hikje - turbo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2009 20:03 #1078063
door V700 register
hikje - turbo is gemaakt door V700 register
Tsja....het kan aan de kou liggen misschien, maar ik merk nu toch weer een 'hikje' als ik de turbo aanspreek. Met name bij de hogere versnellingen (3e of hoger) heb ik hier last van. Het hikje doet zich voor zodra de turbodruk op het punt staat om volledig (in mijn geval: 0,65 bar) opgebouwd te zijn, oftewel op het moment dat de wastegate op het punt staat open te gaan denk ik dan. Daarom vermoed ik een oorzaak in relatie tot het openen van de wastegate. Kan het zijn dat de wastegate misschien niet direct soepel genoeg opent, als het ware door een 'stroef' punt heen moet draaien, waardoor een hikje wordt veroorzaakt? Of mogelijk een niet helemaal soepel draaiende bevestiging van de actuatorstang (die met een gat over een stangetje heengeschoven zit) aan de wastegate?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2009 00:22 #1257667
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oude bekende
Wat dacht je van de bekende "fuel cut"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2009 10:27 #1257698
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?
Ik zou een fuelcut niet als hikje omschrijven. Das meer een lompe waarschuwing waarbij je bijna met je neus tegen het voorraam zit.Chilm schreef : Wat dacht je van de bekende "fuel cut"?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2009 10:27 #1257697
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fuel cut?
Dat is een term die ik vaak voorbij heb zien komen, maar wat ik nooit als serieuze oorzaak in gedachten heb genomen. Ik dacht: dat is iets waar die jongens mee te maken hebben die rond de 1,0 bar willen draaien. Het gaat hier overigens om een hikje (een fractie inhouden, dan weer doorgaan), en niet om een complete instorting van het vermogen, wat ik altijd met fuel cut associeer. De remedie tegen fuel cut is overigens, voor zover ik begrijp, terugschroeven van de turbodruk aangezien je je buiten het regelbereik van de ECU begeeft. Nu draai ik momenteel op ongeveer 0,68 bar. Luchtfilterhuis leeggehaald, en voorzien van extra opening voor luchttoevoer. Netjes ingereden op benzine om ECU in te leren. Verder geen modificaties. Een fuel cut vind ik dus maar lastig te accepteren als mogelijke oorzaak....Chilm schreef : Wat dacht je van de bekende "fuel cut"?
Moderators: Jerry Stam