VX3 vs IPD en KL-racing
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2022 22:10 #1111312
door Jerry Stam (GAST)
VX3 vs IPD en KL-racing is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Misschien leuk om weer eens iets over tuning te lezen.
Ik heb recent in mijn 940's de Intercoolers van KLracing ingebouwd:
shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html maar ook
shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-utan-ac-60mm.html
De tweede is uiteraard veel gemakkelijker te installeren, en de eerste vereist dat je de radiator er ook uit haalt.
Waarom KL Racing en niet DO88, de laatste is veel prijziger en niet perse beter.
Het effect is bij beide een soepeler gedrag, met name boven de 100km/uur
Vandaag met hulp van Timen / door Timen ook de VX3 in de zomer 940 eruit gehaald en vervangen door een IPD nokkenas en verstelbaar tandwiel
www.europeantuning.nl/sport-nokkenas-volvo-200-700-900-turbo
nl.aliexpress.com/item/32826686333.html
De VX3 in combinatie met de automaat en de 1041 achteras was niet een heel goede combi. Relatief veel toeren nodig voordat er iets gebeurt.
Met de IPD nokkenas rijdt het echt veel soepeler en is het plezier om te rijden een stuk groter
Al heb ik (distirbutiewissel) maar 17k kms gereden in 7 jaar dus niet echt veel.
Ik heb recent in mijn 940's de Intercoolers van KLracing ingebouwd:
shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html maar ook
shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-utan-ac-60mm.html
De tweede is uiteraard veel gemakkelijker te installeren, en de eerste vereist dat je de radiator er ook uit haalt.
Waarom KL Racing en niet DO88, de laatste is veel prijziger en niet perse beter.
Het effect is bij beide een soepeler gedrag, met name boven de 100km/uur
Vandaag met hulp van Timen / door Timen ook de VX3 in de zomer 940 eruit gehaald en vervangen door een IPD nokkenas en verstelbaar tandwiel
www.europeantuning.nl/sport-nokkenas-volvo-200-700-900-turbo
nl.aliexpress.com/item/32826686333.html
De VX3 in combinatie met de automaat en de 1041 achteras was niet een heel goede combi. Relatief veel toeren nodig voordat er iets gebeurt.
Met de IPD nokkenas rijdt het echt veel soepeler en is het plezier om te rijden een stuk groter
Al heb ik (distirbutiewissel) maar 17k kms gereden in 7 jaar dus niet echt veel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2022 16:33 #1471298
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Stiekem ook al eens naar
Stiekem ook al eens naar zitten kijken... maar het is er tot op heden nog niet van gekomen om zo'n intercooler werkelijk te bestellen.
Ik heb wel eens gehoord (meer dan eens) dat die KLracing dingen niet altijd plug-en-play zijn. Maar is dit dan alleen van toepassing op de eerste versie (met de openingen halverwege) of zijn er ook nog wat modificaties nodig bij de andere versie (met de openingen meer aan de bovenzijde geplaatst)
Ik heb wel eens gehoord (meer dan eens) dat die KLracing dingen niet altijd plug-en-play zijn. Maar is dit dan alleen van toepassing op de eerste versie (met de openingen halverwege) of zijn er ook nog wat modificaties nodig bij de andere versie (met de openingen meer aan de bovenzijde geplaatst)
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2022 22:23 #1471300
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Modificaties
Bij de versie met de middenopening zijn best wat modificaties nodig aan de intercooler en uiteraard aan de rubber steunen. Niks lastig of wat de 200 euro do88 meerprijs opheft.
Voor de versie met de bovenopening heb ik uiteraard ook de rubber steunen wat moeten aanpassen, maar vooral de steunen van de automaatkoeler wat ruimer moeten maken / de automaatkoeler naar voren gehaald
Voor de versie met de bovenopening heb ik uiteraard ook de rubber steunen wat moeten aanpassen, maar vooral de steunen van de automaatkoeler wat ruimer moeten maken / de automaatkoeler naar voren gehaald
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2022 21:59 #1471308
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Nokkenassen/intercoolers
Goed om te weten dat je een KL-Racing intercooler hebt besteld, gemonteerd en dat die bevalt. Bij de DO88 zat ik ook te twijfelen of dat nu echt het verschil maakt.
Het gaat dan om de 240, die heeft een standaard intercooler en een daar zit een RSI Stage 1 nokkenas in en dat is ook geen nokkenas voor de combinatie met automaat die komt echt pas in de hogere toeren. Nu alleen nog toevallig een 15G tegenkomen of een 16T, maar dan moet de downpipe er ook aan geloven.
Het gaat dan om de 240, die heeft een standaard intercooler en een daar zit een RSI Stage 1 nokkenas in en dat is ook geen nokkenas voor de combinatie met automaat die komt echt pas in de hogere toeren. Nu alleen nog toevallig een 15G tegenkomen of een 16T, maar dan moet de downpipe er ook aan geloven.
Moderators: Jerry Stam