welke webercabarateur's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 21:45 #1078047
door V700 register
welke webercabarateur's is gemaakt door V700 register
hallo
ben mijn 740 uit 86 aan het tunen heb al een spaghetti spruitstuk en een sportuitlaat. nu wil ik graag weten wat voor cabarateur;s er op moeten het is een k blok met automaat en wat voor nokkeas kan er het beste in kan.het gaat mij om trekkracht en topsnelheid is een bij zaak. dus als iemand er ervaring er mee heeft hoor ik het graag
mvg enzo
ben mijn 740 uit 86 aan het tunen heb al een spaghetti spruitstuk en een sportuitlaat. nu wil ik graag weten wat voor cabarateur;s er op moeten het is een k blok met automaat en wat voor nokkeas kan er het beste in kan.het gaat mij om trekkracht en topsnelheid is een bij zaak. dus als iemand er ervaring er mee heeft hoor ik het graag
mvg enzo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 21:53 #1257544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic DMTR34
Ha Enzo (familie van die bekende?),
De Weber DMTR34 is een aftermarket carburateur, die past bij de motorinhoud van 2300 cc.
De standaard Pierburg 2B5 en 2B7 zijn te complex en niet erg duurzaam. Ik heb er twee versleten...
Echter: die Weber is niet meer nieuw te koop. Ik heb een gebruikte gevonden in een citroën CX 2.2 op de sloop.
In het voorjaar ga ik die plaatsen op mijn B230K blok.
Groet,
Lieme Huib
De Weber DMTR34 is een aftermarket carburateur, die past bij de motorinhoud van 2300 cc.
De standaard Pierburg 2B5 en 2B7 zijn te complex en niet erg duurzaam. Ik heb er twee versleten...
Echter: die Weber is niet meer nieuw te koop. Ik heb een gebruikte gevonden in een citroën CX 2.2 op de sloop.
In het voorjaar ga ik die plaatsen op mijn B230K blok.
Groet,
Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 22:50 #1257550
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een cx 2.2 , heeft toch ook
een cx 2.2 , heeft toch ook de motor van de renault 25?
op de 2.0 versie heeft die ook een weber
op de 2.0 versie heeft die ook een weber
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2009 09:39 #1257567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat de DMTR 34 nog
Ik denk dat de DMTR 34 nog wel te koop is, probeer hier eens:
www.webcon.co.uk
En zoals Lieme Huib als zei, het is een prima carburateur, waar ik al vele jaren plezier van heb.
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2009 22:58 #1257866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Zweden en in rally is
In Zweden en in rally is voor een is vrij eenvoudig gekietelde B230 een 45mm weber alhoewel misschien al vrij snel aan de kleine kant.
Voor een pittiger blok is dat te klein en gebruiken ze 48mm of nog groter.
Nokkenas kan een A/VX3/V/K/H.
Wat bedoel je met trekkracht? Koppel? Trekkracht in wel toerengebied?
Zit er nu een carburateur op de 740 of is het een injectie model?
Mits je de ontsteking af kunt stellen zou ikzelf voor een K/H gaan voor een dergelijk project.
H is via sommige VOC rijders nog te krijgen, was niet zo heel lang geleden voor iets van E400 nog bij Volvo te krijgen, nu niet meer volgens mij. K zelfde verhaal alleen zijn beide asjes wel moeilijk met de verdelerslot te vinden.
In de verkoopsectie en op marktplaats komen ook regelmatig wat nokkenassen voorbij. Iets laten naslijpen kan ook.
Ohja, verwissel die automaat meteen voor een M46/47. Kortere eindoverbrenging heb je al maar aangezien topsnelheid je niet boeit kun je misschien proberen de achteras van een 16v automaat te vinden voor een nog kortere eindoverbrenging.
Voor een pittiger blok is dat te klein en gebruiken ze 48mm of nog groter.
Nokkenas kan een A/VX3/V/K/H.
Wat bedoel je met trekkracht? Koppel? Trekkracht in wel toerengebied?
Zit er nu een carburateur op de 740 of is het een injectie model?
Mits je de ontsteking af kunt stellen zou ikzelf voor een K/H gaan voor een dergelijk project.
H is via sommige VOC rijders nog te krijgen, was niet zo heel lang geleden voor iets van E400 nog bij Volvo te krijgen, nu niet meer volgens mij. K zelfde verhaal alleen zijn beide asjes wel moeilijk met de verdelerslot te vinden.
In de verkoopsectie en op marktplaats komen ook regelmatig wat nokkenassen voorbij. Iets laten naslijpen kan ook.
Ohja, verwissel die automaat meteen voor een M46/47. Kortere eindoverbrenging heb je al maar aangezien topsnelheid je niet boeit kun je misschien proberen de achteras van een 16v automaat te vinden voor een nog kortere eindoverbrenging.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2009 23:05 #1257874
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb wel belangstelling voor de 2b5
als die er nu opzit en eraf gaat.
Rob
Rob
Moderators: Jerry Stam