Fuel-cut & chip - opgelost
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 12:13 #1106529
door R Newvolvo (GAST)
Fuel-cut & chip - opgelost is gemaakt door R Newvolvo (GAST)
Omdat er genoeg op het forum staat over tunen zal ik het kort houden: laatst een MBC gemonteerd en het luchtfilterhuis meer openingen gegeven. Turbodruk stond rond de 0,55 bar, maar gaanderweg steeds verder opgeschroefd. Laatste keer dat ik een meter aansloot was er een boost spike rond de 1,0 bar. Laatst toen ik reed en hem vloerde hoorde ik als van oudscher de turbo opdraaien, en vervolgens als de turbodruk erin zou horen te komen leek het wel alsof de auto accelereerde, maar dan zonder turbodruk. Dit terwijl je de turbo duidelijk hoorde draaien. Voor zover ik kan zien zit er nergens een vacuum lek. Mijn gok zou zijn een fuel-cut. Mensen die wel eens een fuel-cut hebben ervaren, beschrijf ik het goed? Turbo die wel opdraait maar vervolgens als je de turbo verwacht, een auto die licht stottert en vervolgens geen 'kick' in de rug? Acceleratie zonder turbodruk, maar wel een turbo die opdraait.
Volgende vraag; chips. Welke adviseren jullie en waar zijn deze te koop? Betreft dus een LPT uit 1996 met alleen een MBC en luchtfilterhuis mod. Ben niet van plan boven de 200pk uit te komen.
Bvd!
edit: genoeg gelezen over Blabla chips, maar ben bang dat ik schade aan het blok aanricht. Denk dat een chip redelijk nodig is..
Huidige stand van zaken: een bougiekabel zat niet goed in de verdeler. Bij vraag naar vermogen stotterde de auto terwijl de turbodruk wel constant bleef. De oplossing was makkelijker dan gedacht!
Volgende vraag; chips. Welke adviseren jullie en waar zijn deze te koop? Betreft dus een LPT uit 1996 met alleen een MBC en luchtfilterhuis mod. Ben niet van plan boven de 200pk uit te komen.
Bvd!
edit: genoeg gelezen over Blabla chips, maar ben bang dat ik schade aan het blok aanricht. Denk dat een chip redelijk nodig is..
Huidige stand van zaken: een bougiekabel zat niet goed in de verdeler. Bij vraag naar vermogen stotterde de auto terwijl de turbodruk wel constant bleef. De oplossing was makkelijker dan gedacht!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2280
24-03-2017 12:20 #1435636
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Met
Een echte fuel cut zit je met je snufferd op het stuur zo erg houd hij in 1 keer in, net of er een anker uitgegooid wordt. Er zijn chips te koop en dan kom je dacht ik op 195 pk. Maar welke chip je nodig hebt weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 13:15 #1435637
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Geen fuel cut
Dan zal het geen fuel cut zijn. Verdenk de kruiskoppelingen nogsteeds. Had hem al naar de specialist in Delft gebracht dat ik preventief de motorsteunen, baksteunen en kruiskoppelingen wou laten vervangen, maar volgens hem kon ik gewoon doorrijden zo. 'Niks aan doen'. Maar goed, dit is voor een ander draadje.
Evem weer over chips gesproken: wat voor verbetering zal ik zien met zo'n, chip?
Evem weer over chips gesproken: wat voor verbetering zal ik zien met zo'n, chip?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 13:18 #1435638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC
Je hebt geen turbodrukmeter? Want dan zou je kunnen aflezen hoeveel druk er echt in de inlaat wordt opgebouwd.
Ik heb ook een mbc, maar conservatief op 0,65 bar afegsteld. De laatste tijd heb ik ook af en toe het gevoel dat er bij volgas minder vermogen en een stottering voelbaar is. Omdat het maar af en toe voorkomt, heb ik er verder nog niet naar gekeken, maar voor mij is de mbc de eerste verdachte.
Ik heb ook een mbc, maar conservatief op 0,65 bar afegsteld. De laatste tijd heb ik ook af en toe het gevoel dat er bij volgas minder vermogen en een stottering voelbaar is. Omdat het maar af en toe voorkomt, heb ik er verder nog niet naar gekeken, maar voor mij is de mbc de eerste verdachte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 13:28 #1435639
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Heb precies dezelfde
Heb precies dezelfde symptomen als jij beschrijft. Soms wel en soms geen stottering en minder vermogen terwijl de turbo wel draait. Zal vanavond de meter even aansluiten en kijken naar het verloop van de druk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 15:04 #1435640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lucht
Hoe en waar geef ik het luchtfilterhuis meer openingen? Ik rijd ook met een mbc, maar niet hoger dan 0,6 bar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 16:14 #1435642
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Turbodruk
Je hoort de turbo draaien heb je dan ook druk wanneer je wilt versnellen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 17:52 #1435648
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer lucht.....
Heb de MBC ook op 0.6 en in het luchtfilterhuis het gat open gemaakt naar de binnenzijde van het voorscherm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- R Newvolvo (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2017 22:57 #1435654
door R Newvolvo (GAST)
Beantwoord door R Newvolvo (GAST) in topic Gat inderdaad aan de
Gat inderdaad aan de binnenzijde van het voorscherm gedremeld. Tevens het tweede gaasje achter de LMM weggehaald. Het eerste gaasje laten zitten als bescherming. Of je minder turbolag voelt, tsja, misschien zit dat tussen je oren.. Beter ademt hij er in ieder geval door. En je hoort de turbo aanzuigen en afblazen, een machtig geluid.
Het stotteren is in ieder geval opgelost. Bougiekabel van cilinder 3 zat niet goed in de verdeler waardoor er bij vraag naar vermogen vonken verkeerd oversprongen. Meteen eens de turbodruk gemeten en zit aan een stabiele 0.8 bar. Toch maar op zoek gaan naar een chip denk ik...
Het stotteren is in ieder geval opgelost. Bougiekabel van cilinder 3 zat niet goed in de verdeler waardoor er bij vraag naar vermogen vonken verkeerd oversprongen. Meteen eens de turbodruk gemeten en zit aan een stabiele 0.8 bar. Toch maar op zoek gaan naar een chip denk ik...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2017 21:47 #1435787
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bla bla chips en er gaat een
Bla bla chips en er gaat een wereld voor je open.
Doe het dan zowel op de ECU als op de EZK.
En wat bedoel je met "ben bang dat ik schade krijg aan de motor"?
Schade voorkom je er juist mee en hij wordt nog zuiniger ook.
Doe het dan zowel op de ECU als op de EZK.
En wat bedoel je met "ben bang dat ik schade krijg aan de motor"?
Schade voorkom je er juist mee en hij wordt nog zuiniger ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam