Welke injectoren en 3 inch lmm gebruiken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 16:53 #1089120
door V700 register
Welke injectoren en 3 inch lmm gebruiken? is gemaakt door V700 register
Welke injectoren moet ik kiezen als ik tegen de 300pk wil?
Welke 3 inch lmm gebruiken jullie? Wat doet dit precies? Groter meetbereik of meer flow, wat is de gedachte hier achter?
Doen jullie ook nog iets aan de brandstofdruk en hoeveel is dit standaard?
Het gaat om een 2.3 lpt blok 1996.
Welke 3 inch lmm gebruiken jullie? Wat doet dit precies? Groter meetbereik of meer flow, wat is de gedachte hier achter?
Doen jullie ook nog iets aan de brandstofdruk en hoeveel is dit standaard?
Het gaat om een 2.3 lpt blok 1996.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 17:05 #1331211
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gr
Grotere LMM zal wel zijn om de lucht gemakkelijker de motor in te krijgen.
Brandstofdruk is standaard +3 bar tov druk in het inlaatspruitstuk (waar dus ook vacuum kan heersen). Vandaar ook dat slangetje van drukregelaar naar spruitstuk. Benzinepomp(en) levert/leveren ongeveer 5 bar.
Brandstofdruk is standaard +3 bar tov druk in het inlaatspruitstuk (waar dus ook vacuum kan heersen). Vandaar ook dat slangetje van drukregelaar naar spruitstuk. Benzinepomp(en) levert/leveren ongeveer 5 bar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 17:25 #1331212
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo
Eerst een turbo kopen die het aan kan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 17:59 #1331213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
even grotere injectoren en een 3" LMM, hoe doen we dat?
Nou niet op een standaard LPT, wat Jelmar al zegt, eerst een grotere turbo, dan je inlaat en uitlaat traject aanpassen, meest belangrijkste is een AFR meter in je auto en dan nog een chip-bakker die echt weet waar je over praat.
Lees je eens in op Turbobricks of op kleinere schaal, tuning in het oosten, amsterdam en andere draadjes hier op het forum.
Succes.
Nou niet op een standaard LPT, wat Jelmar al zegt, eerst een grotere turbo, dan je inlaat en uitlaat traject aanpassen, meest belangrijkste is een AFR meter in je auto en dan nog een chip-bakker die echt weet waar je over praat.
Lees je eens in op Turbobricks of op kleinere schaal, tuning in het oosten, amsterdam en andere draadjes hier op het forum.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 19:46 #1331222
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Damsco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 19:52 #1331223
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik snap natuurlijk ook wel
Ik snap natuurlijk ook wel dat het geen zin met een standaard turbo.
Wil met een t25/28 gaan rijden met 3 inch downpipe en houd voorlopig de rest van de uitlaat de standaard diameter. Katalysator en tussendemper verwijderd.
Alleen voor de flow heeft een 3 inch lmm weinig zin, want de turboinlaat is kleiner als 3 inch.
Wil met een t25/28 gaan rijden met 3 inch downpipe en houd voorlopig de rest van de uitlaat de standaard diameter. Katalysator en tussendemper verwijderd.
Alleen voor de flow heeft een 3 inch lmm weinig zin, want de turboinlaat is kleiner als 3 inch.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 20:18 #1331226
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wellicht
was het antwoord aan de korte kant. Maar hier zijn boeken over vol geschreven, vandaar.
Met alleen deze setup ga je het niet redden omdat je praat over een hoeveelheid pk's die wel erg hoog liggen. Het hele inlaat, uitlaat traject zal je aan moeten passen zeker ook de nokkenas.
Waar wij vooral tegenaan gelopen zijn is dat de standaard LMM geen lineair signaal meer af kon geven waardoor het mengsel bij bijvoorbeeld hoge toerentallen veel te veel verliep, (eenvoudige uitleg) Een AFR meter is een vereiste om dit te monitoren. Ook rijden wij met versterkte koppelingen rond omdat de standaard koppeling dit niet gaat houden, en zo zul je tegen meer aanlopen. Heel simpel gezegd is het tunen tot 0,8 bar met een MBCtje peanuts, daarna begint het betere werk.
Eigenlijk is de simpel gestelde vraag een inleiding tot heel veel technische antwoorden, wel heel veel leuke materie overigens.
Met alleen deze setup ga je het niet redden omdat je praat over een hoeveelheid pk's die wel erg hoog liggen. Het hele inlaat, uitlaat traject zal je aan moeten passen zeker ook de nokkenas.
Waar wij vooral tegenaan gelopen zijn is dat de standaard LMM geen lineair signaal meer af kon geven waardoor het mengsel bij bijvoorbeeld hoge toerentallen veel te veel verliep, (eenvoudige uitleg) Een AFR meter is een vereiste om dit te monitoren. Ook rijden wij met versterkte koppelingen rond omdat de standaard koppeling dit niet gaat houden, en zo zul je tegen meer aanlopen. Heel simpel gezegd is het tunen tot 0,8 bar met een MBCtje peanuts, daarna begint het betere werk.
Eigenlijk is de simpel gestelde vraag een inleiding tot heel veel technische antwoorden, wel heel veel leuke materie overigens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 20:45 #1331233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Zo'n denderende combinatie vind ik een t25/t28 niet op een redblock, dat de nissan boys met hun CA18DET en SR20DET dat soort vermogens halen met een maximaal draaiende t28 wil niet zeggen dat het op een redblock ook een goede keus is.
Sowieso is een T25 te klein, en heeft je spruitstuk een T3 flens, maak er gebruik van!
Sowieso is een T25 te klein, en heeft je spruitstuk een T3 flens, maak er gebruik van!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 21:05 #1331235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat ik een andere koppeling
Dat ik een andere koppeling nodig ga hebben weet ik ook, heb ik ook gelezen.
IK wil een turbo die vroeg op spoelt en wil niet heel veel vermogen halen. Wil een auto die onderin vermogen en koppelt heeft. Zodat ik niet veel toeren hoeft te maken om vermogen te hebben.
Hoef niet perse 300 plus pk. Wil de aandrijflijn en bak wel heel houden.
IK wil een turbo die vroeg op spoelt en wil niet heel veel vermogen halen. Wil een auto die onderin vermogen en koppelt heeft. Zodat ik niet veel toeren hoeft te maken om vermogen te hebben.
Hoef niet perse 300 plus pk. Wil de aandrijflijn en bak wel heel houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2011 21:10 #1331236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mweeep
wat heb je tot nu toe gedaan om meer vermogen uit je blok te peuteren? Of mis ik een draadje ergens ?
Moderators: Jerry Stam