Welke downpipe en sport kat?

• R Newvolvo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2016 16:45 #1106092 door R Newvolvo (GAST)
Welke downpipe en sport kat? is gemaakt door R Newvolvo (GAST)
Beste forumleden,

Sinds een maandje in het bezit van een 940 LPT uit '96. Wat een machine zeg :). Op een gegeven moment ga je toch een beetje meer vermogen zoeken, vooral bij inhaalacties. Boostcontroller en gauge besteld. Ook de gaasjes voor en na de LMM weggehaald voor een betere flow.

Aangezien de monteur bij het vervangen van de uitlaat (vanaf de kat) zei dat de kat binnenkort ook aan de beurt was, toch een beetje aan het twijfelen over een sport/race kat. Maar als de kat eronderuit gaat, wil je het toch meteen goed doen. Zijn er leden die alleen hun downpipe/kat hebben geupgrade, en de originele uitlaat hebben behouden? Ik ben niet opzoek naar een 3' uitlaat en wil de auto/het geluid zo origineel mogelijk houden. Wel wil ik hem beter laten ademen.

Mijn vraag aan jullie dus: enige ideeen wat voor downpipes/katalysatoren er beschikbaar zijn voor onder een originele uitlaat? En ga ik hier iets van merken met de originele turbo-uitlaat?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2016 22:44 #1432518 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Originele uitlaat zal iets
Originele uitlaat zal iets van 2 inch zijn: niet echt overbemeten. Bij een van de sleuteldagen heb ik meegereden met een clublid dat een simons sportuitlaat onder zijn LPT had, ik meen van 2,5 inch. Het geluid daarvan was iets dieper dan standaard, maar nog steeds heel beschaafd en stil.
Ik denk eigenlijk dat je dat wel moet overwegen, wil je winst uit een downpipe en snelle kat halen. De originele uitlaat is daarvoor te beperkend.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2016 11:28 #1432578 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic CrossRoad Motorsport
Als je echt iets wil neem je even contact op met Jelmar van CrossRoad Motorsport. Die heeft bij mij een 3inch downpipe en 200cpi racekat gemonteerd (en het hele stuk naar achteren 2,5.). Supertevreden! Alles RVS. Kost wat, maar dan heb je ook wat. En Jelmar is echt een kunstenaar met RVS lassen. Wil je echt wat merken van de Racekat - dat wel - moet je eigenlijk boven de 200pK zitten vertelde Jelmar mij.

Cor-Jan

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC