volvo 940 zuiniger laten lopen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2018 23:33 #1107965
door V700 register
volvo 940 zuiniger laten lopen is gemaakt door V700 register
Beste volvo liefhebbers,
Er is een electro board in omloop zodat de volvo zuiniger gaat lopen?
cflomoto.com/products/lh2-4-ezk-wasted-spark-conversion-board
Zover ik weet, met mijn weinig verstand van auto's of motoren. Dit zorg ervoor dat de boegies juiste timing hebben?
Heeft iemand er ervaring mee? Is dit een goed idee ? Zijn er betere alternatieven misschien of andere ideeen om de volvo zuiniger te laten lopen?
Bedankt
.
Er is een electro board in omloop zodat de volvo zuiniger gaat lopen?
cflomoto.com/products/lh2-4-ezk-wasted-spark-conversion-board
Zover ik weet, met mijn weinig verstand van auto's of motoren. Dit zorg ervoor dat de boegies juiste timing hebben?
Heeft iemand er ervaring mee? Is dit een goed idee ? Zijn er betere alternatieven misschien of andere ideeen om de volvo zuiniger te laten lopen?
Bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 01:05 #1446790
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bijlsma
Hallo Meeuw
Martijn en Fabian Bijlsma bieden zo'n zelfde printje aan. Naar het schijnt is dat zelfs beter dan dat van Karl Buchka. Martijn komt hier wel eens langs op het forum als "Blabla". Ze schijnen het redelijk druk te hebben, want ze reageren maar zelden.
groetjes
Mathy
Martijn en Fabian Bijlsma bieden zo'n zelfde printje aan. Naar het schijnt is dat zelfs beter dan dat van Karl Buchka. Martijn komt hier wel eens langs op het forum als "Blabla". Ze schijnen het redelijk druk te hebben, want ze reageren maar zelden.
groetjes
Mathy
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 11:39 #1446792
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ff mailen naar Fabian.
Ff mailen naar Fabian.
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
Of
bijlsmatechnicalinnovations@gmail.com
Ze hebben het idd zeer druk maar je krijgt wel reactie als je ze mailt.
Grtz Daniel
tuning@bijlsmatechnicalinnovations.nl
Of
bijlsmatechnicalinnovations@gmail.com
Ze hebben het idd zeer druk maar je krijgt wel reactie als je ze mailt.
Grtz Daniel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 11:54 #1446794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt, had het al gevonden.
Bedankt, had het al gevonden. google
.
Ik zag ook wat topics van 2016 van Mathy toen pakketje net op de markt zou komen.
Maar 700 euro voor een setje ?
auw.
Zijn er nog meer mogelijkheden ?

Ik zag ook wat topics van 2016 van Mathy toen pakketje net op de markt zou komen.
Maar 700 euro voor een setje ?
auw.
Zijn er nog meer mogelijkheden ?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 13:33 #1446795
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic BTI
Bij BTI hebben ze het inderdaad heel druk. Toevallig heb ik pas nog contact gehad met Martijn ivm problemen met de wasted spark (systeem waar we het hier over hebben). Had toen snel reactie van Martijn maar hij is 1 á 2 weken op vakantie geweest en heb pas weer een mailtje gestuurd maar nog geen reactie op.
700 euro voor een complete set betaal je niet. Maar zal je een PB sturen met de prijzen die ik afgelopen oktober heb gehad van hun.
Moet alleen wel zeggen dat ik persoonlijk nog niks van de brandstof besparing merk en heb de LPG chips en wasted spark van hun geïnstalleerd in de wagen.
(kwam er dit weekend wel achter dat de signaal draad van de lambda sonde nog maar met een addertje of 6 vast hing ofzo. dus misschien dat dit ook invloed had.)
700 euro voor een complete set betaal je niet. Maar zal je een PB sturen met de prijzen die ik afgelopen oktober heb gehad van hun.
Moet alleen wel zeggen dat ik persoonlijk nog niks van de brandstof besparing merk en heb de LPG chips en wasted spark van hun geïnstalleerd in de wagen.
(kwam er dit weekend wel achter dat de signaal draad van de lambda sonde nog maar met een addertje of 6 vast hing ofzo. dus misschien dat dit ook invloed had.)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 14:42 #1446797
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 16 klepper
Hallo meeuw
700 euro is de prijs voor een complete set voor de 16 klepper. Als ze er één of twee verkopen. Verkopen ze er meer dan twee, dan zakt de prijs naar 600 euro. De set voor de 16 kleppers is uitgebreider dan de set voor de 8 kleppers. Vandaar dat ie duurder is. (Voor de meelezers: de set voor de 16 klepper is nog niet beschikbaar)
groetjes
Mathy
700 euro is de prijs voor een complete set voor de 16 klepper. Als ze er één of twee verkopen. Verkopen ze er meer dan twee, dan zakt de prijs naar 600 euro. De set voor de 16 kleppers is uitgebreider dan de set voor de 8 kleppers. Vandaar dat ie duurder is. (Voor de meelezers: de set voor de 16 klepper is nog niet beschikbaar)
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 16:49 #1446800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de prijzen lijst
Bedankt voor de prijzen lijst, al snap ik er niet veel van, en wat ik er van moet hebben.
Dan de vraag heeft het nut? Als sommige niet benzine of gas verbruik besparing merken
Dan de vraag heeft het nut? Als sommige niet benzine of gas verbruik besparing merken
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2018 18:37 #1446801
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Merken en kleppen
Hallo meeuw
"Merken" is altijd een subjectief iets. De auto zal niet van 1 op 8 naar 1 op 12 gaan om maar eens wat te noemen. En dergelijk grote verandering merk je vanzelf. Voor de rest zou je eigenlijk vóór en na zo'n aanpassing moeten meten hoe je verbruik is. Bij een wasted spark systeem verlies je minder energie, waardoor er een sterkere vonk ontstaat. In principe zou je dus een betere verbranding moeten krijgen en dus meer vermogen uit minder brandstof. Dat zal allicht meetbaar zijn, maar of het voelt c.q. merkt?
En dan is er natuurlijk ook nog het rechtervoet effect. Hou je dezelfde rijstijl aan of ga je dat extra vermogen ook echt gebruiken? Het is net als met een turbo: In principe kun je er zuiniger mee rijden, maar als je het extra vermogen er ook uithaalt, dan komt er van dat zuiniger rijden natuurlijk niet veel terecht.
BTW makkelijkste manier om vast te stellen of je een achtklepper of een zestienklepper hebt: Motorkap openmaken -> Zit er boven op de motor een redelijk platte, brede kap/plaat met daarop de tekst DOHC, dan heb je een 16 klepper. Zit er een smalle, eerder bolle zwarte kap op, dan heb je een 8 klepper.
groetjes
Mathy
"Merken" is altijd een subjectief iets. De auto zal niet van 1 op 8 naar 1 op 12 gaan om maar eens wat te noemen. En dergelijk grote verandering merk je vanzelf. Voor de rest zou je eigenlijk vóór en na zo'n aanpassing moeten meten hoe je verbruik is. Bij een wasted spark systeem verlies je minder energie, waardoor er een sterkere vonk ontstaat. In principe zou je dus een betere verbranding moeten krijgen en dus meer vermogen uit minder brandstof. Dat zal allicht meetbaar zijn, maar of het voelt c.q. merkt?
En dan is er natuurlijk ook nog het rechtervoet effect. Hou je dezelfde rijstijl aan of ga je dat extra vermogen ook echt gebruiken? Het is net als met een turbo: In principe kun je er zuiniger mee rijden, maar als je het extra vermogen er ook uithaalt, dan komt er van dat zuiniger rijden natuurlijk niet veel terecht.
BTW makkelijkste manier om vast te stellen of je een achtklepper of een zestienklepper hebt: Motorkap openmaken -> Zit er boven op de motor een redelijk platte, brede kap/plaat met daarop de tekst DOHC, dan heb je een 16 klepper. Zit er een smalle, eerder bolle zwarte kap op, dan heb je een 8 klepper.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 22:47 #1446845
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Fabian raadde mij op de VKB
Fabian raadde mij op de VKB af om geld te steken in hun spullen bij een atmosferische motor, omdat de merkbare verbetering marginaal zou zijn. Met een turbo of lpt ligt dat blijkbaar iets anders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2018 12:38 #1446858
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ehm way is atmosferische
Ehm way is atmosferische motor?

Bedankt

Bedankt
Moderators: Jerry Stam