turbodrukmeter 740 [ afstellen ]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Forum wel doorgelezen maar er staat mij te veel info dus ben het overzicht kwijt. Wil graag een extra turbometer voor het goed afstellen van de mbc en zoek dus de beste plek waar ik deze kan aansluiten bij een 740.
Foto,s zijn welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Woes schreef : of je schroeft die plaat onder het dashboard los, en koppelt je originele turbodrukmeter los en zet daar een naukeurig exemplaar voor af te stellen op. Maar ik weet niet of je huidige dashboard al een turbodruk meter heeft, anders is het zo gedaan
De auto heeft een orginele meter.
Waar zit dan de orginele aansluiting op aangesloten van de turbodrukmeter in het dashboard.
gr wimpi
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Waarom ga je trouwens niet gewoon naar de inbouw & afstel dag op 26 Februari in Oss?
(Goed, vanuit Drachten is dat natuurlijk wel ff een end)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is de belasting die je nodig hebt om goed af te kunnen stellen.wimpi schreef : Momenteel staat de druk te hoog maar hier heb je dus alleen last van als je de kick-down gebruikt op lagere snelheid.
Als je nu niet zo'n hoge druk hebt (minder dan 0.65 bar), bijvoorbeeld bij constante snelheid, zal die MBC daar niets aan veranderen hoor. Die MBC zorgt er alleen voor dat de druk waarop de waste gate opent bij de 0.8 bar komt te liggen, ipv de 0.65 bar. Hij zorgt er dus niet voor dat je opeens bij lagere toerentallen/belastingen ook meer druk hebt ofzo. De beperkende factor, als je het zo wilt noemen, is de turbo zelf. En bij dichtschroeven van de MBC (beneden de 0.65 bar) blijft de werking van de originele situatie gelijk, de waste gate opent bij 0.65 bar. "teveel" dicht valt dus wel mee.wimpi schreef : Op de snelweg niks geen last en de orginele drukmeter blijft dan ook ruim binnen de schaalverdeling. Ben nu dus bang als ik de mbc nog verder dichtdraai dat er bij snelheden vanaf 120 kmh weinig extra turbodruk overblijft.
- V700 register
- Nieuw lid
-