Recente berichten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-04-2015 22:56 #1103587 door V700 register
Recente berichten is gemaakt door V700 register
Mag ik toch nog eens een poging doen over de "recente discussies" functie... het is tenslotte al weer meerdere weken dat het ding niet goed werkt en het kost sitebezoekers. Is al eerder gemeld en staat misschien al op de lijst maar naar mijn gevoel niet met de prio die het verdient.

Zie bijgevoegde screenshot en bekijk de datum van de laatste reactie: 4 dagen, 2 weken, 1 maand, 4 minuten, 10 min, 17 min etc (deze url: volvo700vereniging.nl/recente-discussies )
Waarom staat die lijst niet gesorteerd op datum laatste reactie zoals het hoort en zoals je verwacht van een knop "Recente discussies"?

Reden is duidelijk: de kolommen "Antwoorden", "Datum van inzending" en "laatste reactie" zijn voor de gebruiker sorteerbaar gemaakt. Dat op zich is al onzinnig want wat doe je met een lijst die je krijgt op volgorde van aantal antwoorden? of op volgorde van datum inzenting? het gaat alleen maar om "laatste reactie". Als je als gebruiker dan de lijst in de juiste sortering wilt zetten dan kost je dat 2 klikken, eenmaal om 'm correct maar verkeerd om te sorteren, de volgende om eindelijk de juiste sorteer richting te krijgen. Iemand die het echt wil slaat die url dan natuurlijk op in zijn favorites maar waarom moet iedere willekeurige sitegebruiker daar op de moeilijke manier achter komen. Mensen haken gewoon af.

De oplossing kost letterlijk 3 minuten (als admin): haal de sorteer mogelijkheid uit deze lijst en sorteer 'm hard op kolom "laatste reactie" en decending, dan werkt ie weer zoals je als site gebruiker verwacht. En als je toch bezig bent, doe dan de "tracker" lijst ook meteen, dat is de lijst van recente berichten met zowel forum posts als alle andere posts en is eigenlijk veel handiger dan de recente discussies lijst (zie volvo700vereniging.nl/tracker)

Tenslotte, er is ook een lijst met "recente opmerkingen" onder de forum knop bijgekomen. Die lijst geeft je losse forum opmerkingen zonder de context van de discussie waar de opmerking in hoort. Volgens mij is dat een volkomen onzinnige manier van informatie presenteren en werkt erg verwarrend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 16:29 #1417247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe voorlopig als ik: maak
Doe voorlopig als ik: maak van de volgende link je favoriet, en je zit meteen opde recente berichten op volgorde van reacties:
volvo700vereniging.nl/recente-discussies..._timestamp&sort=desc

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 17:49 #1417249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic komt goed
Mathy is met een paar aanwijzingen al aan het kijken of het aan te passen is, komt vast snel weer goed :-)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 20:07 #1417251 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Snappen, nee.
Ik ben de draad ook kwijt, kan mijn weg op het forum ook nog niet goed vinden.
Ook de oplossing die Johan hier naar voren brengt snap ik niet hoe goed bedoeld ook.

Maar Johan heeft het over nog iets in combinatie met de onduidelijkheid, hij schrijft: dat kost sitebezoekers, en even verderop: mensen haken af.

Ik kom nog een maal terug waar ik al eerder opmerkingen over heb gemaakt en dat is de Volvo700vereniging Facebook pagina, heeft formeel niets met de vereniging te maken, is een privé initiatief, er staat wel doodleuk een sleuteldag vermeld, kost die Facebookpagina niet veel meer sitebezoekers denk ik dan?
Ik kom ook niet helemaal onder Facebook uit, ik heb ook kinderen en kleinkinderen en kijk dus ook wel eens op de Volvo700 pagina maar voor de Volvo700 contacten heb ik de officiele Volvo700 verenigingssite, ik haak niet af, ik wacht af.

Groeten,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2015 20:18 #1417253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Facebook
Facebook is geen bedreiging maar een kans voor de vereniging. Zorg dat je deze site goed integreert met Facebook en iedereen is blij. Facebook levert je een veel breder netwerk van mensen, de eigen site levert de continuiteit van opgeslagen kennis. Er is een heel scala van tools die Drupal met Facebook en Twitter kan integreren.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2015 08:27 #1417435 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic volgorde binnen discussie
De nieuwste toevoeging staat helemaal achteraan. Je moet helemaal naar achteren scrollen om de laatste opmerking te lezen. Zeker vervelend wanneer de discussie meerdere pagina's heeft. Lijkt me ook extra resource van de server te vragen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2015 20:09 #1417551 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is Mathy hier al uit of
Is Mathy hier al uit of gebeurd er niets mee? Deze ergernis is toch eenvoudig op te lossen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2015 20:12 #1417552 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bewust
Het is bewust zo gemaakt, zal voorlopig niet veranderen kreeg ik de indruk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2015 21:21 #1417556 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas werkt dit niet. Als ik
Helaas werkt dit niet. Als ik de link opsla op mijn bureaublad en erop klik (nadat ik eerst alles heb afgesloten) laat hij wel de forumpagina zien. Als ik dan op een onderwerp klik dat ik wil lezen meldt hij: helaas deze webpagina niet gevonden.
Gr. Joop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2015 21:40 #1417559 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klopt
Dat klopt wel Joop, als je je browser afsluit ben je uitgelogged van de site. Probeer de link eens op te slaan in je browse in je favorieten. Eventueel kun je je favorieten balk aanzetten en de link altijd bij de hand hebben. Zolang je bent ingelogged en de link gebruikt werkt ie goed.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC