verlagen van een volvo 740 tic 1986 lpi
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2009 12:56 #1075350
door V700 register
verlagen van een volvo 740 tic 1986 lpi is gemaakt door V700 register
Hoi volvo lovers. Ik ben van plan mijn Volvo 740 tic sedan de gaan verlagen.Maar ik zit met een lpg tank van 70liter in de koffer.Dus hij hangt nu erg ver door van achter.Ik kan geen verlaging set onder de auto leggen, want dan staat hij nog steeds niet recht en hangt hij nog steeds van achter door.Ik kan verzwaarde veren achter zetten,en voor verlaging veren van 4cm.Maar is dit wel de oplossing, en krijg ik ergens twee verlaging verren voor.En hoe zit het dan met het weg gedrag, als ik voor andere veren monteer dan achter.Ik hoop dat iemand me hier verder me kan helpen. M.v.g Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2009 20:22 #1242213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb een 940 met
ik heb een 940 met LPG-tank
daar heb ik voor ook verlagingsveren op zitten (-30mm) , van dit soort veren zijn de windingen vaak al van wat dikker draad gemaakt. Harder veren dus.
achter heb ik gewone overloadveren gemonteerd en daar 1 winding vanaf geslepen met een flex om voor en achter op gelijke hoogte te krijgen. Ook deze veren zijn gemaakt van draad die wat dikker is als standaard. ok harder veren dus. Maar de LPG-tank compenseert dit.
Voor de wegligging zal het alleen maar gunstig uitpakken
zolang de achterkant maar niet te idioot hard geveerd wordt terwijl de voorkant zacht geveerd blijft.
Ook moet je ervoor zorgen dat achter een dunnere stabilisator stang zit als voor. Te dik achter maakt de auto overstuurd in geval je grip verliest (achterkant komt dan eerst omzetten)
ik heb voor een 25mm (van IPD) en achter een 19mm ( van een 940 turbo.)
daar heb ik voor ook verlagingsveren op zitten (-30mm) , van dit soort veren zijn de windingen vaak al van wat dikker draad gemaakt. Harder veren dus.
achter heb ik gewone overloadveren gemonteerd en daar 1 winding vanaf geslepen met een flex om voor en achter op gelijke hoogte te krijgen. Ook deze veren zijn gemaakt van draad die wat dikker is als standaard. ok harder veren dus. Maar de LPG-tank compenseert dit.
Voor de wegligging zal het alleen maar gunstig uitpakken
zolang de achterkant maar niet te idioot hard geveerd wordt terwijl de voorkant zacht geveerd blijft.
Ook moet je ervoor zorgen dat achter een dunnere stabilisator stang zit als voor. Te dik achter maakt de auto overstuurd in geval je grip verliest (achterkant komt dan eerst omzetten)
ik heb voor een 25mm (van IPD) en achter een 19mm ( van een 940 turbo.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2009 19:57 #1242274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoi Jan
Bedankt voor je
hoi Jan
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb wel nog de volgende vragen.
Waar heb je de voorste veren vandaan?
En heb je de voorste veren los van de achterste veren kunnen bestellen?
Hoe is het confort van de auto met je veren?
Ik zie uit naar je antwoord.

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb wel nog de volgende vragen.
Waar heb je de voorste veren vandaan?
En heb je de voorste veren los van de achterste veren kunnen bestellen?
Hoe is het confort van de auto met je veren?
Ik zie uit naar je antwoord.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2009 21:21 #1242277
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic - mijn voorveren zijn van
- mijn voorveren zijn van het merk Hausser (gemaakt door Eibach.) maar ik heb het vermoeden dat ze niet meer leverbaar zijn. Ik heb ze gekocht op de VKB beurs bij een handelaartje.
Mij lijkt dat het geen probleem moet zijn om alleen voorveren te kopen (bv Lesjofors)
- comfort en verlagen sluiten elkaar natuurlijk wat uit, was de auto vroeger een softe limousine, nu is het meer eeb sportief geveerde auto. Sloeg de auto vroeger wel eens door tot de aanslag als er veel mensen achterin zaten terwijl je over een dermpel reed, nu kan je zonder problemen over de drempel rijden. Zelfs met aanhanger en zware belading.
Het comfort is nog steeds heel acceptabel, vergelijkbaar met een sportieve BMW maar je voelt de starre as natuurlijk altijd.
Mij lijkt dat het geen probleem moet zijn om alleen voorveren te kopen (bv Lesjofors)
- comfort en verlagen sluiten elkaar natuurlijk wat uit, was de auto vroeger een softe limousine, nu is het meer eeb sportief geveerde auto. Sloeg de auto vroeger wel eens door tot de aanslag als er veel mensen achterin zaten terwijl je over een dermpel reed, nu kan je zonder problemen over de drempel rijden. Zelfs met aanhanger en zware belading.
Het comfort is nog steeds heel acceptabel, vergelijkbaar met een sportieve BMW maar je voelt de starre as natuurlijk altijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2009 18:12 #1242315
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden leeg laten
banden leeg laten lopen?maar even zonder gein. waarom zou je verlagen? de drempels worden immers steeds hoger. de volvo van mij nu staat ook hoog op zijn pootjes, maar de ophanging is nog fit en gezond. en kan ook als het zou moeten met een beetje meer snelheid overheen gaan. bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2009 17:36 #1242371
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lager
Is een Turbo al niet lager en stugger dan een "standaard" GL,GLE ?
Enne,... die Hausser veren liggen er dit jaar ook wel weer (denk ik)

Enne,... die Hausser veren liggen er dit jaar ook wel weer (denk ik)

Moderators: Jerry Stam