downpijp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 22:57 #1074146 door V700 register
downpijp. is gemaakt door V700 register
Al sinds ik mijn 940lpt heb moest ik minimaal 2x per jaar opnieuw de downpijp moeren waarmee deze aan de turbo zit aandraaien. Ze trilden steeds los.
Reden: de orginele beugel waarmee de downpijp aan een van de bakbouten vast hoort te zitten was bij mijn downpijp afgebroken.
Dus heb ik eindelijk eens een nieuwe zwaardere beugel gemaakt (2mm dik materiaal) en een koppelstukje (ook 2mm ) waarmee het ding nu hopelijk definitief vast blijft zitten. Orineel zit de beugel aan de downpijp vastgelast, ik heb 'm demontabel gemaakt.
Het vervelende is nl. dat als de downpijpmoeren los trillen de uitlaat in linker bochten rechts tegen de carrosserie gaat hangen en voor het mengsel is het ook niet ideaal want daar waar de downpijp los tegen het turbinehuis zit ontsnapt ook steeds uitlaatgas en wel pre-lambda-sonde. Het ontsnapte uitlaatgas doet dus niet mee in de lambda meting.
Vanavond even een pittig stukje gestuurd nadat ook dit probleempje weer is opgelost. De uitlaat blijft er strak onder zitten. Ik ben er tevreden mee.
het wordt nog eens wat: recentelijk een zwaardere (race)koppeling gemonteerd met een 850-R frictieplaat , een nieuwe achteruitrijlicht schakelaar ( voor het eerst sinds 4jaar werkende achteruitrijlichten ! Wat een luxe! ;-) en nieuwe voorbandjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 23:04 #1236851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En wanneer gaat de andere
En wanneer gaat de andere turbo er op (met compressorhuis van mijn B204GT)?
Ben erg benieuwd hoe dat zal rijden!!
Groet,
Philip

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2009 23:16 #1236854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Philip, dat moet nog even
Philip,
dat moet nog even wachten. Ik heb nl. nog geen olietoevoer leiding (komt uit Canada samen met de M90 quickshifter!), Ook moet ik nog een grotere 3" kathalysator  kopen, een koppelstuk van downpijp naar kat en een  reductie van 3" pijp naar 2,5" demper... Ik ben inderdaad wel erg benieuwd hoe die setup zal rijden! (Ik reken op ergens tussen de 260-280PK. even veel als een standaard WRX STi of een EVO10 ;-)
De koppeling was even duur zat. Dus het wordt even uitstellen. (er komen voor de BMW ook nog zat kosten aan: een KKK-K27 turbo is niet goedkoop.... En ik moet een grote passende intercooler zien te vinden.)
Groet!
Jan 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2009 00:07 #1236859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Jan, mooi om te horen
Hey Jan, mooi om te horen dat het goed werkt.
in duitsland zijn grotere katalysatoren niet al te duur (~120-140 euro), ik ga er binnenkort een bestellen. kan er ook direct in gelast worden. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC