boer (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
Haha ja ze weten het mooi te brengen hoor.Voor mij is het ook gewoon eens rond kijken wat er is en waar de zwakke plekken zitten zowel bij de auto,s als bij de desbetreffende handelaren. En zeker leuk er eens te kijken.
En ja de prijs .....pffff ik kan nu gewoon nog niet inschatten hoe hard die handelsprijzen zijn.
Daarvoor ben ik nog te kort er mee bezig. Dus veel geduld hebben en Kenis en contacten opbouwen.
(En misschien eens een lang weekend Zweden)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Ik noem dat een ' klus bus ' niet aan beginnen....
Hij heeft overigens de latere ronde knoppen in het dash en dus ook de B20F, waardoor hij al minder interessant wordt.
Persoonlijk vind ik de 71' mei - juni de meest aantrekkelijke, dus bakelieten knopjes, 135 pk van de B20E.
Eerder is hij maar 130 pk.
De '72 E heeft geintegreerde hoofdsteunen, die ronde plastic knoppen, is de kleinste serie en een Europese versie is zeer gewild.
Hiermee heb ik je jachtgebied afgebakend... succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 661
Zag trouwens een 'origineel ' klokje bij Scandix voor €750 met modern binnenwerk.
Het klokje was bij mijn 1800 helaas niet meer aanwezig.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
Bij een E uit '70 zouden er nog bakelieten knopjes in moeten zitten, mijn ' 71 E heeft deze ook nog met de B20E, in de USA was de onderdelen voorziening lastig in ' 70 waren die plastic knopjes met die sleufjes er nog niet.
Daarom moet het wel gewijzigd zijn.
De productiejaren bij volvo stoppen in juni, dus de wagens na de zomervakantie zijn van het volgende ' jaar'
Volvo heeft wel eens zitten rommelen met sturen maar dashboards niet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erwin De Boer (GAST)
- aanwezig
- Nieuw lid
-
- Berichten: 6
verder heb ik zaterdag midag eens bij Noordhuis classics in Nieuwleusen gekeken daar kwam ik deze tegen:
suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?...scopeId=C&usage=USED
een rood overgespoten steel blauw (102)
de onderzijde was behoorlijk gaaf. Dorpels waren heel, ook de naden waren niet weg gewerkt.
maar de motor leek me al een poos in rust ,oxydatie op kleppendeksel en inlaat, rubber knie tussen motor en radiateur ontbrak.
maar motor was wel los (volgens verkoper)
alleen buiten om : linker portier vervangen linker voorpaneel met boven op een roest gat met veel plamuur (Gek bij de E bij hofman zat op dezelfde plaats een gat toeval?)
onderzijde paneel in gescheurd
rechts: tussen voorruit en motorkap kaal plaatwerk onder een dikke laag plamuur /lak
en natuurlijk een slechte laklaag.
verder zaten er links voor deuken in het dak wat bij mij het vermoeden deed ontstaan dat er schade aan is geweest
en ook hier is het dashboard zozo
ik heb wat foto,s gemaakt die zal ik proberen bij te voegen.
Ben benieuwd naar jullie mening
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 661
Ed, ik moet eens kritisch kijken naar mijn knopjes op bet dachboard, sommige zijn denk ik origineel en er zijn er in ieder geval een stel vervangen volgens een garagebon. En dat kan best door een andere variant. Ik neem aan dat het trekschakelaars waren en niet de kantelschakelaars uit de late ES'en.
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
-
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1902
bij deze zou echt met een lakdiktemeter bekeken moeten worden wat er onder de lak zit, waarschijnlijk is een zwak magneetje al genoeg om de ergste plamuurplekken te vinden. Wat er onder die plamuur zit is dan een verrassing: deuk? roest? slechte reparatie? Dat nogal wat duur plaatwerk nodig is zou me niet verwonderen. De bodem, zover men op de foto's kan zien, ziet er niet zo slecht uit maar in het echt moet deze goed bekeken worden, dikke bitaklagen vertrouw ik minder. Hij ziet er voor mij in zijn geheel nogal verwaarloosd uit dus nogal wat werk, ook missen delen (vreemd genoeg ook het contactslot dat tevens stuurslot is). Tel maar eerst eens de kosten op wat je nodig zou hebben zonder plaatwerk kopen (rubbers, interieur, missende delen, te vervangen of te verchromen delen, spuitklaar maken en spuiten) en tel dat bij de prijs van de auto, dan kun je tellen of het geheel niet al te duur wordt cq hoeveel plaatwerk tegen mag vallen dat eventueel gekocht moet worden. Algemene werkuren mag je waarschijnlijk niet tellen. De motor zal een gok zijn, in principe is de compressie te meten maar of deze wat zinvols laat zien na lange tijd staan is niet te zeggen, en dan test men nog niet de injectie, dus daarvoor is ook wat marge in de kosten te rekenen. Amerikaanse auto's hebben helaas regelmatig verrassingen die men niet wil hebben, de omgang met auto's is daar over het algemeen duidelijk slechter als in Europa.
groeten,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- aanwezig
- Platinum-lid
-
- Berichten: 1789
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.