740 upgraden met een 15g turbo

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2018 19:54 #1108126 door V700 register
740 upgraden met een 15g turbo is gemaakt door V700 register
hallo,

ik ben sinds kort in het bezit van een 740 2.0 turbo intercooler.
ik heb bij de aankoop een turbo gekregen die afkomstig is van een 850. een 15g turbo.
heeft iemand hier ervaring mee met het vervangen van deze turbo?

gr. Theo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2018 21:16 #1448385 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hangt van de flensen
Hangt van de flensen van de turbo af

Conische flens ipv mitsubishi 13c past direcy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2018 14:26 #1448485 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Je zegt 740 Turbo.
Je zegt 740 Turbo.
Denk dat je nu een garret hebt.
De 15g Is een Mitsubishi.
Iets meer werk om in te bouwen.
Weet even niet hoe het met koelwaterleidingen zit.
Lijkt me het handigst om van een 940 fk/ft sloper het spruitstuk en olie/water slangen te nemen.
Mocht je op je 740 al een mitsu hebben dan Is het easy.

Grtz Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2018 14:36 #1448546 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Denk dat spruitstuk
Denk dat spruitstuk overzetten niet zo gemakkelijk is: de 740 is waarschijnlijk een Motronic. Dat is in de 940 nooit geleverd en er is heel wat verschillend...
Ik weet ook niet, in hoeverre de motronic software automatisch goed kan compenseren voor een grotere turbo zoals deze.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2018 18:54 #1448609 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic B230FTvanaf 1986 (of 1985) in
B230FTvanaf 1986 (of 1985) in 740 ook lh jetronic (eerst lh2.2 en later 2.4)
Alleen de 2 liter B200ET motor was motronic en de 1984 b32et ook motronic.

Grtz Daniel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2018 23:03 #1448621 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als het 1 op 1 past zal je
En als het 1 op 1 past zal je de 15G waarschijnlijk wel moeten "klokken" m.a.w. verdraaien om e.e.a. te laten passen, ook dit is in principe een eenvoudig klusje.
Verder waarschijnlijk dan ook nog een andere, c.q. zelf gemaakte wastegate steun en that's it.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2018 19:27 #1448630 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, dat kan kloppen Wessdan.
Ja, dat kan kloppen Wessdan. Al vind ik 1985 wel erg vroeg: een vriend van me had een ori nederlandse 1987 740 turbo, en dat was absoluut zeker een B200ET. De TS schrijft dat het een 2.0 is, dus... hoogstwaarschijnlijk een B200ET.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD