plaatje volvo p210 duett

Lees meer
03-03-2015 09:04 #149113 door Ritsaert Snijder
plaatje volvo p210 duett is gemaakt door Ritsaert Snijder
Ik overweeg om een p210 duett te kopen. Onze combi is met drie kinderen (wel officieel 5 zitplaatsen) te krap aan het worden voor de wat langere ritten. Ik zoek nu alleen een plaatje/ gegevens over de personen-vervoers-mogelijkheden met een p210. Ik heb echt een paar uur zitten googelen....maar ik vind geen duidelijke foto/tekening van de indeling. Ik zie wel foto's en tekeningen waarbij de auto afgeladen is met kinderen...dus ik vermoed dat er mogelijkheden zijn!

groet!
Ritsaert

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 09:39 #149115 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic plaatje volvo p210 duett
Ik rij al jaren Duett en je kan er inderdaad heel veel in vervoeren.
Ik heb even de achterbank opgemeten. Deze is 134 cm breed, en dan gaat er nog een stukje af voor de wielkuipen.
De Duett heeft standaard geen veiligheidsriemen op de achterbank. Maar dat is wel zelf toe te voegen.

Mijn kinderen klaagden altijd dat zij erg heen en weer schoven. De standaard kunststof bekleding is vrij glad.

Naast de Duett hadden wij een 245 met extra opklapbankje achterin. Dat was een stuk veiligerer en altijd een groot succes.

Het beste is om een Duett te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 11:43 #149117 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic plaatje volvo p210 duett
Bedankt,
is er geen versie met 2 voor en dan 2 achterbanken? Ik dacht dat ik dat ooit heb gezien.

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 12:14 #149119 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic plaatje volvo p210 duett
In een brochure uit 1954 staat o.a.: De auto biedt plaats aan vijf personen, waarvan er drie op de opklapbare achterbank kunnen zitten. Indien er meer ruimte nodig is, kan men nog twee stoelen achter de achterbank plaatsen. Het laadvermogen is 510 kg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 12:36 #149123 door Ritsaert Snijder
Beantwoord door Ritsaert Snijder in topic plaatje volvo p210 duett
bedankt, die optie is er dus!

groet!
Ritsaert


Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 12:44 #149124 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic plaatje volvo p210 duett
Wat je kan doen is om twee kattenrug/ Duett voorstoelen achter de achterbank te plaatsen. In rij richting of omgedraaid. De standaard rails waarop de stoelen heen en weer schuiven kan dan op de vloer vast gezet worden. Riemen worden dan wat lastiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 15:22 #149130 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic plaatje volvo p210 duett
Ik denk dat een duett niet veel breder is dan een combi. Dan is er idd een oplossing om dit aan te passen zoals reeds vermeld. Ik zou dan liever kiezen voor een 145 of 245 met extra achterbankje en 3 punt rolgordels. Alhoewel deze bankje alleen geschikt zijn voor kleine kinderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 18:49 #149153 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic plaatje volvo p210 duett
Ritsaert, wij rijden al jaren met een Amazon combi waarin ik een derde bankje van een 245 heb gemaakt. Compleet met heupgordels. Werkt prima.

Twee jaar terug ook eens bezig geweest met een duett met derde bankje. Door de verhalen over wel een totaal ander rijgedrag/weggedrag en comfort er toch maar vanaf gezien.

Ps, daarmee wil ik niets ten nadele van een duett zeggen, ik vind het machtig stoere auto's.. :( :(
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Ronald Damme (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-03-2015 20:08 #149163 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic plaatje volvo p210 duett
als alles goed gaat, dan gaat alles goed. Ook wil ik geen beren op de weg zien maar.....

Op je kentekenbewijs staat hoeveel personen je met een auto mag vervoeren.
Ook weet ik niet of je zomaar extra zittingen mag toevoegen, ik weet dat de toelatingseisen niet heel strikt waren in 1960, maar iets met kreukelzone kan ik me wel voorstellen, of een keurmerk voor goedgekeurde stoelen. (Anders schroef ik bij wijze van, 2 tuinstoelen achterin de laadruimte van mijn werkbus)

Misschien iets om eerst uit te zoeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 22:03 #149172 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic plaatje volvo p210 duett

als alles goed gaat, dan gaat alles goed. Ook wil ik geen beren op de weg zien maar.....

Op je kentekenbewijs staat hoeveel personen je met een auto mag vervoeren.
Ook weet ik niet of je zomaar extra zittingen mag toevoegen, ik weet dat de toelatingseisen niet heel strikt waren in 1960, maar iets met kreukelzone kan ik me wel voorstellen, of een keurmerk voor goedgekeurde stoelen. (Anders schroef ik bij wijze van, 2 tuinstoelen achterin de laadruimte van mijn werkbus)

Misschien iets om eerst uit te zoeken?


Als de auto een type goedkeuring heeft om er een 2e achterbankje in te zetten en de punten om het 2e achterbankje zitten er ook en het wordt gedaan met originele Volvo onderdelen die toen voor die tijd als optie te koop waren voor dat type Volvo kun je zonder meer en zonder aanpassing van het kenteken dit doen. Ik heb mijn 940 estate ook voorzien van een 2e achterbankje en hoefde van de RDW het kenteken niet aan te laten passen, sterker nog het staat bij mij niet eens op het kenteken, ook verzekering technisch hoefde ik niets aan te passen. Vanaf 2000 nog wat staat het wel vermeld op het kenteken. Wat betreft een amazon combi aanpassen of een duett, ongeacht of een duett wel of niet is geleverd met een 2e achterbank zou ik uitkijken met het plaatsen van een 2e achterbank en dan met name verzekering technisch.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.