Kop vlakken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 14:25 #1090753
door V700 register
Kop vlakken is gemaakt door V700 register
Weet iemand hoever je een kop kunt of moet vlakken om meer vermogen te krijgen.
Ik ben bezig met een B230ET om daar meer vermogen uit te krijgen, nu wordt deze week de kop klaar gemaakt en misschien is het zinvol om deze gelijk wat meer te laten vlakken.
Alvast bedankt
Richard
Ik ben bezig met een B230ET om daar meer vermogen uit te krijgen, nu wordt deze week de kop klaar gemaakt en misschien is het zinvol om deze gelijk wat meer te laten vlakken.
Alvast bedankt
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 16:26 #1342548
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maximaal
Zelfs als je hem tot de maximale limiet vlakt, ga je daar niets van merken hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2012 21:51 #1342587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
B230ET heeft Motronic als injectiesysteem (ik begin het te leren). Weet alleen niet of die ook al een knock- of pingelsensor heeft ? Zonder zo'n sensor in de regeling zou ik niet zonder meer extra gaan vlakken om de compressieverhouding omhoog te krijgen. Als je dat doet, wordt het blok gevoeliger voor pingelen. Hoogtoeren pingelen schijn je lastig te merken, maar is wel erg slecht voor de motor. Zonder injectiesysteem dat dit kan detecteren en ingrijpen indien nodig dan zou ik er niet aan beginnen. In de documentatie uit die jaren wordt aangegeven dat de compressieverhouding 1:9.0 is, al vrij hoog voor turboblokken uit die jaren, en dat euro 98 wordt voorgeschreven als brandstof. De B230FT uit die tijd, 165pk, had een compressieverhouding van 1:8.7 en aanbevolen brandstof euro 95.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2012 00:58 #1342605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richard Hartman
Wat jij wilt (denk ik) heet "Tight squish" en vergt enorm veel kunde, niet dat je dat niet zou hebben maar...Kijk even naar deze link <a href=" www.pbase.com/stealthfti/tsna " target="_blank">KLIK vooral de foto's onderaan de pagina zijn onmisbaar bij de uitleg. Alhoewel dit een andere Volvo kop is wordt het principe en hoe te werk te gaan perfect uitgelegd.Richard Hartman schreef : Weet iemand hoever je een kop kunt of moet vlakken om meer vermogen te krijgen.
Alvast bedankt
Richard
Moderators: Jerry Stam