Luchtmassameter vervangen zonder over te stappen op een stand-alone systeem
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2011 23:54 #1085368
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Luchtmassameter vervangen zonder over te stappen op een stand-alone systeem is gemaakt door Gert-Jan De Jong (GAST)
Via Turbobricks stuitte ik op dit apparaat. Voor de mensen hier die zich interesseren in de wat extremere tuning wellicht een interessant alternatief in plaats van een complete stand-alone ombouw.
<a href=" www.fullthrottlespeed.com/itemdesc.asp+ic+050MAFTPRO+eq++Tp "> www.fullthrottlespeed.com/itemdesc.asp+ic+050MAFTPRO+eq++Tp +
<a href=" www.fullthrottlespeed.com/itemdesc.asp+ic+050MAFTPRO+eq++Tp "> www.fullthrottlespeed.com/itemdesc.asp+ic+050MAFTPRO+eq++Tp +
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 00:28 #1305378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja..
Het idee erachter is leuk! Of het in de praktijk ook echt zo goed& fijn werkt.. Ik weet het niet.
Maar inmiddels is er HEEL VEEL beschikbaar wat betreft het tunen van LH2.4, dat topicje zul je denk ik ook wel gevonden hebben.
Mooi waar die jongens (oa. BlaBla, JW & Flip_21) allemaal mee bezig zijn, en wat er inmiddels allemaal kan met een LH2.4 ecu!
Als dat allemaal beschikbaar had geweest in de tijd dat ik naar stand-alone ging had het best mogelijk geweest dat ik LH2.4 had gekozen.
En meerdere mensen met mij denk ik zo.
Hoewel ik nu echt m'n stand-alone ecu's niet meer zou willen missen...
En correct afgesteld doet het niks onder voor een LH wat betreft koude starts en andere 'aparte' omstandigheden.
Meest lastige bij stand-alone ecu's afstellen blijven dingen als koude starts en andere temperatuur omstandigheden.
Uiteraard zit er in de software wel een stuk wat de injectie tijden veranderd bij hoge of lage temperaturen, maar ik heb wel gemerkt toen het in december -8 was, ik even de laptop bij heb moeten pakken om de geschatte koudstart waarden iets bij te stellen.
Verder hebben mensen nog vaak het idee dat je bij stand-alone systemen altijd je laptop in de auto moet hebben.
Niets is minder waar, ik raak in de meeste auto's het systeem na het mappen eigenlijk niet aan, simpelweg omdat het niet nodig is.
Niets is mooier dan bij het APK station even je laptop te pakken als er wat gezegd word over het hoge CO, de waardes aan te passen en de USB kabel terug in je dashboard kastje te verstoppen.
Staan de meeste APK-boeren wel even raar te kijken hahaha
Maar inmiddels is er HEEL VEEL beschikbaar wat betreft het tunen van LH2.4, dat topicje zul je denk ik ook wel gevonden hebben.
Mooi waar die jongens (oa. BlaBla, JW & Flip_21) allemaal mee bezig zijn, en wat er inmiddels allemaal kan met een LH2.4 ecu!
Als dat allemaal beschikbaar had geweest in de tijd dat ik naar stand-alone ging had het best mogelijk geweest dat ik LH2.4 had gekozen.
En meerdere mensen met mij denk ik zo.
Hoewel ik nu echt m'n stand-alone ecu's niet meer zou willen missen...
En correct afgesteld doet het niks onder voor een LH wat betreft koude starts en andere 'aparte' omstandigheden.
Meest lastige bij stand-alone ecu's afstellen blijven dingen als koude starts en andere temperatuur omstandigheden.
Uiteraard zit er in de software wel een stuk wat de injectie tijden veranderd bij hoge of lage temperaturen, maar ik heb wel gemerkt toen het in december -8 was, ik even de laptop bij heb moeten pakken om de geschatte koudstart waarden iets bij te stellen.
Verder hebben mensen nog vaak het idee dat je bij stand-alone systemen altijd je laptop in de auto moet hebben.
Niets is minder waar, ik raak in de meeste auto's het systeem na het mappen eigenlijk niet aan, simpelweg omdat het niet nodig is.
Niets is mooier dan bij het APK station even je laptop te pakken als er wat gezegd word over het hoge CO, de waardes aan te passen en de USB kabel terug in je dashboard kastje te verstoppen.
Staan de meeste APK-boeren wel even raar te kijken hahaha
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 00:33 #1305382
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @jelmar
Helemaal mee eens! Zoals we toen inderdaad met de eerste versie van MS bezig zijn geweest destijds, ik zou het weer opnieuw doen. Leuk spul en echt interessant. Je ziet tenminste wat er echt gebeurd, real-time.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 00:48 #1305386
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Long time
Long time, no see saintmans!
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2011 01:12 #1305387
door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Wat er allemaal mogelijk is met bv Megasquirt is geweldig, maar voor mij persoonlijk gaat het me iets te ver.
Mijn 940 is mijn daily en een compleet ander management systeem vind ik veel te ingrijpend.
Dit lijkt me een interessante optie voor de toekomst, maar zoals je zegt, er is al veel mogelijk met LH.
Nu nog wat meer mensen die gaan experimenteren net als jij al jaren doet Jelmar!
Mijn 940 is mijn daily en een compleet ander management systeem vind ik veel te ingrijpend.
Dit lijkt me een interessante optie voor de toekomst, maar zoals je zegt, er is al veel mogelijk met LH.
Nu nog wat meer mensen die gaan experimenteren net als jij al jaren doet Jelmar!
Moderators: Jerry Stam