Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?

Lees meer
19-10-2016 09:35 #164317 door Freek Steenbruggen
Beantwoord door Freek Steenbruggen in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Wij hebben sinds ruim 1 jaar een Duett en ons gemiddelde ligt op 1 op 12, inhoud van de tank is volgens mij 35 liter
Groeten Freek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-10-2016 21:55 - 19-10-2016 21:56 #164337 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Heb mijn Duett (gesloten model) ruim tien jaar. Rijdt onveranderlijk iets zuiniger dan één op tien, op lange afstanden ruim één op elf. Meestal tank ik na 300 km te hebben gereden. Volgens instructieboekje is de tankinhoud 35 liter. Heb hem nooit leeggereden. Tank zoveel mogelijk superplus (98 octaan) en rijd ongeveer 7000 km per jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 10:26 #164360 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Onze Duett doet vrij precies 1 op 10 op benzene (gewoon '95), wij tanken ook bij max. ca. 300km. Vrij kleine tank/actieradius dus voor een benzine-auto. Tijdens onze vakantie nemen we altijd een 5 liter jerrycan benzine mee, voor de zekerheid. Die 33 of 35 liter tankinhoud klopt wel.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 12:57 #164362 door Peter van der Geer
Beantwoord door Peter van der Geer in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Dank voor alle gebruikservaringen en feiten - daar kunnen ik en andere Duett gebruikers wat mee. Het doel is duidelijk: 1 op 10 en 300 km rijden (met de jerrycan binnen bereik) dat scheelt toch weer ritjes naar de pomp, temeer daar je de Duett teutig moet tanken: het tankpistool voluit indrukken = morsen.

Volvo Duett, 1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 13:02 #164363 door Ruud Klok (GAST)
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Als je het echt wil weten, en daar lijkt het op...

begin met een volle tank, noteer de kilometerstand (a). Dan pas gaan tanken als het rode vlakje van je benzinemeter aangeeft dat je moet tanken, noteer de kilometerstand (b). Tank helemaal vol gooien, en een kannetje met 5 of 10 liter extra, maar onthoud het aantal liters dat in de tank ging. Rij nu je tank helemaal leeg, noteer de kilometerstand (c).

B-A= Aantal kilometers verreden op volle tank (tot het rood). 1 volle tank is (x) liter benzine. Aantal km gedeeld door het aantal liters is je gemiddelde verbruik.
C-A= Aantal kilometers verreden op volle tank (+ reservetank). 1 volle tank is (y) liter benzine. Aantal km gedeeld door het aantal liters is je gemiddelde verbruik.
Y-X=Z Inhoud reservetank in liters.
Z x gemiddelde verbruik = je actieradius van je reservetank.

Het is denk ik de enige oplossing op op het antwoord van je vraag te komen.
Succes, het is niet een snel antwoord op je vraag maar uit eindelijk weet je wat de specs zijn van jouw Duett.


Met vriendelijke groet,

Ruud

ps. bonnetjes bewaren en de tellerstand noteren tijdens de tankbeurt geeft ook al duidelijkheid, maar dan weet je nog niet hoeveel reserves je hebt.

Volvo... Drive it like You hate it ;-) ... I think it likes it...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2016 13:23 #164365 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?

Peter van der Geer schreef : ...temeer daar je de Duett teutig moet tanken: het tankpistool voluit indrukken = morsen.

Dat is geen specifiek Duett-probleem. Het doet zich ook voor bij de Amazon en diverse andere klassiekers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2016 18:03 #164417 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
De Duett heeft inderdaad een heel klein benzinetankje. Daarom ben ik wel blij dat ik al jaren een onderbouw LPG tank heb. Ook geen grote tank, maar het is dan geen probleem wanneer je een van de tanken leeg rijdt. Verbruik op LPG circa 1 op 8 à 10, afhankelijk van snelheid.
Jaren terug op benzine het zuinigst gereden in Zweden (80km wegen) toen ruim 400km op één tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2016 16:15 #164643 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Hoi Leo,

Interessant! Heb je wat meer info over die inbouw?
Wij zitten er ook aan te denken om LPG in te bouwen, de meest logische plek lijkt dan om een ringtank in het reservewiel-vak te plaatsen, maar veel hoogte heb je daar niet. Hoe is dat opgelost? (heb je een fotootje?)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2016 16:41 #164644 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
De LPG installatie is jaren geleden ingebouwd door GMS in Alkmaar. Wiljam Kaandorp die dat daar toen deed heeft nu het bedrijf ABK. Een ringtank in het reservewiel vak past hoogstwaarschijnlijk niet en is dan niet aan te sluiten.
In mijn Duett is de reservewiel bak ingekort. Hiervóór zijn twee (21liter?) tanks dwars geplaatst. Ik vind het een mooie oplossing. Het steekt niet naar onderen uit, en er blijft in het resterende reservewielvak nog ruimte zat over voor gereedschap en dergelijke. Het reservewiel staat achterin tegen de zijkant. De Duett staat nu even niet bij mijn huis dus de fotootjes duren nog even...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-11-2016 09:17 #164657 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Hoeveel verbruikt een Volvo Duett?
Mooie oplossing waarbij je toch het reservewiel-vak kunt blijven gebruiken. Bedankt! Foto's zijn altijd leuk maar ik begrijp het idee.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.