Zuigers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2020 19:45 #1110202 door V700 register
Zuigers is gemaakt door V700 register
Mijn koppaking begint te zweten uitwendig olie onderhand 270k op de teller en ik heb daarom een vraagje ik heb een 16 t turbo liggen 3 inch downpipe maar nu komt de vraag wat kunnen de standaard zuigers aan qua vermogen van een b230 fk want ik zat te denken om dan de drijfstangen mee te nemen van european tuning h profiel drijfstangen gesmeden en sterkere koppakking met arp bouten voor eventuele toekomst plannen dat ik save speel qua vermogen eruit halen en niet weer het blok op ten duur uit elkaar moet halen wou rond de 300 en 400 pk eruit willen in de toekomst halen en wie weet ooit 500

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2020 01:09 #1463562 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Dan zou ik die
drijfstangen maar bestellen als dat de vermogens zijn die je wou ( wilt).

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-10-2020 09:55 #1463567 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Uit welk jaar komt die?
Uit welk jaar komt die?
Onder andere de drijfstangen zijn wel eens veranderd, en dus niet altijd even sterk.
Maar als je het aantal pk's flink wil gaan opvoeren, is het ook wel handig om een blok te pakken waar de "oil-squirters" al bij in zitten.

En ARP bouten? Ze hebben hun toepassingen, maar op een red block? zelfs met 500pk durf ik te betwijfelen of je ze nodig hebt...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2020 11:56 #1463568 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Eh,
Kijk hier eens even: www.autoverdi.com

De wereldtop in oa drijfstangen, daar zijn ze mee begonnen.
Een relatief klein bedrijf maar een enorme kennis op hun gebied.
Ik weet het, ik ben er geweest.

Groeten,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2020 21:42 #1463694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De latere modellen hebben al
De latere modellen hebben al sterkere (bredere) drijfstangen, die hoef je dus niet te vervangen. Een 16 T is nogal "bijterig" dan liever een 15G en deze goed porten, of een 19T met schuine flens maar dan moet je downpipe aangepast worden.

Mijn advies: in- en uitlaatspruitstuk port matchen, 15G porten, en wasted spark er op maken, een Mbc en op 1 bar zetten, komplete 3 inch uitlaat van voor naar achter (heb je al berijp ik).

Je T nokkenas er uit en een V (geen VX) nokkenas er in, dan heel belangrijk anders krijg je o.a. fuel cuts: je ECU en EZK chippen (Blabla chips) dan krijg je heeeel veel en betrouwbaar rijplezier.

Of je ARP bouten wil moet je zelf weten, ik vind ze erg duur. Voordeel is dat de bouten in het blok gaan en je de kop op het onderblok vastzet met moeren, de ervaring is dat je kop er "beter" op zit. Om een lekke koppakking of schuiven te voorkomen moet je bij het vlakken van de kop vragen of ze hem niet spiegelglad willen vlakken maar een beetje met een "rim" patroon, dat pakt beter.

Spuit voor het monteren van je kop de pakking (mls?) in met een dun laagje Hylomar.
Wat ik zelf tegenwoordig doe (ervaringsdeskundige helaas) is eerst torqen op spec. en de volgende morgen pas de laatste slag onder een hoek. De kop zet zich dan net iets beter.

Met zo'n configuratie zijn andere drijfstangen echt niet nodig.

M.v.g. Chilm

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2020 22:16 #1463695 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Tinustuning
Je kan ook eens met Tinustuning contact opnemen. Die heeft ook de b230 naar een b300 gemaakt en ook zelf drijfstangen ontwikkeld.

Kan helaas momenteel echt heel lang duren voordat je reactie hebt maar die komt wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC