940 b230fk tunen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2012 22:51 #1091112 door V700 register
940 b230fk tunen is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal.
Ik wil mijn 940 uit eind 96' tunen.
Ik had begrepen dat een T5R turbo van een Volvo 850 ook past?
Zoja wat moet ik allemaal veranderen.
 
Mvg Elon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2012 23:12 #1345371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even
Even de zoekfunctie gebruiken. 15G intikken doet wonderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2012 23:24 #1345376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Marktplaats
Op marktplaats zoeken op Volvo 850 T5R turbo (lame).Nee even serieus <a href="/node/37688" target="_blank">KLIK</a>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2012 23:51 #1345388 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

Michael Oud schreef : Even de zoekfunctie gebruiken. 15G intikken doet wonderen.

Heb ik net gedaan, en kom al snel veel leuke info tegen!!Maar wat is het voordeel van een 15G ipv een 13C. Als ik het goed lees is het een grotere turbo. Maar met dezelfde turbodruk verandert er dus niks, krijg je alleen een groter turbo gat? Of is die gedachte fout???Ik heb zelf een B230ET. Neem aan dat die ook een 13C heeft en dus ook een 15G moet passen zonder aanpassingen?En hoe herken ik de juiste 15G tot 95, die zonder aanpassingen aan de downpipe past??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 00:04 #1345390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer lucht
Groter betekent dat er meer lucht op dezelfde druk doorheen gaat, heb ik me laten vertellen. Daarnaast kan een 15G op wat hogere druk draaien dan een 13C. Als het goed is heeft een ET geen Mitsubishi turbo, maar een Garrett.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 11:37 #1345406 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rappiedieklappo
15g is redelijk plug en play. Enige wat moet gebeuren is dat de turbo geklokt moet worden. Kortom de kant die de turbo-outlet opwijst veranderen. Een 15g heeft in principe genoeg turbodruk voor op onze 4 cil blokken rond de 200-225 pk. Daarna beginnen de injectoren het niet bij te houden en komen andere dingen kijken. Een t3 turbo van garrett kan je gewoon de turbodruk verhogen want die heeft genoeg over om 0.4 bar extra te presteren. Heb ik tenminste gedaan (1,1 bar geeft een wereld van verschil tegenover de 0.55/0.6 wat het standaard is). Wel een lekker blokje om mee te beginnen een b230fk 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 11:51 #1345407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer
Ik denk dat je met een 15G theoretisch wel dichter bij de 300 zou moeten kunnen komen, dan bij de 200. Overigens heb ik gewoon nog de standaard injectors, op de standaard brandstofdruk. 't Loopt nog niet te arm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 12:17 #1345408 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Het blok dat je hebt, is relatief eenvoudig op te fokken. Er zijn hier heel wat leden die er meer uit halen dan het standaard vermogen. Dat gaat van een simpele turbodrukverhoging tot grotere turbo, andere nokkenas, andere uitlaat etc.
Probeer je hier op de site maar eens zoveel mogelijk in te lezen, met name het tuninggedeelte. Verder is de Amerikaanse site turbobricks.com een aanrader.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 07:27 #1345521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 15G
Dus ik moet een 15G turbo hebben. En de computer chippen voor wat meer vermogen zeg maar. Ik wil wel lekker vermogen hebben zegmaar  want dit is niks. haha
 
Bedankt allemaal trouwens voor een reactie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2012 17:45 #1345606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic word

Volvo940turbo schreef : Dus ik moet een 15G turbo hebben. En de computer chippen voor wat meer vermogen zeg maar. Ik wil wel lekker vermogen hebben zegmaar  want dit is niks. haha

Dan word het tijd dat je even een PB stuurt naar Jelmar86, die kan je alles vertellen wat je nodig hebt als je meer vermogen wil hebben.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD