Spellingcontroller
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik begin steeds meer behoefte te krijgen aan een spellingcontroller, of aan de mogelijkheid om met commandotoetsen umlauts o.i.d. in te kunnen voegen. Ik heb ook nog een Imac, dus ASCCI codes zijn ook al een probleem. Ik merk vooral dat het me stoort, als ik snel even ergens op gereageerd heb en er dan spelfouten in staan. Of zie mogelijkheden of instellingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
é
ï
Ook vanaf een Mac(Book Pro)
trema: alt + u daarna letter
accent aigu: alt + e daarna letter
accent grave: alt + tilde daarna letter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt een posting trouwens nog aanpassen zolang er niemand op gereageerd heeft, dus typ- of spelfoutjes kun je corrigeren wanneer je ze op tijd ziet.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je levert het bewijs al meteen!gerryberrie schreef : Tegenwoordig al machines benodigd om onze eigen taal en spelling te controlleren?
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar werkt hier helaas niet.
Wel ideaal bij andere forums.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je een AZERTY toetsenbord hebt van Apple is het nóg gemakkelijker: de speciale letters zijn aangegeven op het toestsenbord.. Ik geef ook voor de Nederlandse taal de voorkeur aan een AZERTY toetsenbord van Apple... Je komt AZERTY veel tegen in België overigens.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij jou was in ieder geval het laatste woord opgevallen omdat deze in geen andere context een juiste spelling had kunnen hebben.gerryberrie schreef : Tegenwoordig al machines benodigd om onze eigen taal en spelling te controlleren?
Groeten,Gerben
Persoonlijk vind ik het wel handig dat als ik een foutje maak, er een rood kronkeltje onder komt te staan. Snel gebeurd, snel gecorrigeerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor de tips!!
vanaf het begin kon ik op mijn kleine qwerty Imac keyboard die combinatie niet gebruiken. Ik snapte er al niets van. Na jullie aanwijzingen ook niet! Totdat ik op het lumineuze idee kwam de rechter alt toets te gebruiken, Bingo!!
Dus dank jullie wel, mijn linker toets is dus defect. Ik heb het al nooit op mijn MBpro geprobeert. Daar zit maar 1 alt toets op maar werkt gelukkig wél.
@Timen: mijn dank is groot voor de directe ondersteuning:-)
@Pietjeprecies: ik weet het, dat is nu juist het probleem, elke keer weer opnieuw openen en editen, terwijl een spellingchecker meteen de fouten aangeeft met de juiste voorstellen.
@Gerryberrie: zelfs in deze postings waar iedereen toch getriggerd zou moeten zijn, zitten verschillende spelfouten. Ik vind het zelf een beetje irritant maar stoor mij er niet genoeg aan om iedere keer commentaar aan een ander te moeten geven of zo hoor.