Navigatie in de site
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zijn vandaag een aantal veranderingen doorgevoerd in de site, dit om het geheel wat logischer in elkaar te steken. Ik realiseer me dat iedere verandering vervelend is maar ik merk ook dat mensen hun spullen niet goed terug kunnen vinden. Dat vind ik een zwaar structureel probleem en dat kan alleen beter worden met veranderingen van aanpak.
Voorheen hadden we een aantal blokken in de rechter kantlijn die op iedere pagina terug kwamen, "wie is er online", "binnenkort..." en "Advertenties". Die blokken zijn nu nog op 1 plek in de site terug te vinden nl op de logische plek onder een van de kopmenu opties. "Wie is online" vind je onder Forum want daar zijn de meesten van ons vooral online, "Recente advertenties" hangen onder advertenties etc. Kijk maar eens rond, ik ben er van overtuigd dat het snel zal wennen.
Door dit te doen, nl blokken tonen op pagina's die met die blokken rechts te maken hebben, zijn er ook een aantal nieuwe blokken bij gekomen. Zo hangt naast de ledenlijst voortaan een blok met de verenigings interne documenten. Netto is er meer informatie ontsloten zo.
Ik ben nog aan het eperimenteren met de blokken naast een "node" pagina. Dat zijn alle forum discussies maar ook dagboek pagina's en informatie pagina's etc. Je ziet nu een blok met auteur gegevens, gewoon vanuit het gebruiker profiel getoond dus niks nieuws. Mijn plan is om de gegevens vanuit het 700/900 register hier ook te gaan tonen (alleen voor leden) zodat je in een discussie meteen de auto gegevens van de discussie starter paraat hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Johan,
Wat we vroeger in de site hadden en wat ik ook altijd gebruikte, was dat je bij recente pagina's als het ware door kon bladeren, in de recente pagina's, nu kan dit alleen per rubriek, omdat ik altijd gewoon alle berichten lees is dat wat onhandig, nu ga ik steeds terug naar recente pagina's en kies dan de volgende topic, volgens mij belast ik daar de site behoorlijk zwaar mee, ik doe nu 3 handelingen wat eigenlijk in 1 zou kunnen, omdat het 2 x plaatjes zijn wordt het daar ook traag van.
Als er meer mensen zijn die op mijn manier bladeren kun je toch op een stevig dataverbruik rekenen, wat je eigenlijk als systeembeheerder wilt beperken, om een hogere snelheid te verkrijgen.
Groeten, Co.
Die zich liever niet met anderman's netwerk bemoeit, omdat ie al genoeg aan z'n eigen netwerken heeft.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Co, alle ideeen zijn welkom hoor

Ik zal vanavond nog eens meten hoeveel het wel of niet hebben van de pager nou eigenlijk uitmaakt in queries. Op zich heb je als webserver liever veel kleine verzoeken dan weinig grote zware verzoeken. Het idee was eerder dat de pager zorgt voor grote zware queries, vandaar dat ie uit gezet is. Als je een beetje 'bij' bent is 50 opmerkingen op 1 pagina ook werkbaar denk ik. Ik kan ook nog eens experimenteren met bijv 30 regels per pagina plus de pager. Die test moet wel op de live machine dus jullie kunnen meegenieten

wordt vervolgd..
- V700 register
- Nieuw lid
-
vooralsnog vind ik het uiterst vervelend, Ik zou de optie wie is er daarom graag terug zien indien mogelijk!Admin schreef :
Voorheen hadden we een aantal blokken in de rechter kantlijn die op iedere pagina terug kwamen, "wie is er online", . Die blokken zijn nu nog op 1 plek in de site terug te vinden
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Meting
A
B
C
1
6854
15957
20329
2
5337
14142
7773
3
4740
11352
11238
4
7268
3878
3790
5
4809
10337
4961
Gemiddelde
5801,6
11133,2
9618,2
A) is de tracker pagina met 50 berichten, pager uit

c) is de tracker pagina met 25 berichten, pager aan
5 metingen met de pagina timer van de devel module.
De site is wel relatief traag op dit moment, ik zie geen opstoppingen op database nivo.
[edit]
Devel heeft nogal een aantal foutmeldingen, geupgrade en nogmaals gemeten:
Meting
A
B
C
1
3573
9466
13080
2
4222
6133
13333
3
3992
4371
3463
4
6746
4233
4676
5
7952
4998
3244
Gemiddelde
5297
5840,2
7559,2
[/edit]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
vooralsnog vind ik het uiterst vervelend, Ik zou de optie wie is er daarom graag terug zien indien mogelijk!Admin schreef :
Voorheen hadden we een aantal blokken in de rechter kantlijn die op iedere pagina terug kwamen, "wie is er online", . Die blokken zijn nu nog op 1 plek in de site terug te vinden
Johan
Sluit mij geheel aan bij Jeroen.
Als het mogelijk is kunnen we ook een pol houden met voor en tegen standers (idee tje)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is heel goed mogelijk om tijdens de jaarvergadering hier over een uitspraak te doen.
Als een aantal leden hun wensen kenbaar maken, kan daar over gestemd worden, al dan niet bindend.
Is dat wat?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mmmMSuidgeest schreef :
Het is heel goed mogelijk om tijdens de jaarvergadering hier over een uitspraak te doen.
Als een aantal leden hun wensen kenbaar maken, kan daar over gestemd worden, al dan niet bindend.
Is dat wat?
Het lijkt me echt een beetje te veel gedoe om over een kantlijn iets te zeggen in een jaarvergadering.
Dan wordt het een beetje een 333 discussie
Wel zouden we het kunnen hebben over hoe wijzigingen moeten worden doorgevoerd.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou ja.
Johan en moderatoren moeten natuurlijk wel geinformeerd worden wat wij ergens van vinden en hoe wij vinden dat het anders kan.
"Wij" zijn dan wel "alle leden die het forum gebruiken".