Nieuwe WGA

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2021 20:44 #1110568 door V700 register
Nieuwe WGA is gemaakt door V700 register
Vandaag mijn turbosmart MBC vervangen voor een nieuwe wastegate actuator. Een van BSR met een opgegeven druk van 0.8 bar. Vermogensafgifte is stukken beter! Voorheen had ik last van trillingen tijdens het optrekken vanuit lage toeren, en dan voornamelijk in de 5de versnelling. Daar heb ik nu totaal geen last meer van. Verder is de piekdruk veel constanter. Wel lager dan opgegeven door BSR het zou een 0.8bar uitvoering zijn, ik meet nu op het inlaatspruitstuk maximaal 0.48bar met mijn digitale drukmeter. Ik zal binnenkort ook eens wat grafieken plotten van de boos afgifte over het toerenbereik, en deze naast de grafiek van de MBC zetten. Al met al dus een leuke upgrade turbo komt er wel iets minder stevig in door de lagere druk, maar dat is tijdens normaal rijden eigenlijk wel erg prettig. De MBC kan er altijd nog weer tussenin.

(edit: is de piekdruk aan te passen door de lengte van de stang aan te passen?)
www.bsrtuning.nl/product/wastegate-08-ba...vo-940-lpt-1989-1998

Adriaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bastiaan van den Hurk (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2021 22:11 #1466151 door Bastiaan van den Hurk (GAST)
Beantwoord door Bastiaan van den Hurk (GAST) in topic Ben wel benieud!
Heb er zelf een verstelbare wga tussen gezet (van kinugawa met verschillende druk veren)
En met een '1 bar veer' haal ik net de 0,6 op m'n analoge drukmeter.
Hij zou nu dus ongeveer op zijn standaard druk moeten zitten (hpt)
Ik merk wel dat ie afentoe wat schokkerig reageerd bij volgas (alsof even kort achter elkaar het gas lift).
En ik vertrouw de bypas valve ook niet helemaal alhoewel hij wel constant druk houd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2021 09:11 #1466160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk opvoeren.
Het is dus mogelijk om de druk verder op te voeren, dat kan door de as met de verstelbare ''kop'' verder in elkaar te draaien. Ga dit van de week bij de mijne uitproberen. Misschien sluit jouw klep niet helemaal mooi af, dan moet dus ook de kop verder op het asje gedraaid worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2021 23:39 #1466170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zet er weer een MBC tussen en
Zet er weer een MBC tussen en hou de slangetjes zo kort mogelijk voor de reactietijd.
Met een MBC kun je toch het meest precies e.e.a. afstellen imho.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC