rica...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 14:50 #1306181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb met Wateringen
Ik heb met Wateringen slechte ervaringen. Die lui daar zeggen geen boe of ba en daarna kan je aftikken en weg wezen.
Met problemen of advies hoef je al helemaal niet aan te klopppen. Misschien hadden ze het druk, maar vriendelijk klonken ze niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 19:59 #1306224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helemaal mee eens.

wart schreef : Ik zou ze zelfs willen betalen....om van mijn auto AF te blijven!!!
groet
Wart

+1 !!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 20:58 #1306233 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet zelf niet of het
Ik weet zelf niet of het waar is, maar heb gehoord dat er meerdere motorblokken kapot zijn gegaan die door hun zijn afgesteld. Weet ook niet wat voor auto en heb maar 1 kant van het verhaal gehoord.

Beek autoracing heb ik ook slechte ervaringen. Ze konden mijn ecu wel herprogrammeren, maar ging eerst alles op de testbank zetten en runs maken.
Toen ze de ecu los haalde konden ze er toch niks mee, maar moest wel een dikke rekening betalen.
Radiateur ging ook nog lek, omdat de temperatuur flink op liep (slechte koeling).

Iemand misschien nog een alternatief?
Ps. Ruud frederiks in Goes is echt een goede maar nogal ver. Toen alle 3 me quads daar afgesteld. Alles gaat in overleg en wordt duidelijk uitgelegd. Weet niet of ze ook bekend zijn met de volvo's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 21:14 #1306241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blabla
Goed alternatief zijn de bewezen BlaBLa chips!!
RIjden al meerdere hier mee rond.
Getest met afr meter en over langere periode onder zware belastng door meerdere test piloten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 22:17 #1306247 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oooooopzzzzzzzzz, ik had 't
Oooooopzzzzzzzzz, ik had 't misschien eerder moeten zeggen. 't Ging (dit keer) niet over Olijfje (onze olijfgroene 940-er...), maar over ons Tomaatje (een knalrode V70 2.0 T Powershift R-edition)....
't Zou mij inderdaad niks verbazen als ze wat beter zijn bij de nieuwere modellen (of anders vanaf de 850...), maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Tóch maar mijn ervaring even delen.... :
Toch gekozen voor (ook meestal goede recensies van) RICA. Ook omdat die 'hier om de hoek zitten'; was wel zo handig. Keurige en duidelijke uitleg over 3 verschillende opties; ze raadden mij eigenlijk ECU Upgrade aan (van 203 PK naar 243 PK en van 300 nm naar 371 nm), maar vanwege het (in verhouding kleine) prijsverschil toch gegaan voor RICA Stage 2 (van 203 PK naar 268 PK en van 300 nm naar 389 nm). Ze hadden gelijk tijd, dus na een klein uurtje was m'n Volvo alweer gebruiksklaar voor een nieuwe rijbeleving. 
Natuurlijk nog geen ervaring in verbruik, maar wat rijdt 'ie nu heerlijk soepel, heeft 'ie een veel beter schakelmoment van de powershift-automaat vanwege de snellere 'boost' en wát een geweldige (maar toch mooi, bijna 'rustig', gedoseerde) power. Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert... 
Ongetwijfeld ga ik de trekkracht vanwege het veel meer aan koppel ook zeer zeker merken bij het trekken van de (boot)trailer. 
Kortom: wat míj betreft een aanrader en 't (toch niet misselijke...) geld meer dan waard. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2011 22:21 #1306252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic No offence
Ik heb helemaal niks tegen Martijn! Dit even voorop!!
Hij weet heeel veel van LH2.4 ! En zal best goede chips maken, tegen een nog mooiere prijs.
Dat wilde ik even duidelijk hebben vooraf ;)

Maar blind vertrouwen op een AFR meter, ik zou het niet durven!
Heeft iemand er wel eens een EGT meter in gehangen ? Om te kijken wat de ontsteking doet? En een koelvloeistoftemp meter? Kun je meer aan zien dan je denkt.

Een wideband AFR meter is een heel mooi apparaat, en voor een auto met 'lichte' modificaties prima.
En luisteren naar detonatie met de juiste 'tools' en je bent een heel eind!
Een setje 'det cans' of home made variant ervan kun je mooi naar detonatie luisteren.
Je kunt uiteraard ook blind vertrouwen op je pingelsensor en EZK...

Dat kippenhok van mij stel ik af met de boven genoemde tools, en zo kun je de ontsteking mooi scherp afstellen, en daar zijn zooo veel pk's mee te winnen!

Waarom denken jullie dat de volvo 2.0 16v turbo motoren voorzien is van een thermokoppel en boostcontrol geregeld via de TCU?

Wat betreft rica, ik ga hun niet openbaar zwart maken.
Maar bij mijn auto is het ook misgegaan. Dus niet van horen zeggen, maar first hand experience.
Meer ga ik er niet over zeggen.

Een tuner die behalve leuke nissan's ook volvo's doet is Dick van Loon.(divalo tuning)
Die heeft wel een band met rica (of iig had), maar ik hoor er vooral van drifters veel positiefs over.

Ik kan ook het een en ander met volvo's maar het standaard management van de volvo's blijf ik af.
Heb ik vind ik zelf niet genoeg kaas van gegeten om het perfect te kunnen modificeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 08:39 #1306276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afr

Jelmar86 schreef : Ik heb helemaal niks tegen Martijn! Dit even voorop!! Hij weet heeel veel van LH2.4 ! En zal best goede chips maken, tegen een nog mooiere prijs. Dat wilde ik even duidelijk hebben vooraf ;) Maar blind vertrouwen op een AFR meter, ik zou het niet durven! Heeft iemand er wel eens een EGT meter in gehangen ? Om te kijken wat de ontsteking doet? En een koelvloeistoftemp meter? Kun je meer aan zien dan je denkt. Een wideband AFR meter is een heel mooi apparaat, en voor een auto met 'lichte' modificaties prima. En luisteren naar detonatie met de juiste 'tools' en je bent een heel eind! Een setje 'det cans' of home made variant ervan kun je mooi naar detonatie luisteren. Je kunt uiteraard ook blind vertrouwen op je pingelsensor en EZK... Dat kippenhok van mij stel ik af met de boven genoemde tools, en zo kun je de ontsteking mooi scherp afstellen, en daar zijn zooo veel pk's mee te winnen! Waarom denken jullie dat de volvo 2.0 16v turbo motoren voorzien is van een thermokoppel en boostcontrol geregeld via de TCU? Wat betreft rica, ik ga hun niet openbaar zwart maken. Maar bij mijn auto is het ook misgegaan. Dus niet van horen zeggen, maar first hand experience. Meer ga ik er niet over zeggen. Een tuner die behalve leuke nissan's ook volvo's doet is Dick van Loon.(divalo tuning) Die heeft wel een band met rica (of iig had), maar ik hoor er vooral van drifters veel positiefs over. Ik kan ook het een en ander met volvo's maar het standaard management van de volvo's blijf ik af. Heb ik vind ik zelf niet genoeg kaas van gegeten om het perfect te kunnen modificeren.

HAllo
@Jelmar: JE hebt helemaal gelijk,maar maak je geen zorgen:))
Deze punten heeft hij allemaal mee genomen,had ze alleen niet vermeld.
Martijn is hier zeer precies en zuiver in......
Ikzelf heb alleen de afr meter.
Ezk is afgesteld met  een micrtofoontje aan een speciale ezk box.(vandaar de lekkere trekkracht op lpi )
Egr is ook goed,vandaar we ook zelden meer kleppen hoeven te stellen!
Groet Chris
Volvo 940 estate B230fk  LPi 1997 FERRITA 3 inch downpipe racecat+catback.CHIPS BLABLA Tuning Steg2+15G TURBO PLX-DEVICE AFR -vx3cam<a href="/taxonomy/term/1560"><acronym></acronym></a>- 150%diesel clutch plate custom made

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC