tuning van een 740 turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zit er aan te denken om er nog een volvo bij te kopen.
Rij nu in een 850 T-5R automaat met 260 pk en mijn voorkeur gaat uit naar een mooie 740 turbo automaat.
165 pk is aan de magere kant voor een zware auto en dus meer vermogen is wel gewenst.
Wat zijn de mogelijkheden voor een 740 turbo en wat kan motor en bak aan, voor een 850 T-5R automaat is 300 pk wel het max voor de automaat.
Is chippen bv mogelijk voor een 740 turbo.
Gr wim
 
 
 
 
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het turbo redblock heeft veel tunings potentie in zich.
300 pk is niet raar en in zweden rijden er genoeg met meer rond.(met standaard onderblok)
Kijk maar eens op turbobricks.com
Groet Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Er zit veel potentie in onze redblocks en zeker de eerste stappen zijn relatief makkelijk en goedkoop uit te voeren.
Een paar tips om mee te beginnen:
Check eerst alle belangrijke zaken als vloeistoffen, ontsteking distributie en remmen end. Daarna pas beginnen met de boel sneller te maken.
Je kunt chippen om ervoor te zorgen dat de motor ook genoeg benzine krijgt als je besluit de turbodruk te verhogen. Vervolgens de druk verhogen naar max 1.0 bar met de huidige turbo. Verder kun je denken aan een uitlaat met minder restrictie en een grotere diameter, andere nokkenas, grotere intercooler en een grotere turbo. Om je automaat te sparen kun je denken aan het regelmatig verversen van de bakolie, het monteren van een extra oliekoeler of de zgn accumulator modificatie verrichten.
Eigenlijk kun je het zo gek maken als je wilt met Redblocks, in Amerika worden ze regelmatig omgebouwd naar 16 kleppers en/of voorzien van enorme turbo's al dan niet in combinatie met sterkere automaten.
 
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn de meest gangbare chips (lees: het makkelijkst te krijgen tegen de laagste prijs) geschikt voor het LH Jetronic 2.4 ontstekingssysteem. Misschien iets om op te letten als je een turbo koopt. De turbo's zijn volgens mij namelijk ook geleverd met LH Jetronic 2.2, ik dacht t/m modeljaar '87 of '88.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Heb zelf een 940 dus denk daar niet direct aan, die hebben allemaal 2.4.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
- Berichten: 261
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Als je een Hall gever hebt ipv een bdp sensor dan heb je LH 2.2 en ook het zwarte kastje vd zelfdiagnose is een indicatie(bij een 4 cyl.) dat je LH 2.4 hebt. rn dat is volgens mij pas vanaf 1989.henqui schreef : Hoe kan je eigenlijk zien of je LH 2.4 hebt? Mijn745 is uit 88 met kat (B230FT). Mijn 744 uit 85/86 zonder kat (B200ET)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toevallig vandaag naar Jelmar's 740 Turbo uit 1984 staan kijken, met zijn zelf ontworpen inlaatspruitstuk, injector rail en, net als in de B6304F, 1 bobine per cylinder plus een custom injectie computer moet er meer dan 300 PK uit komen. (En dat was het begin zei hij)
Volgende keer zal ik een foto maken van het blok, ziet er bijzonder professioneel uit.
Dus er valt best nog wat te avonturen op dat gebied.
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de sticker mijn distributiekap staat een K, betekent dit dat ik een K-Jetronic of K-Motronic injectiesysteem o.i.d. heb ?
Het betreft hier een B230FT uit '86.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.