stuurhuis versleten? hoe soepel moet deze bewegen?
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2021 12:43 #1110715
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
stuurhuis versleten? hoe soepel moet deze bewegen? is gemaakt door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Halllo,
Ik zou graag jullie advies over hoe soepel een stuurhuis moet kunnen bewegen.
Wat ik heb ik al gedaan:
Nu heb ik 'm zaterdag weer even op pootjes gezet en de stuur as los gehaald om alleen het stuurhuis te kunnen voelen.
Deze kan ik bewegen met behoorlijk weerstand maar het gaat niet soepel, ik voel geen gelijkmatige weerstand over het hele stuur bereik.
En door dat laatse, plus een behoorlijke speling op de rechter stuurstang, denk ik dat het stuur huis versleten is.
Voor mijzelf weet ik het antwoord denk ik wel maar wil het toch even hier dubbelchecken.
En bij wie kan ik het beste terrecht voor een gereviseerd stuurhuis? Timen even bellen?
Groet,
Bastiaan
Ik zou graag jullie advies over hoe soepel een stuurhuis moet kunnen bewegen.
Wat ik heb ik al gedaan:
- kruiskoppelingen gesmeerd, dit bleek toch niet de oplossing
- olie ververst, de oude was gitzwart maar dit is toch ook niet de oorzaak
- Stuurhuis lekt overigens geen olie, zover ik na kan gaan
Nu heb ik 'm zaterdag weer even op pootjes gezet en de stuur as los gehaald om alleen het stuurhuis te kunnen voelen.
Deze kan ik bewegen met behoorlijk weerstand maar het gaat niet soepel, ik voel geen gelijkmatige weerstand over het hele stuur bereik.
En door dat laatse, plus een behoorlijke speling op de rechter stuurstang, denk ik dat het stuur huis versleten is.
Voor mijzelf weet ik het antwoord denk ik wel maar wil het toch even hier dubbelchecken.
En bij wie kan ik het beste terrecht voor een gereviseerd stuurhuis? Timen even bellen?
Groet,
Bastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
09-06-2021 10:50 #1467197
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Wat zijn precies de klachten?
Wat zijn precies de klachten?
Ik bedoel; je zal wat gemerkt hebben tijdens het rijden waardoor je aan het zoeken bent gekomen.
Maar stuurt deze bv zwaar of schokkerig?
v-snaar van de pomp al een bekeken?
Ik bedoel; je zal wat gemerkt hebben tijdens het rijden waardoor je aan het zoeken bent gekomen.
Maar stuurt deze bv zwaar of schokkerig?
v-snaar van de pomp al een bekeken?
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Bastiaan van den Hurk (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-06-2021 12:02 #1467203
door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic de klachten zijn
'dode' punten in het stuur, hij draait niet automatisch terug naar nul tijdens het rijden en dat eigenlijk alleen als ie warmer word, tijdens het rijden is dan er eigenlijk geen zelfcentrerende werking meer.
Als hij koud is merk je er eigenlijk niet zoveel van.
Ik heb de kruis koppeling er dus al even tussen uit gehad en het stuur zelf draait soepel met een klein 'knerpje' afentoe.
Met de kruis koppelingen los voel je gewoon dat het stuurhuis niet gladjes van links naar rechts beweegt..
En volgens mij hoort een stuurhuis wel de nodig weerstand te geven maar moet het wel soepel gaan.
De pomp zelf heb ik nog niet echt als verdachte aangewezen, geen idee hoe ik dit zou kunnen testen eigenlijk?
Maar met het verversen kwam de olie er goed uit.
Als hij koud is merk je er eigenlijk niet zoveel van.
Ik heb de kruis koppeling er dus al even tussen uit gehad en het stuur zelf draait soepel met een klein 'knerpje' afentoe.
Met de kruis koppelingen los voel je gewoon dat het stuurhuis niet gladjes van links naar rechts beweegt..
En volgens mij hoort een stuurhuis wel de nodig weerstand te geven maar moet het wel soepel gaan.
De pomp zelf heb ik nog niet echt als verdachte aangewezen, geen idee hoe ik dit zou kunnen testen eigenlijk?
Maar met het verversen kwam de olie er goed uit.
Moderators: Jerry Stam