RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder

Lees meer
31-01-2015 22:48 #147988 door Joop Noordhuizen
RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder is gemaakt door Joop Noordhuizen
Hallo deze week mijn 142 van 1972 ingevoerd vanuit Duitsland laten keuren (identiteit) zonder APK (omdat ze toch altijd wat te zeuren hebben).
Nu blijkt bij een auto ouder dan 30 jaar dit 55 euro duurder te zijn als bij een jongere auto omdat zogenaamd 5 tot 9 extra punten gecontroleerd moeten worden.
Ik heb de keuring geheel meegemaakt maar het enige wat ik gezien heb is controle van het chassisnummer de typeplaatjes en
een keer onder de auto doorlopen.
Dit is volgens mij een standaard gebeuren bij een identiteit keuring van die 5 tot 9 punten extra heb ik niets kunnen ontdekken.
Dus dit is weer een lastenverzwaring voor oldtimerbezitters door onze regering wat kant noch wal raakt.
Waarschijnlijk omdat de massale invoer gestopt is moet nu ergens anders het geld vandaan komen.
Hetzelfde geld voor oldtimerbromfietsen keuren dit kost ook een vermogen tegenwoordig complete onzin.
Is er misschien iemand in het Volvo bestuur die dit is aan kan kaarten bij de FEHAC zodat het oldtimer pesten van deze regering
eens een halt word toegeroepen.

Gr. Joop Noordhuizen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2015 18:02 #148042 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
55 euro duurder?? Ik ben al even weg uit NL, maar wat kost de APK normaal dan wel?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
02-02-2015 18:13 #148047 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
tsja Joop, ik zou alleen maar blij zijn als ze nauwelijks naar een auto kijken bij keuring, alleen maar minder risico op gezeur toch? En zolang de gemiddelde klassieker liefhebber zelden een auto importeert zullen weinig mensen zich hier druk over gaan maken; ik zou zeggen: wees blij dat je auto goedgekeurd is en ga er maar lekker mee rijden, wens je er veel plezier mee ;)

@ Tom: een APK (maar daar ging het hier feitelijk niet over) kost meestal niet meer dan een paar tientjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2015 23:09 #148055 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Ja, APK is niet duur, daarom vermoed,ik dat er de kenteken keuring bij de RDW wordt bedoeld.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 00:11 #148057 door Joop Noordhuizen
Beantwoord door Joop Noordhuizen in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Hoi zie kop van het bericht: RDW keuring oldtimer 55 euro duurder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 12:53 #148070 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Lijkt me inderdaad iets voor het bestuur om bij de FEHAC aan te kaarten.
Eerder werd namelijk nog vol trots door de FEHAC gepresenteerd dat ze speciale aandacht voor importkeuringen bij de RDW hadden weten te bewerkstelligen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2015 13:19 #148071 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
De "aandacht" zal er wel zijn geweest...... ;)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-02-2015 22:19 #148118 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Heb Louis (onze voorzitter) even gevraagd of hij het bij de FEHAC kon aankaarten en hij kreeg de volgende reactie:

De motivatie van de RDW is, dat er voor oldtimers meer tijd wordt uitgetrokken om alle relevante gegevens te achterhalen, en er speciale keurmeesters voor zijn opgeleid .
Ik zeg niet, dat dit ook mijn standpunt is, of dat ik het ermee eens ben
Wel vind ik de uitdrukking "pesten' wat over de top, maar kan me ook wel voorstellen, dat het een emotionele uiting is.
Er waren altijd al speciale keurmeesters voor 2 wielers, die zelf motorliefhebber zijn
Nu is dit, mede op verzoek van de klassieker wereld ook doorgevoerd voor oldtimers.
Mijn persoonlijke conclusie : ja het kost meer, maar je hebt wel met een mede liefhebber te doen

Mijn persoonlijke conclusie: Ik zou dan liever 55 euro minder betalen en een niet-medeliefhebber treffen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2015 18:52 #148144 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Ja, dat ben ik met je eens, Lars.
Maar daarin hebben we geen keuze, dit soort zaken overkomt ons en datzelfde geldt ook voor de eerdere wegenbelasting vrijstelling.
FEHAC praat leuk mee, maar krijgt feitelijk geen poot aan de grond.

Ik denk dat iedere klassiekerliefhebber had kunnen vertellen dat de 'winst' waar de staatsecretaris het kabinet mee lekker maakte, een doodgeboren kindje was/is.
De Klassiekerhandel is ingestort en een aantal bedrijven de nek omgedraaid, het scheelde maar een haar of ik had de deur voor de SBKA ook kunnen sluiten.
Ook de reactie van Louis is er een van schouders ophalen en geeftmij niet het gevoel dat onze belangen goed worden behartigd.
Jammer, en dan denk ik we hebben heel snel nieuw bloed nodig in deze vereniging....

Het jongerenregister heeft mijn volledige steun, wat daar gebeurt is zeer verfrissend en hopelijk kunnen we eerdaags afscheid nemen van de oude hap, waar ik overigens ook toe behoor....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2015 19:06 #148145 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic RDW Keuring oldtimer 55 euro duurder
Volgens mij is hier sprake van misinterpretatie.
Het geciteerde deel is de reactie die Louis van de FEHAC kreeg.
Louis zelf heeft hier geen reactie in gegeven.
Maar dat staat er volgens mij ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.