531 kop met vx3 op b230F, nu nog computers aanpassen ....
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2016 22:39 #1106056
door Peter Beezemer
531 kop met vx3 op b230F, nu nog computers aanpassen .... is gemaakt door Peter Beezemer
Rijdt prima maar heb me laten vertellen dat ie boven de 4000 tpm arm kan gaan lopen.
Nu rijd ik nooit zo stevig maar misschien beter toch een keer de electronica aan te passen.
Ik rijd op jaarbasis ook niet veel ermee. En altijd met beleid.
Het is een oude 86 er 740. Met LH 2,2 en hall sensor.
Welke delen doe ik wijs aan te vervangen door iets van een ander type ( f230fb) ?
En is dat plug en play ? Welke onderdeelnummers ?
bv van de ECU en de EZK
Of loop ik ook tegen kabelboom issues aan ?
Peter
Nu rijd ik nooit zo stevig maar misschien beter toch een keer de electronica aan te passen.
Ik rijd op jaarbasis ook niet veel ermee. En altijd met beleid.
Het is een oude 86 er 740. Met LH 2,2 en hall sensor.
Welke delen doe ik wijs aan te vervangen door iets van een ander type ( f230fb) ?
En is dat plug en play ? Welke onderdeelnummers ?
bv van de ECU en de EZK
Of loop ik ook tegen kabelboom issues aan ?
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 12:01 #1432147
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic B230FB
De latere jaren, inclusief B230FB draaien op LH 2.4.
Dit systeem gebruikt een BDP sensor en het LH 2.2 systeem een Hall sensor, behoorlijke operatie dus. Daarnaast zal de ECU stekker totaal niet passen tussen LH 2.2 en LH 2.4
Dat wordt de hele kabelboom omwissellen dus, en een BDP sensor zien te plaatsen...
Als je dat allemaal zou willen.
Groeten,
Gerben
Dit systeem gebruikt een BDP sensor en het LH 2.2 systeem een Hall sensor, behoorlijke operatie dus. Daarnaast zal de ECU stekker totaal niet passen tussen LH 2.2 en LH 2.4
Dat wordt de hele kabelboom omwissellen dus, en een BDP sensor zien te plaatsen...
Als je dat allemaal zou willen.
Groeten,
Gerben
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2016 19:03 #1432168
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Haha
Nee Gerben.
Thx voor meedenken, Ik vreesde dit antwoord ook al wat.
Willen doe ik dat niet maar misschien is het duidelijk beter of verstandiger en meer een kwestie van moeten. Maar mijn auto rijdt heerlijk zoals ie nu rijdt met mijn rijstijl en als het niet hoeft of moet wil ik het ook niet eens persé
En even out of the box denken... Ombouwen naar carburateur ? maar dan iets sportiefs .
Dubbele webers of zo ...
Thx voor meedenken, Ik vreesde dit antwoord ook al wat.
Willen doe ik dat niet maar misschien is het duidelijk beter of verstandiger en meer een kwestie van moeten. Maar mijn auto rijdt heerlijk zoals ie nu rijdt met mijn rijstijl en als het niet hoeft of moet wil ik het ook niet eens persé

En even out of the box denken... Ombouwen naar carburateur ? maar dan iets sportiefs .
Dubbele webers of zo ...
Moderators: Jerry Stam