welke turbo's met conische flens? /kinugawa monster bold-on
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 11:56 #1106598
door V700 register
welke turbo's met conische flens? /kinugawa monster bold-on is gemaakt door V700 register
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieNa een aantal mooie stappen gemaakt te hebben op vermogensvlak (actuator 0,6bar, vervolgens mbc, vervolgens chips) begin ik met te oriënteren op een grotere turbo.
Nu is mijn vraag, welke turbo's zijn beschikbaar met een conische flens? Ik ben er nog niet echt aan toe om mijn downpipe te vervangen denk ik. Of zijn er ook grotere downpipes die je op de originele kat kunt aansluiten?
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn oudere 15g's die origineel zo gemaakt zijn, en deze bold-on 19t van een chinees merk, waar ik eigenlijk niet aan wil beginnen:
Of zijn er mensen op het forum die wel met deze turbo rondrijden?
zoals hieronder te zien heeft dit monster de juiste aansluiting voor standaard pijp...
Nu is mijn vraag, welke turbo's zijn beschikbaar met een conische flens? Ik ben er nog niet echt aan toe om mijn downpipe te vervangen denk ik. Of zijn er ook grotere downpipes die je op de originele kat kunt aansluiten?
Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn oudere 15g's die origineel zo gemaakt zijn, en deze bold-on 19t van een chinees merk, waar ik eigenlijk niet aan wil beginnen:
Of zijn er mensen op het forum die wel met deze turbo rondrijden?
zoals hieronder te zien heeft dit monster de juiste aansluiting voor standaard pijp...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 16:17 #1436118
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Deze ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
07-04-2017 19:42 #1436127
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Kinugawa
Dat klinkt helemaal niet Chinees maar Japans.
Weet je zeker dat het Chinees is ?
Uit Japan komen mooie spulletjes hoor.
Weet je zeker dat het Chinees is ?
Uit Japan komen mooie spulletjes hoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2017 20:07 #1436128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx jerry!
Das is eigenlijk een hele mooie optie jerry! Had ik zelf nog niet gevonden, super! Vooral omdat ik met de 16t nog wel wegkom met mijn airflow meter en injectoren, en die moeten hetzelfde blijven voor mijn chips. Super!
@fflunche: het kan ook Japans zijn, maar het is in iedergeval geen origineel mietsubsidie.
@fflunche: het kan ook Japans zijn, maar het is in iedergeval geen origineel mietsubsidie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2017 07:46 #1436134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Kinu
is een Taiwanese Turbo, die in samenwerking met Japanners is ontwikkeld. Kinugawa levert erg veel turbo's voor o.a. Subaru, Nissan, e.d.
Ik heb zelf al jaren een Kinu 19T op de 850 zitten naar volle tevredenheid ! Als dit uitlaathuis daadwerkelijk 7 cm is, dan past hij niet op een standaard DP, vergis je daar niet in. Standaard DP is smaller. Is de aansluiting teruggebracht van 7 cm naar passend voor een standaard DP, verlies je toch enige turbo werking (want word geknepen)
Ik heb zelf al jaren een Kinu 19T op de 850 zitten naar volle tevredenheid ! Als dit uitlaathuis daadwerkelijk 7 cm is, dan past hij niet op een standaard DP, vergis je daar niet in. Standaard DP is smaller. Is de aansluiting teruggebracht van 7 cm naar passend voor een standaard DP, verlies je toch enige turbo werking (want word geknepen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2017 07:49 #1436149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie
dat ik weer eens iets te snel reageerde en het verhaal niet compleet heb neer getypt
Een aantal jaren geleden was ik op zoek naar een 19T voor de 850, de originele MHI (Mitsubishi) turbo's waren toen nergens meer leverbaar en ik wou er geen 18T ophebben.
Toen zag ik het merk Kinugawa, maar had bij het zoeken er na meteen 3 slechte recencies qua Volvo te pakken en op de andere merken helemaal 0. De slechte recensies kwamen allemaal uit Amerika en allemaal met een X70 classic helaas (dezelfde motoren). Super lovende recensies echter op merken als Subaru en Nissan.
Maar ik kon niet achterhalen waarom (!) deze turbo's nu kapot gelopen waren op de Volvo's. Nadat ik contact had gezocht met eerst een verkoper uit Engeland van deze turbo's en later met de fabriek zelf dmv deze verkoper, besloten om een Kinu 19T aan te schaffen met dubbel billetwheel, etc. Door de fabriek extra garantie gekregen mede door de ervaringen uit Amerika (nogmaals, was niet te achterhalen waarom nu precies die 3 turbo's zijn kapot gelopen en hoeft niet (alleen) aan de turbo natuurlijk te liggen)
Ik was daarmee een van de eerste die met een Kinu föhn op een Volvo ging rijden in Nederland en naar volle tevredenheid. Heb zelfs nog overwogen om een monster 20T aan te schaffen nieuw, maar ook hier geld genoeg is genoeg natuurlijk. Je ziet zelfs nu dat door deze ervaring er meerdere zijn die momenteel met een Kinu op een Volvo zijn gaan rijden en zeker bij de 5 cilinder motoren. Of met losse onderdelen van Kinu op een MHI turbo (denk aan verstelbare wastegate en verstelbare interne blow-off) wat ook goed gaat, indien men de nodige voorzichtigheid in acht neemt en verstand van zaken heeft.
De turbo's zijn dus gewoon goed van Kinu is mijn ervaring, qua goedkoop hoef je het niet te doen want de prijs van een originele MHI en een Kinu scheelt elkaar niet zoveel. Sterker nog als, als je de Kinu compleet uitrust met verstelbare wastegate en verstelbare BOV ga je ver over de nieuwprijs van een MHI heen....

Toen zag ik het merk Kinugawa, maar had bij het zoeken er na meteen 3 slechte recencies qua Volvo te pakken en op de andere merken helemaal 0. De slechte recensies kwamen allemaal uit Amerika en allemaal met een X70 classic helaas (dezelfde motoren). Super lovende recensies echter op merken als Subaru en Nissan.
Maar ik kon niet achterhalen waarom (!) deze turbo's nu kapot gelopen waren op de Volvo's. Nadat ik contact had gezocht met eerst een verkoper uit Engeland van deze turbo's en later met de fabriek zelf dmv deze verkoper, besloten om een Kinu 19T aan te schaffen met dubbel billetwheel, etc. Door de fabriek extra garantie gekregen mede door de ervaringen uit Amerika (nogmaals, was niet te achterhalen waarom nu precies die 3 turbo's zijn kapot gelopen en hoeft niet (alleen) aan de turbo natuurlijk te liggen)
Ik was daarmee een van de eerste die met een Kinu föhn op een Volvo ging rijden in Nederland en naar volle tevredenheid. Heb zelfs nog overwogen om een monster 20T aan te schaffen nieuw, maar ook hier geld genoeg is genoeg natuurlijk. Je ziet zelfs nu dat door deze ervaring er meerdere zijn die momenteel met een Kinu op een Volvo zijn gaan rijden en zeker bij de 5 cilinder motoren. Of met losse onderdelen van Kinu op een MHI turbo (denk aan verstelbare wastegate en verstelbare interne blow-off) wat ook goed gaat, indien men de nodige voorzichtigheid in acht neemt en verstand van zaken heeft.
De turbo's zijn dus gewoon goed van Kinu is mijn ervaring, qua goedkoop hoef je het niet te doen want de prijs van een originele MHI en een Kinu scheelt elkaar niet zoveel. Sterker nog als, als je de Kinu compleet uitrust met verstelbare wastegate en verstelbare BOV ga je ver over de nieuwprijs van een MHI heen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam