Wijsheid met betrekking tot dikke VERSTRALERS Ze zitten er op gemonteerd.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 00:49 #1089176
door Wytze Broerze
Wijsheid met betrekking tot dikke VERSTRALERS Ze zitten er op gemonteerd. is gemaakt door Wytze Broerze
Nu de datum dicht bij komt dat de teamwagen op de boot gaat, 21-10 gaat ie op pad, zijn er natuurlijk allerlei dingen die nog effe moeten gebeuren.
Nadat ik afgelopen weken de cilinder kop vervangen heb en de 75 liter tank heb gemonteerd, afgelopen weekeinde remslangen remklauwen, blokken, schoenen, achterveren en schijven vernieuwd heb en de achtervering hebt vernieuwd en verhoogd, gaat de gedachte al weer uit naar de volgende update.
Het onderwerp van de huidige gedachte is een set, 2 tot 5 stuks, hele dikke verstralers. Dat je echt wat ziet als je per ongeluk in het donker moet rijden.
Vraag is concreet. Welke moet ik nemen?
Halogeen?
LED?
Xenon?
Wie er ervaring mee heeft of er verstand van heeft mag het zeggen.
Hoeveel lumen moet ik hebben? Wat is een goede balans tussen kosten en lichtopbrengst?
Tuurlijk ook de vraag waar zijn ze interessant geprijsd te koop?
Hoor graag jullie reacties.
Nadat ik afgelopen weken de cilinder kop vervangen heb en de 75 liter tank heb gemonteerd, afgelopen weekeinde remslangen remklauwen, blokken, schoenen, achterveren en schijven vernieuwd heb en de achtervering hebt vernieuwd en verhoogd, gaat de gedachte al weer uit naar de volgende update.
Het onderwerp van de huidige gedachte is een set, 2 tot 5 stuks, hele dikke verstralers. Dat je echt wat ziet als je per ongeluk in het donker moet rijden.
Vraag is concreet. Welke moet ik nemen?
Halogeen?
LED?
Xenon?
Wie er ervaring mee heeft of er verstand van heeft mag het zeggen.
Hoeveel lumen moet ik hebben? Wat is een goede balans tussen kosten en lichtopbrengst?
Tuurlijk ook de vraag waar zijn ze interessant geprijsd te koop?
Hoor graag jullie reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 00:55 #1331516
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Xenon
Hallo Wytze
Zet er Xenon op. Veel, heel veel licht voor naar verhouding erg weinig Watt. Ik heb er vier Xenonlampen in zitten. Da's bij grootlicht dus 4 x 35 Watt. En als ik te lang stil sta, worden de vogeltjes wakker.
groetjes
Mathy
PS Bi-Xenon in de buitenste lampen (groot- en dimlicht) en Xenon in de andere twee (extra grootlichtunits). Bij mist is Xenon (tenminste zo denk ik er momenteel over) overkill. Teveel licht dus waarschijnlijk en dus alsnog een muur van wit licht. 4 x 6000K. Begint blauw maar wordt al snel erg wit.
Zet er Xenon op. Veel, heel veel licht voor naar verhouding erg weinig Watt. Ik heb er vier Xenonlampen in zitten. Da's bij grootlicht dus 4 x 35 Watt. En als ik te lang stil sta, worden de vogeltjes wakker.
groetjes
Mathy
PS Bi-Xenon in de buitenste lampen (groot- en dimlicht) en Xenon in de andere twee (extra grootlichtunits). Bij mist is Xenon (tenminste zo denk ik er momenteel over) overkill. Teveel licht dus waarschijnlijk en dus alsnog een muur van wit licht. 4 x 6000K. Begint blauw maar wordt al snel erg wit.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 00:59 #1331518
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic He Mathy, dat jij nu met xenon komt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:03 #1331519
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderbouw
Bij proef heeft Bas 2 pitjes op de bumper geplaatst. Blijft de grille vrij en heb je ook die ellende niet op je dak. 2 grotere halogeen pitten zouden kunnen volstaan denk ik. Misschien wel wat schadegevoelig.
Bas kan je wellicht meer vertellen over verstralers.
Bas kan je wellicht meer vertellen over verstralers.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:05 #1331520
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Motke Carstyling
Hallo Wytze
Helaas, verder rijkt m'n kennis niet. Probeer <a href=" www.carstyle.nl/ " target="_blank">deze man eens, hij heeft er verstand van. Hij is importeur van o.a. Xenon. Omdat ik niet terug wilde naar de ... die m'n Xenon heeft ingebouwd (of heeft gedaan alsof ie dat kon) heb ik hem om raad gevraagd. Heb een vervangende kabelboom meegekregen (kabelboom die gemonteerd werd door ... is niet geschikt voor oudere auto's) voor nop. Heeft ook aangeboden alles door te meten.
groetjes
Mathy
Helaas, verder rijkt m'n kennis niet. Probeer <a href=" www.carstyle.nl/ " target="_blank">deze man eens, hij heeft er verstand van. Hij is importeur van o.a. Xenon. Omdat ik niet terug wilde naar de ... die m'n Xenon heeft ingebouwd (of heeft gedaan alsof ie dat kon) heb ik hem om raad gevraagd. Heb een vervangende kabelboom meegekregen (kabelboom die gemonteerd werd door ... is niet geschikt voor oudere auto's) voor nop. Heeft ook aangeboden alles door te meten.
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:07 #1331521
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bas slaapt nu al natuurlijk maar die gaat
Bas slaapt nu al natuurlijk maar die gaat morgen vast wel bijdragen met zijn kennis van elektra en de techniek er achter. Ik wil em niet uitdagen maar........
Keuze is op het dak of voor de grill. Watis wijsheid.
Koeling zat want ik heb ouderwetse ventilator met heeeele brede Radiator. 12 CM breder als de standaard radiator. Wel zelfde hoogte.
Keuze is op het dak of voor de grill. Watis wijsheid.
Koeling zat want ik heb ouderwetse ventilator met heeeele brede Radiator. 12 CM breder als de standaard radiator. Wel zelfde hoogte.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:10 #1331522
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Imperial
Hallo Wytze
Met "op het dak" bedoel je natuurlijk "op de imperial". Zorg dan trouwens dat er geen licht kan weerkaatsen van de motorkap of iets dat je op cq voor de grill cq bumper hebt geschroeft.
groetjes
Mathy
Met "op het dak" bedoel je natuurlijk "op de imperial". Zorg dan trouwens dat er geen licht kan weerkaatsen van de motorkap of iets dat je op cq voor de grill cq bumper hebt geschroeft.
groetjes
Mathy
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:12 #1331523
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ja dat is ook wel slim ja
Ter hoogte van de B stijl de dakdrager monteren denk ik is wijsheid in dat geval.
Die jongen van dat xenon heeft niets voor mijn wagen: www.carstyle.nl/producten/volvo/81/740-e...0-gl-23-estate/40156
Kzie ook geen verstralers. Eens belle.
Die jongen van dat xenon heeft niets voor mijn wagen: www.carstyle.nl/producten/volvo/81/740-e...0-gl-23-estate/40156
Kzie ook geen verstralers. Eens belle.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:30 #1331524
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic d'ronder
Hallo Wytze
Je zou de lampen ook onder de dakdrager kunnen hangen en ze dan, als ze niet te groot zijn, zover naar achter monteren, dat er geen reflectie is op van binnenuit zichtbare delen van de auto.
groetjes
Mathy
Je zou de lampen ook onder de dakdrager kunnen hangen en ze dan, als ze niet te groot zijn, zover naar achter monteren, dat er geen reflectie is op van binnenuit zichtbare delen van de auto.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2011 01:31 #1331525
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gewone behuizing
Hallo Wytze
Bijna vergeten. Je zou ook kunnen kijken, of je een Xenonset in "gewone" verstralerbehuizingen in kunt bouwen.
groetjes
Mathy
Bijna vergeten. Je zou ook kunnen kijken, of je een Xenonset in "gewone" verstralerbehuizingen in kunt bouwen.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam