Downpipe lassen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 20:50 #1093596
door V700 register
Downpipe lassen is gemaakt door V700 register
Een jaar geleden verhuisd , geklust, verbouwd e.d. met als gevolg geen tijd en geld voor de b200ft en heeft ook een jaar stilgestaan.
Nu is er iets ruimte in de agenda maar nog niet in de begroting dus gaan we zelf een downpipe lassen.
Eindelijk ontspanning!
3" pijp, bochten en twee lassokken voor lambdasondes aangeschaft (iemand nog een afr in de aanbieding?) , de flens van de oude dp ga ik weer gebruiken (t5 flens)
Ben in bezit van CO2 lasapp. met argongas maar kan ik dit lassen met standaard draad? Ik heb me laten vertellen dat standaard niet taai genoeg is en makkelijk weer afbreekt...
Groeten uit Sint Jansklooster
Wilfred
Nu is er iets ruimte in de agenda maar nog niet in de begroting dus gaan we zelf een downpipe lassen.
Eindelijk ontspanning!
3" pijp, bochten en twee lassokken voor lambdasondes aangeschaft (iemand nog een afr in de aanbieding?) , de flens van de oude dp ga ik weer gebruiken (t5 flens)
Ben in bezit van CO2 lasapp. met argongas maar kan ik dit lassen met standaard draad? Ik heb me laten vertellen dat standaard niet taai genoeg is en makkelijk weer afbreekt...
Wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 22:29 #1363186
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic AFR ?
Wat is een AFR?
Gewoon een stalen buis lassen met gewone draad en Argon Co2 mix gas.
Het kan wel met argon, maar een beetje onnodig.
Beter & Sterker is tig lassen.
Gewoon een stalen buis lassen met gewone draad en Argon Co2 mix gas.
Het kan wel met argon, maar een beetje onnodig.
Beter & Sterker is tig lassen.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 22:32 #1363187
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic AFR
Air Fuel Ratio.
AFR metertjes is iets wat "Tuners" standaard willen hebben.
Groeten,Gerben
AFR metertjes is iets wat "Tuners" standaard willen hebben.
Groeten,Gerben
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 23:15 #1363197
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic downpipe
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ben wel erg benieuwd waar je bochten en de lassokken gekocht heb.
Ben nl zelf ook zoiets van plan voor mijn B230FK motor.
Ben nl zelf ook zoiets van plan voor mijn B230FK motor.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 01:04 #1363201
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Bij mij
Gewoon bij mij te koop, het meeste uit voorraad...........
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 09:57 #1363217
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere kant van het land :)
En aan de andere kant van het land (als ik mij niet vergis) heb ik de bochten, pijp, verlopen (zal wel moeten als je van originele flens/ pijp naar 3" wil), en lambda moeren op voorraad.
Dus keuze genoeg
Heb zelfs nog een aantal 3" downpipes voor 700/900 op voorraad liggen.
Dus keuze genoeg

Heb zelfs nog een aantal 3" downpipes voor 700/900 op voorraad liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 18:32 #1363246
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wilfred,
Kijk eens wat er op die fles staat vermeld. Staal wordt nooit met zuiver argon gelast icm een halfautomaat ("CO2" lasapparaat zoals je dat noemt), je krijgt geen nette las met een halfautomaat en zuiver argon. De boog waait te veel uit waardoor je een smalle inbranding krijgt en bolle lassen. Er worden altijd mengassen hiervoor gebruikt, ca 20% CO2 en 80% argon. Dit geeft minder spetters, een stabielere boog en een beter smeltbad.
Laat even van je horen. Als de kop van de fles lichtgroen is heb je CO2/argon. Donker groen is zuiver argon, maar de kleuren zijn voor een leek moeilijk te onderscheiden. De inhoud moet vermeld zijn op de fles.
Robert.
Laat even van je horen. Als de kop van de fles lichtgroen is heb je CO2/argon. Donker groen is zuiver argon, maar de kleuren zijn voor een leek moeilijk te onderscheiden. De inhoud moet vermeld zijn op de fles.
Robert.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 19:07 #1363247
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kleur van de flessen
Die kleuren kan je niet 100% vertrouwen.
Kijk altijd maar op de sticker.
Kijk altijd maar op de sticker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2012 21:52 #1363259
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 80% argon
Robert je hebt gelijk het is geen zuiver argon gas...
Ik probeer het gewoon met standaard draad het zal wel een tijdje houden.
Oh ja de universele uitlaatdelen komen gewoon van de plaatselijke autoonderdelenboer. 2m rechte pijp 3" kost 32 euro , haakse bocht 24 euro p/s , lassok voor sensor 14 euro p/s (bruto ex BTW).
Het leek mij niet heel veel geld.
Wilfred
Ik probeer het gewoon met standaard draad het zal wel een tijdje houden.
Oh ja de universele uitlaatdelen komen gewoon van de plaatselijke autoonderdelenboer. 2m rechte pijp 3" kost 32 euro , haakse bocht 24 euro p/s , lassok voor sensor 14 euro p/s (bruto ex BTW).
Het leek mij niet heel veel geld.
Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-07-2012 17:53 #1363324
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wilfred,
Als je dat goed last laat het nooit meer los!! Je hebt dus het goede meng gas. Vond het al raar hoor, zuiver argon bij een halfautomaat lasapparaat... Dat gebruik je alleen bij RVS lassen en aluminium voor de halfautomaat.
Klopt voor die prijs. Standaard uitlaatpijpen om zelf in elkaar te zetten zijn niet duur! Je hebt geen RVS stukken, maar standaard staal voor de uitlaat! Dat laat zich prima lassen. Wel van te voren met de haakse slijper de verzinkte laag afschuren! Zink last niet goed!! Dus tot blank staal slijpen en dan lassen. Daarna wat bijwerken met zinkspray of zo. Of je geeft ze een likje hittebestendige verf (te bekomen bij de automaterialen zak). Dat laatste werkt echt goed (lees: beste! Verf komt nooit meer los en blijft er "eeuwig" opzitten).
Succes,
Robert
Klopt voor die prijs. Standaard uitlaatpijpen om zelf in elkaar te zetten zijn niet duur! Je hebt geen RVS stukken, maar standaard staal voor de uitlaat! Dat laat zich prima lassen. Wel van te voren met de haakse slijper de verzinkte laag afschuren! Zink last niet goed!! Dus tot blank staal slijpen en dan lassen. Daarna wat bijwerken met zinkspray of zo. Of je geeft ze een likje hittebestendige verf (te bekomen bij de automaterialen zak). Dat laatste werkt echt goed (lees: beste! Verf komt nooit meer los en blijft er "eeuwig" opzitten).
Succes,
Robert
Moderators: Jerry Stam