toch weer die traagheid
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2009 18:57 #1072300
door V700 register
toch weer die traagheid is gemaakt door V700 register
Om dit probleem maar weer in beeld te krijgen.
Kunnen de mannen die hier hard mee bezig zijn in eenvoudige bewoordingen (jip en janneke taal) uitleggen waarom door de site klikken en topics volgen zeer veel tijd kost en onderhand avondvullend is.
Wat wordt er aan gedaan? en nee, met mijn computer is niks aan de hand.
Kunnen de mannen die hier hard mee bezig zijn in eenvoudige bewoordingen (jip en janneke taal) uitleggen waarom door de site klikken en topics volgen zeer veel tijd kost en onderhand avondvullend is.
Wat wordt er aan gedaan? en nee, met mijn computer is niks aan de hand.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2009 19:25 #1226742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volle aandacht van ons
Beste naamgenoot,
Het heeft onze volle aandacht. Er is nog niet in eenvoudige jip en janneke taal uit te leggen waar het aan ligt, om dat wij dat zelf nog niet weten. Wij zijn daarom nu met verschillende internet toegangen aan het vergelijken en down load time aan het registreren. Wij doen dat met Mozarilla (nee niet die kaas, dat is Mozarella). Die bevindingen verzamelen wij, en gaan daarmee op zoek naar de oorzaak.
Mogelijke oorzaken die wij aan het onderzoeken zijn, om toch wat meer specifiek te zijn, is het kijken of dit op bepaalde tijdstippen gebeurd in combinatie met aantal bezoekers/forum leden. of in combinatie met bepaalde activiteiten op de externe server bij het bedrijf waar onze website gehost (dus waar die op de server staat) is, of omdat er teveel van het zogenaamde cache geheugen gebruikt wordt door het zoeken in het programma naar de directories (mappen) waar de diverse onderdelen opgeslagen zijn. Foto's zitten in een andere la dan berichten. En als je dan een bericht opent waar een foto aan gekoppeld zit, moeten allebei die laden geopend worden. Dat kost tijd. Vergelijk het met een secretaresse die eerst een bericht uit de bovensta la moet halen en daarna de foto die erbij hoort in de la eronder. Daar heeft zo tijd voor nodig. Dat heeft alles te maken met de structuur van onze website. Het goede is dat wij daarmee heel veel informatie kunnen opslaan, maar het jammere zou wel eens kunnen zijn dat dit de snelheid van het forum beïnvloedt.
Uiteindelijk kunnen wij er echt pas iets aan doen als we de oorzaken kennen. Dus dat heeft onze eerste prioriteit. Daarna gaan we aan de oplossing werken.
Helaas dat ik je dus niet direct een oplossing kan geven, maar je alleen maar kan vragen om enig geduld te hebben.

Het heeft onze volle aandacht. Er is nog niet in eenvoudige jip en janneke taal uit te leggen waar het aan ligt, om dat wij dat zelf nog niet weten. Wij zijn daarom nu met verschillende internet toegangen aan het vergelijken en down load time aan het registreren. Wij doen dat met Mozarilla (nee niet die kaas, dat is Mozarella). Die bevindingen verzamelen wij, en gaan daarmee op zoek naar de oorzaak.
Mogelijke oorzaken die wij aan het onderzoeken zijn, om toch wat meer specifiek te zijn, is het kijken of dit op bepaalde tijdstippen gebeurd in combinatie met aantal bezoekers/forum leden. of in combinatie met bepaalde activiteiten op de externe server bij het bedrijf waar onze website gehost (dus waar die op de server staat) is, of omdat er teveel van het zogenaamde cache geheugen gebruikt wordt door het zoeken in het programma naar de directories (mappen) waar de diverse onderdelen opgeslagen zijn. Foto's zitten in een andere la dan berichten. En als je dan een bericht opent waar een foto aan gekoppeld zit, moeten allebei die laden geopend worden. Dat kost tijd. Vergelijk het met een secretaresse die eerst een bericht uit de bovensta la moet halen en daarna de foto die erbij hoort in de la eronder. Daar heeft zo tijd voor nodig. Dat heeft alles te maken met de structuur van onze website. Het goede is dat wij daarmee heel veel informatie kunnen opslaan, maar het jammere zou wel eens kunnen zijn dat dit de snelheid van het forum beïnvloedt.
Uiteindelijk kunnen wij er echt pas iets aan doen als we de oorzaken kennen. Dus dat heeft onze eerste prioriteit. Daarna gaan we aan de oplossing werken.
Helaas dat ik je dus niet direct een oplossing kan geven, maar je alleen maar kan vragen om enig geduld te hebben.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2009 21:58 #1226770
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic h'm
Ooit gaf Johan de tip om je cache-geheugen te legen. Dat is een soort geheugenopslag voor de pagina's die je bezoekt op internet.
Ik denk dat het helpt maar let er doorgaans niet zo op of de pagina in 1,3 of 1,5 seconde op beeld staat.
Ik denk dat het helpt maar let er doorgaans niet zo op of de pagina in 1,3 of 1,5 seconde op beeld staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-01-2009 22:29 #1226776
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic J&J
Dat legen van de cache, wat Mark noemt, kan in J&J taal toch door het afmelden van de site en weer aan te melden ? Hoewel ik dat bij mezelf meestal niet doe, en het soms traag en soms snel is. We hebben het er bij het moderatorenoverleg op 24 januari ook over gehad, het zou kunnen dat het aan de server ligt waar onze website op staat. We hebben niet een exclusieve verbinding met die server en/of een eigen server maar moeten die delen met anderen. Als die van alles gaan doen (paar honderdduizend mail versturen voor een mailing oid) dan denken we daar last van te krijgen. We weten dat echter niet zeker en proberen daarom de tijdstippen van traag/snel in kaart te brengen om te kijken of dat aan server activiteit van anderen te relateren is. Omdat we dat niet zeker weten, is zomaar een andere server kiezen wellicht niet verstandig. Een eigen server/verbinding is natuurlijk een stuk duurder (wat door werkt in lidmaatschap) en mocht dat toch niet het probleem zijn dan geven we voor niets geld uit. Bovendien is een verhuizing toch redelijk wat werk achter de schermen, denk ik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 08:13 #1226796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hosting provider
De hosting provider kan hier normaal gesproken snel antwoord op geven.
Helder Hosting kan in de logs van de server zien of traagheid komt van de server. Ook kunnen zij eenvoudig monitoren op welke momenten van de dag de serverload (teveel?) oploopt.Kwestie van een half uurtje hooguit voor hen.
Helder Hosting kan in de logs van de server zien of traagheid komt van de server. Ook kunnen zij eenvoudig monitoren op welke momenten van de dag de serverload (teveel?) oploopt.Kwestie van een half uurtje hooguit voor hen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2009 13:27 #1226808
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
René, voor het antwoord. Laten we hopen dat het lek boven water komt. Streef naar een website die eenvoudig en toegankelijk is.
In voorgaande discussies (traagheid staat ieder jaar op de agenda) heb ik dit ook al aangegeven. Niets dan lof over alles wat drupal kan en jullie doen maar andere sites bewijzen het tegendeel wat betreft snelheid en toegankelijkheid. Succes.
@Mark, nee het ligt niet aan mijn computer.
In voorgaande discussies (traagheid staat ieder jaar op de agenda) heb ik dit ook al aangegeven. Niets dan lof over alles wat drupal kan en jullie doen maar andere sites bewijzen het tegendeel wat betreft snelheid en toegankelijkheid. Succes.
@Mark, nee het ligt niet aan mijn computer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 18:52 #1226948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is helaas ook mijn
Het is helaas ook mijn constatering dat de site zeer traag blijft. Het is de enige site die ik bezoek die zo traag is en ik bezoek er heel wat en vanaf verschillende PC's. Ik denk niet dat het aan de provider ligt, dit is niet de eerste waarbij het zo traag is. De traagheid vormt een behoorlijke drempel om de site te bezoeken. Voor mijn werk ben ik nu bezig met een project waarbij Drupal als CMS gebruikt gaat worden, volgens de externe partij kan Drupal heel normaal presteren.
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 21:55 #1226982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Provider
Ik bedoelde de provider die de hosting voor de site verzorgt, bedoel jij je eigen provider of ook de hosting provider ? Jammer dat de snelheid een drempel voor het bezoeken van de site zorgt. En toch weer goed om te horen dat Drupal (even los van hoe wij het ingericht hebben) an sich toch goed/snel kan werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2009 22:19 #1226988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik bedoel de hosting
Ik bedoel de hosting provider van deze site.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2009 22:32 #1227283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets blokkeren
Ik voel de behoefte om op te merken dat ik via Adblock Plus de zoekacties van Google-Analytics heb geblokkeerd. Een FireFox Add-on.
Wat een verschil.
Gewoon aanklikken en de pagina staat op het scherm.
Wat een verschil.
Gewoon aanklikken en de pagina staat op het scherm.
Moderators: Jerry Stam