tuning van een 740 turbo

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 08:44 #1082208 door V700 register
tuning van een 740 turbo is gemaakt door V700 register
Hoi
Zit er aan te denken om er nog een volvo bij te kopen.
Rij nu in een 850 T-5R automaat met 260 pk en mijn voorkeur gaat uit naar een mooie 740 turbo automaat.
165 pk is aan de magere kant voor een zware auto en dus meer vermogen is wel gewenst.
Wat zijn de mogelijkheden voor een 740 turbo en wat kan motor en bak aan, voor een 850 T-5R automaat is 300 pk wel het max voor de automaat.
Is chippen bv mogelijk voor een 740 turbo.
Gr wim  
 
 
    
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 08:50 #1284046 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 300PK
Hallo Wim
Het turbo redblock heeft veel tunings potentie in zich.
300 pk is niet raar en in zweden rijden er genoeg met meer rond.(met standaard onderblok)
Kijk maar eens op turbobricks.com

Groet Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 16:58 #1284090 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Beetje een standaard antwoord Wim, maar gebruik de zoekfunctie eens hier of ga inderdaad jezelf eens flink inlezen op Turbobricks.
Er zit veel potentie in onze redblocks en zeker de eerste stappen zijn relatief makkelijk en goedkoop uit te voeren.
Een paar tips om mee te beginnen:
Check eerst alle belangrijke zaken als vloeistoffen, ontsteking distributie en remmen end. Daarna pas beginnen met de boel sneller te maken.
Je kunt chippen om ervoor te zorgen dat de motor ook genoeg benzine krijgt als je besluit de turbodruk te verhogen. Vervolgens de druk verhogen naar max 1.0 bar met de huidige turbo. Verder kun je denken aan een uitlaat met minder restrictie en een grotere diameter, andere nokkenas, grotere intercooler en een grotere turbo. Om je automaat te sparen kun je denken aan het regelmatig verversen van de bakolie, het monteren van een extra oliekoeler of de zgn accumulator modificatie verrichten.
Eigenlijk kun je het zo gek maken als je wilt met Redblocks, in Amerika worden ze regelmatig omgebouwd naar 16 kleppers en/of voorzien van enorme turbo's al dan niet in combinatie met sterkere automaten.
 
Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 17:21 #1284091 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot
Als ik de informatie die ik heb gelezen heb sinds ik hier rondsurf goed begrepen heb kun je relatief goedkoop tot een 200pk komen. Je hebt dan chips (injectie en ontsteking) en een MBC nodig. Volgens mij kan dat voor een paar honderd euro (maar minder dan 500). Wil je meer dan wordt het duurder met zoals al aangegeven door GJ met een andere turbo, uitlaat, nokkenas etc.
Volgens mij zijn de meest gangbare chips (lees: het makkelijkst te krijgen tegen de laagste prijs) geschikt voor het LH Jetronic 2.4 ontstekingssysteem. Misschien iets om op te letten als je een turbo koopt. De turbo's zijn volgens mij namelijk ook geleverd met LH Jetronic 2.2, ik dacht t/m modeljaar '87 of '88.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 20:55 #1284121 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Inderdaad een hele goeie tip, probeer voor LH2.4 te gaan. Dat is veel makkelijker te tunen.
Heb zelf een 940 dus denk daar niet direct aan, die hebben allemaal 2.4.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-08-2010 21:06 #1284230 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ..
Hoe kan je eigenlijk zien of je LH 2.4 hebt? Mijn745 is uit 88 met kat (B230FT). Mijn 744 uit 85/86 zonder kat (B200ET)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 21:14 #1284232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen
LH2.2 kun je niet uitlezen mbv een diagnosekastje, LH2.4 wel. LH2.2 gebruikt volgens mij ook de hall-sensor, LH2.4 de BDP sensor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 21:58 #1284238 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic .

henqui schreef : Hoe kan je eigenlijk zien of je LH 2.4 hebt? Mijn745 is uit 88 met kat (B230FT). Mijn 744 uit 85/86 zonder kat (B200ET)

Als je een Hall gever hebt ipv een bdp sensor dan heb je LH 2.2 en ook het zwarte kastje vd zelfdiagnose is een indicatie(bij een 4 cyl.) dat je LH 2.4 hebt. rn dat is volgens mij pas vanaf 1989.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 22:04 #1284240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 300PK en meer
Volvotics,

Toevallig vandaag naar Jelmar's 740 Turbo uit 1984 staan kijken, met zijn zelf ontworpen inlaatspruitstuk, injector rail en, net als in de B6304F, 1 bobine per cylinder plus een custom injectie computer moet er meer dan 300 PK uit komen. (En dat was het begin zei hij)

Volgende keer zal ik een foto maken van het blok, ziet er bijzonder professioneel uit.

Dus er valt best nog wat te avonturen op dat gebied.

Groet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2010 01:21 #1284260 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een vraagje
Even een vraagje tussendoor:
Op de sticker mijn distributiekap staat een K, betekent dit dat ik een K-Jetronic of K-Motronic injectiesysteem o.i.d. heb ?
Het betreft hier een B230FT uit '86.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD