Motor swap + meer goed te doen?
- dannys haarlem
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 16:54 #1090216
door dannys haarlem
Motor swap + meer goed te doen? is gemaakt door dannys haarlem
Hallo,
Ik zit al een tijdje te kijken af en toe om een andere motor in mijn 86" 740 gl te hangen.
Maar vraag me af of dit goed te doen is zonder te veel moeilijkheden en een beperkt budget.
Ik heb een 740 gezien uit 90 2.3L turbo automaat airco elek ramen enz luxe uitvoering dus.
Is dit mogelijk met zo'en auto ,beter pak je er een met hand bak en laat je de overige aansluiting bunglen zo als elek ramen enz of overbouwen natuurlijk.
Dan schorsen die hap en als je klaar bent laten vrijwaren door een autobedrijf ?
En naar de rdw als laatst of niet het blijft een 2.3 l 4 cil aleen iets meer vermogen en turbo niemand die het ziet
Ik zit al een tijdje te kijken af en toe om een andere motor in mijn 86" 740 gl te hangen.
Maar vraag me af of dit goed te doen is zonder te veel moeilijkheden en een beperkt budget.
Ik heb een 740 gezien uit 90 2.3L turbo automaat airco elek ramen enz luxe uitvoering dus.
Is dit mogelijk met zo'en auto ,beter pak je er een met hand bak en laat je de overige aansluiting bunglen zo als elek ramen enz of overbouwen natuurlijk.
Dan schorsen die hap en als je klaar bent laten vrijwaren door een autobedrijf ?
En naar de rdw als laatst of niet het blijft een 2.3 l 4 cil aleen iets meer vermogen en turbo niemand die het ziet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 17:13 #1338778
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja hoor, 't kan allemaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 20:19 #1338793
door V700 register
Ik heb het nu 10 x gelezen, begrijp er helemaal niets van.
Beantwoord door V700 register in topic ?
Jij begrijpt de vraag gelukkig.Michael Oud schreef : Ja hoor, 't kan allemaal.
Ik heb het nu 10 x gelezen, begrijp er helemaal niets van.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 21:07 #1338794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wild
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 21:31 #1338799
door V700 register

Maar volgens mij heb je gelijk.
On topic: waarom zou iemand een automaat vervangen door een handbak?
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar861.000 en zomaar een nieuwe APK!.
Beantwoord door V700 register in topic tja
Dat kan alleen een CX eigenaar schrijvenMichael Oud schreef : Och, 't was een wilde gok. Maar bij onze auto's kan veel, dus dit ook vast wel.

Maar volgens mij heb je gelijk.
On topic: waarom zou iemand een automaat vervangen door een handbak?
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar861.000 en zomaar een nieuwe APK!.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2011 21:35 #1338800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De zinsnede
De zinsnede over handbak/automaat in de topicstart volgde ik ook niet helemaal, maar laten we het proberen in te vullen.Vanwege verbruik ? Handbak is zuiniger, voor het milieu en de financiën. Vanwege sportiviteit ? Je kunt zelf (gemakkelijker) bepalen welke versnelling je pakt ?Vanwege het trekken van aanhangers ? Maakt voor deze bakken niet veel uit, handbak/automaat zijn beide sterk genoeg (automaat misschien sterker dan M46 met overdrive) Vanwege het wel/niet aan kunnen slepen ? Als dat je favoriete manier van starten is....Laat ik maar ophouden, voordat het complete onzin wordt....
Moderators: Jerry Stam