en dan nu... een 16T
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 21:15 #1092331
door Chris Boessenkool
en dan nu... een 16T is gemaakt door Chris Boessenkool
Hoi,
De 15G van een paar dagen terug heb ik laten gaan, downpipe aanpassen voor een 15G zag ik niet echt zitten. Omdat ik op zoek ben naar een andere turbo heb ik marktplaats afgestruind en links en rechts een vraag neer gelegd bij kennissen. Uit die lijntjes komt nu een 16T rollen voor een leuke prijs.
Zelf heb ik geen idee of een 16T altijd een 16T is en dezelfde aansluitingen heeft, de foto die ik heb is de foto uit de bijlage. Andere foto's komen eraan. KM stand van de turbo is onbekend, mij wordt wel verzekerd dat de turbo goed is. (bron vertrouw ik)
Kan een van jullie me misschien wat meer vertellen over het werk dat nodig is om een 16T te monteren? En of er 16T's in meerdere varianten zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groeten,
Chris
De 15G van een paar dagen terug heb ik laten gaan, downpipe aanpassen voor een 15G zag ik niet echt zitten. Omdat ik op zoek ben naar een andere turbo heb ik marktplaats afgestruind en links en rechts een vraag neer gelegd bij kennissen. Uit die lijntjes komt nu een 16T rollen voor een leuke prijs.
Zelf heb ik geen idee of een 16T altijd een 16T is en dezelfde aansluitingen heeft, de foto die ik heb is de foto uit de bijlage. Andere foto's komen eraan. KM stand van de turbo is onbekend, mij wordt wel verzekerd dat de turbo goed is. (bron vertrouw ik)
Kan een van jullie me misschien wat meer vertellen over het werk dat nodig is om een 16T te monteren? En of er 16T's in meerdere varianten zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
groeten,
Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 21:38 #1355122
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16T heeft een schuine
16T heeft een schuine uitlaatflens. Geen plug&play dus.
Gr. Martijn
Gr. Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 21:45 #1355123
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Past
echter gewoon een 15-G recht turbinehuis op en die zet je zo over.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 22:22 #1355126
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Optie?
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieZoekend kwam ik dit tegen:
Helaas krijg ik de link niet ingekort, het kettingsymbooltje kan ik niet aanklikken.Het is het 15g turbinehuis met conische flens voor AU$165,-
Is dat dan een goed idee?
grtz Chris
Helaas krijg ik de link niet ingekort, het kettingsymbooltje kan ik niet aanklikken.Het is het 15g turbinehuis met conische flens voor AU$165,-
Is dat dan een goed idee?
grtz Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2012 22:45 #1355131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
past er zo op ja volgens mij. Ik heb hier een poosje terug bij een 850 T-5R uit 95, een 16-T uitlaatdeel met rechte flens omgebouwd naar een 15-G uitlaatdeel conisch. Auto draait en rijd prima.
Het gehele uitlaatgedeelte kun je zo overzetten, als je de middelste klembeugel losmaakt en een met een beetje beleid werkt.
De 16-T's zijn er in 2 uitvoeringen, met rechte en met schuine flens. Als je dus er eentje nodig hebt voor rechte flens zou ik die gewoon proberen te vinden. 16-T recht kom je ook tegen op de latere 850 / V70 R's. 16-T schuin o.a. op de S60's.
Het gehele uitlaatgedeelte kun je zo overzetten, als je de middelste klembeugel losmaakt en een met een beetje beleid werkt.
De 16-T's zijn er in 2 uitvoeringen, met rechte en met schuine flens. Als je dus er eentje nodig hebt voor rechte flens zou ik die gewoon proberen te vinden. 16-T recht kom je ook tegen op de latere 850 / V70 R's. 16-T schuin o.a. op de S60's.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2012 00:39 #1355150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doen
Als hij er eenmaal opzit heb je voordelen zoals ik je al zei ...
Moderators: Jerry Stam