onderhoud optimalisering TUNING

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 10:48 #1081137 door V700 register
onderhoud optimalisering TUNING is gemaakt door V700 register
Hallo
Gisteren bij mijn bolide de m90 bak eraf gehad en koppeling en vleigwiel vervangen(dual mass).en krukaskeering+deksel pakking.
Nu een oude styl vliegwiel gemonteerd die ik 2mm heb laten afdraaien.,
Dit samen met een pivot kogel uit een m46 bak die 1 cm langer is dan die van de m90,dit voor de vrije slag van pedaal,
Koppelingset van een turbodiesel en een bijbehorend druklager  gemonteerd op advies turbobricks.(org volvo)
Koppeling gaat lekker licht nu en heeft perfect aangrijp punt.
Het allermooiste is  dat de auto nu nog mooier loopt en veel beter op het gaspedaal reageerd ivm met stuk lichter vliegwiel.
Motor geluid is ook verandert,beetje als een fb zal ik maar zeggen maar met de ferrita is het flink sportief!!
Busjes van de gaffel vd pook ook vervangen en is nu weer lekker strak schakelend.
Al met al een zeer goedde upgrade die volgens de zweden en amerikanen een stuk meer vermogen kan hebben (over de 400nm ipv max 350nm)
Mijn oude dual mass is nog goed voor gebruik en mankeerd niks.(IS TE KOOP OVERIGENS)
Groeten Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 11:36 #1277394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tjerk
Mooi werk!
Staat voor mij ook nog steeds op de planning, heb het oude dogdish vliegwiel nog liggen hier in de kast. Wat bedoel je met pivot kogel? Die vork die over de prise as zit? Ik geloof dat ik sowieso die van een M46 nog gebruik.
Mooier lopen zou theoretish juist bij het zware vliegwiel plaats moeten vinden. Immers: hoe meer gewicht, hoe moeilijker er toerental variaties kunnen optreden. Maar goed, dat is slechts theoretisch. 
BTW: heb je niet meteen een heftiger koppeling overwogen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 12:02 #1277397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pivot
De pivot kogel is een kogel waar de lepel aan zit zie hier iets onderin de pagina    forums.turbobricks.com/showthread.php?t=94325&page=15
Heb voor deze set up gekozen omdat er goed mee te rijden moet zijn,rijd 30 a 40 duizend per jaar.
Heb ook op het punt gestaan om een gesinterde plaat te laten maken van KW ,dit noemt men een 150 procent koppeling...
Als dit niet sterk genoeg is dan doe ik dat met de diesel drukgroep samen.
Denk dat wat ik nu heb erg sterk is,vooral ook het vliegwiel goed op laten ruwen scheelt ook !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 12:18 #1277399 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Die is bij mij niet vervangen. Wel doen als ik een dogdish vliegwiel ga gebruiken dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 13:16 #1277402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe
Hoe doe je dat eigenlijk ? Laten stralen oid ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 14:38 #1277412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon weg met die kleine
Gewoon weg met die kleine Mitsubishi turbo's.. nog steeds rijdbaar maar niet met dat belachelijk hoge koppel bij 1500 toeren.
Dan kan die koppeling heel heel veel hebben. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 15:54 #1277416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbo
Turbo is volgende project..
Wil er een 15g ophebben of ook wel een garret.
Welke garret is de beste en makkelijkste te krijgen/monteren??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 19:32 #1277442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic GJ
GJ heeft net een al geklokte aangeschaft via TB en ook gemonteerd. Hij kan je vast meer vertellen Chris. Zijn draadje hierover vindt je <a href="/node/32485" target="_blank">HIER</a>...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:51 #1277573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic scaniar164 schreef: Busjes

scaniar164 schreef : Busjes van de gaffel vd pook ook vervangen en is nu weer lekker strak schakelend.


Hoe doe je dat? Die busjes vervangen? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 21:59 #1277576 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic busjes
Onder de pook onder de auto imbusje los asje eruit,vervolgens busjes eruit niewe erin en een o ring aan de linker kant.
Zie vadis.
Schakeld als nieuw:lekker strak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD