15g of 16t op b230fk

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 11:02 #1105908 door V700 register
15g of 16t op b230fk is gemaakt door V700 register
Beste mensen.

Zoals de titel al beschrijft ben ik op zoek naar een 15g of een 16t turbo voor mijn volvo 240 met een 940 lpt.
Nu heb ik al enige tijd gezocht naar info op het forum maar echt duidelijkheid heb ik nog niet kunnen vinden.
Mijn vraag,welke van de 2 turbo's past 1 op 1,of met de minste aanpassingen op een b230fk ?
Zelf had ik al gezocht naar info en kwam ik op een 16t uit. Maar de vraag een conische/rechte of schuine flens?

En als deze turbo erop zit zijn er dan nog andere aanpassingen nodig behalve software? Standaard blok (zuigers,drijfstangen etc etc) moet dit wel kunnen houden toch?

Alvast bedankt

Mvg

Simon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 11:30 #1431134 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo,s koop je bij Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 13:53 #1431139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Downpipe
Wat voor turbo je erop wil hangt ook een beetje af met wat voor downpipe je nu hebt. (aansluiting)
Meest effectief is de schuine flens, maar hier moet je wel zelf een downpipe voor fabriceren of laten maken, minst effectief is de conische flens.
Het makkelijkste is om voor een conische of rechte flens te gaan, hier kun je standaard een 3"downpipe voor kopen.

Turbo moet je wel klokken als je voor de mitsubishi gaat.
Wat betreft software is chippen niet nodig als je geen hogere druk gaat rijden of andere injectoren, maar als je naar 1 bar toe wil, zul je wel moeten chippen.
Nokkenas, injectoren andere lmm etc. geeft natuurlijk nog meer vermogen, alles hangt af met wat je doel is wat betreft vermogen.
Drijfstangen en zuigers hoef je niet aan te passen met deze aanpassingen.

Koop wel eerst een goede lambda meter voor je met dit alles begint, want met verkeerde lambda waardes verniel je wel je zuigers of drijfstangen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 15:36 #1431141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Crossroad motorsports
Ha Simon,

Neem even contact op met Jelmar van Crossroad Motosports. Hij is een kei in het tunen van onze Volvo's en heeft ervaring met het monteren van grotere turbo's.
www.crossroadmotorsport.nl
Groeten,
Steef

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 16:01 #1431142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk hier kan wat mee,thanks!
Kijk hier kan wat mee,thanks!!

Even wat info wat niet geheel onbelangrijk is. Ik ben er nog druk mee bezig. Blok hangt nu in een mooie bok. Een deze dagen word de kop gevlakt nieuwe pakkingen etc etc ,het blijft allemaal origineel,dus geen andere zuigers o.i.d.
Het oorspronkelijke plan was om met de (standaard) turbo te gaan rijden maar van de week kreeg ik een mooi aanbod van een turbo wat helaas niet past maar mij wel aan het denken heeft gezet. vandaar de vraag over die specifieke turbo's.
Heb nu een uitlaatsysteem liggen van 2,5 inch. 3" downpipe laten maken zal geen probleem zijn.Maar heeft dat dan zin op de rest van het 2,5" systeem?
Qua vermogen hoop ik rond de 230pk uit te komen,misschien stiekem iets meer . Is dat haalbaar met mijn plannen?Wil namelijk wel rond 1 bar gaan rijden met een 15of16turbo, chip en uitlaat . Heb op een forum gelezen dat met deze type turbo je rond de 240/250 moet kunnen halen. Maar dan nog weet ik niet welke turbo er beter/makkelijker is voor mijn plannen.

Het moet wel redelijk betrouwbaar en betaalbaar blijven vandaar dat ik niet verder ga dan dit. Denk dat als dit alles gedaan is het leuk zat is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2016 16:03 #1431143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi steef,
Hoi steef,

Thanks,ik ga even kijken.!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2016 20:47 #1431235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een reactie geplaatst
Ik heb een reactie geplaatst bij je vraag of iemand een 16T heeft, lees dat even.
Je moet gaan voor een 15G in ieder geval met conische flens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2016 10:24 #1431245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze ken je al....

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC