siliconen slangen d24tic?? uitlaten d24tic?? veerpootbruggen d24tic?? remmem d24tic??
- V700 register
- Nieuw lid
-
zijn er ook siliconen slangen sets te krijgen voor d24tic motoren in een 740??de turboslangen zijn naar mijn idee redelijk uitgewerkt omdat ze behoorlijk uitzetten bij hogere toeren... en enigsinds uitzetten is prima maar bij hogere toeren 2cm in diameter groeien is naar mijn idee wat aan de ruime kant.
zijn er sportuitlaten te krijgen van simons of iets dergelijks vanaf de downpipe of inculsief downpipe?? ben al erg tevrede over het mooie geluid van de 6 cilinder maar hij mag van mij wat beter uit de uitlaat komen...
zijn de veerpootbruggen voor 700 modellen allemaal hetzelfde of verschilt het per motor/brandstofsoort?? bij opels deed dit namelijk redelijk vaak verschillen door alleen een andere motor...
zijn de remschijven voor benzine en diesel modellen hetzelfde?? ik zou namelijk op m'n 740 voor geperforeerde,geventileerde en gegroevde schijven willen hebben... ik was hier zeer over te spreken op mijn vorige auto...
als iemand met een mooie site, tips of opties kan komen zou dat geweldig zijn!!!
grtz
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ik heb van de oude uitlaat de pijp achter de downpipe doorgeflext en verbonden met de achterdemper van de Simons, dan bochje over de achteras van Simmons en de achterdemper van Simmons.
Gewoon een set van een Benzine model.
2: Ja. De klauwen en schijven van een benzine model passen gewoon.Er zit wel verschil in de vroegere modeljaren en de latere modeljaren qua schijf grootte en klauw grootte, maar de klauwen en schijven kan je gewoon omwissellen met een later modeljaar.
3: De Diesels hebben al dikkere stays, 19mm inplaats van 16mm. De Turbo stay van een Benzine model (in het midden van de auto, niet standaard) past ook gewoon. Zit er bij mij ook onder.
4: Veerpootbruggen zijn er niet standaard en moet je dus zelfbouw doen. Mogelijk past die van een benzine model gewoon. Zit eigenlijk niet veel verschil in en de Diesel is niet zo'n heel hoog blok.
5: Met de siliconen slangen kan ik je niet helpen..zou best wat zelfbouw mogelijk zijn. Ik heb trouwens origineel ijzeren pijpen op de TDIC. Het enige rubber zit vanaf het luchtfiltershuis naar de turbo en naar de IC.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : 1: Ja, ik heb zelf ook een Simmons onder mijn Diesel. Echt veel verschil merk je niet hoor. De Turbo dempt het geluid namelijk behoorlijk.
Ik heb van de oude uitlaat de pijp achter de downpipe doorgeflext en verbonden met de achterdemper van de Simons, dan bochje over de achteras van Simmons en de achterdemper van Simmons.
Gewoon een set van een Benzine model.
2: Ja. De klauwen en schijven van een benzine model passen gewoon.Er zit wel verschil in de vroegere modeljaren en de latere modeljaren qua schijf grootte en klauw grootte, maar de klauwen en schijven kan je gewoon omwissellen met een later modeljaar.
3: De Diesels hebben al dikkere stays, 19mm inplaats van 16mm. De Turbo stay van een Benzine model (in het midden van de auto, niet standaard) past ook gewoon. Zit er bij mij ook onder.
4: Veerpootbruggen zijn er niet standaard en moet je dus zelfbouw doen. Mogelijk past die van een benzine model gewoon. Zit eigenlijk niet veel verschil in en de Diesel is niet zo'n heel hoog blok.
5: Met de siliconen slangen kan ik je niet helpen..zou best wat zelfbouw mogelijk zijn. Ik heb trouwens origineel ijzeren pijpen op de TDIC. Het enige rubber zit vanaf het luchtfiltershuis naar de turbo en naar de IC.
Groeten,Gerben
kijk dat is informatie waar ik iets mee kan!!
ik heb ook nog de originele ijzeren pijp tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk maar die korte verbindingsslangen zetten al 2cm in diameter uit.... niet echt bevordelijk voor de motor....als de turbo is alle slangen bol moet zetten dan scheelt dat toch weer iets in reactievermogen van de motor lijkt mij.
uitlaatje zal ik eens voor gaan kijken, een mooie simons eindemper is nooit mis natuurlijk

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vorig jaar opgenomen, toen 'ie er net onderzat.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef : Als je wilt weten hoe een Simmons klinkt met Diesel:
Vorig jaar opgenomen, toen 'ie er net onderzat.
Groeten,Gerben
klinkt netjes zo stationair!!toch maar eens opzoek naar een mooi pijpje.
siliconen slangen zijn ook gevonden, <a href=" www.siliconenslangenwinkel.nl/ "> www.siliconenslangenwinkel.nl/ hoe bedoel je die site ligt nogal voor de hand het is dan wel universeel maar zal hetzelfde werken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
link.marktplaats.nl/748907463
Past ook onder je Diesel.
Groeten,Gerben