Injectoren hoog/laag ohmig

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2017 09:04 #1106686 door V700 register
Injectoren hoog/laag ohmig is gemaakt door V700 register
Hallo , ff een vraag wie weet waarom er hoog en laag ohmige injectoren worden gebruikt?
In mijn vorige auto 240 met FK motor had ik 850t5 injectoren gebruikt nu wil ik dit weer gaan doen bij mijn 940.
Kan ik zonder meer alleen de weerstand verwijderen en doorverbinden of moet er nog meer gebeuren?
Ben ook er benieuwd waarom deze keuze door Volvo is gemaakt.
Gr Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2017 12:25 #1437308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk dat het een gevolg is
Denk dat het een gevolg is van de ontwikkeling destijds. Door de impedantie laag te houden was het mogelijk injectoren te produceren die een snelle reactietijd hadden. (iets wat moderne hoogimpedantie injectoren nu al doen) Peak & hold injectiesturingen kwamen toen net op. Volvo heeft ervoor gekozen de mogelijkheid om de injectoren sneller te openen niet te gebruiken. De weerstanden begrenzen de stroom direct. Je kunt de weerstanden gewoon overbruggen en T5 injectoren plaatsen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2017 11:31 #1437528 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injectoren
Bedankt voor je heldere antwoord , ik ga dit doen in combinatie met een TD04-16T kan ik nog steeds terecht bij jullie voor de chip tuning?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD