Wat voor injectoren te kiezen

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2009 20:14 #1073872 door V700 register
Wat voor injectoren te kiezen is gemaakt door V700 register
Jawel, bloed kruipt waar het niet gaan kan. Een MBC en een chippie is weer eens niet goed genoeg voor meneer. Nee, meneer gaat ook een 15G turbo aanschaffen en een 3" uitlaat (laten) monteren. Of dat met of zonder kat wordt, dat weet meneer nog niet.
Anyway, met dit soort veranderingen gaat het volgens mij ook belangrijk worden om wat aan de hoeveelheid brandstof te doen. Toch? Ik denk dus aan andere injectoren. Is een benzinedruk regelaar ook al van belang? Ik heb een aantal spookverhalen gelezen over ECU's die gestorven zijn na montage van andere - schijnbaar verkeerde - injectoren. Hamvraag: Welke injectoren zou ik het beste bij dit soort modificaties kunnen gebruiken, en waar haal ik ze vandaan?
Alvast bedankt voor de info!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 01:44 #1235684 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic injectoren oversizen
er zijn 4 zaken die je in de gaten moet houden:
- mechanische pasvorm: passen ze wel in de rail? en in het spruitstuk? zonder lekkage?
- impedantie (ohms) : moeten ze zonder of met ballast weerstanden worden gebruikt? zoek dit goed uit want als je dit verkeerd doet blaas je de injector aansturing in de ECU op.
- flow specificaties meestal in cc's/min. je moet uitrekenen hoeveel flow je nodig hebt (bij 3 bar raildruk) om je beoogde max power uberhaupt te kunnen halen, doe daar dan 15% bovenop zodat die injectoren niet op 100% duty cycle hoeven te werken.
- spraypatroon: dat van de orginele injector heeft een cone shape en is nogal ouderwets. Modernere injectoren schijnen een nog fijnere verneveling te kunnen creeren en dat is wenselijk.
kijk eens bij <a href=" www.racetronix.com/ "> www.racetronix.com
ik heb van horen zeggen dat Siemens injectoren niet zo betrouwbaar zijn. Zou ik vermijden.
ik gebruik zelf zogenaamde browntops, dit zijn (gebruikte) Bosch injectoren van Merkur XR4Ti/Mustang 2.3L turbo/T-bird turbo uit mid jaren '80. die doen 370cc/min 
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 08:22 #1235687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knoeien
Ik zou zelf niet gaan ''knoeien'' met andere injectoren, drukregelaard etc. Rijdt eens langs een goed tuningbedrijf. Daar kunnen ze je niet alleen informeren, maar met aansluiten van wat apparatuur en een rondje rijden precies bepalen wat je nodig hebt.
Ik heb overigens nog een set (donker) groene Bosch injectoren liggen. Ongebruikt. Ze waren bedoeld voor mijn B204GT, maar blijken in de hogere toerentallen (5000+) niet toereikend en wordt het allemaal wat schraal. Voor het plaatsen in goed perpectief: de 780 heeft ruim 300+ pk's.
De opbrengt van de Bosch 0280150803 is 390 cc.
Groet,
Wart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 10:34 #1235696 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic turbobricks
Op turbobricks staat erg veel info over injectoren, maar ik moet bekennen dat ik ook soms door de bomen het bos niet meer zie.
Mensen daar verschillen nogal van mening wat betreft volgorde van upgraden.
Zoals JanV al zegt, zijn de zgn browntops erg populair en ik denk dat je hier prima mee uit de voeten moet kunnen. Nu moet daar wel bijgezegd worden dat die erg makkelijk en goedkoop te krijgen zijn in de States.
De meeste flowspecificaties worden aangegeven bij 3 bar druk, zou ik persoonlijk niet verhogen daar je kans hebt dat de injectoren gaan lekken. Dan liever wat grotere injectoren (meer cc's/min).
Hou ons in ieder geval op de hoogte van je vorderingen, er zijn hier meer leden die in de toekomst aan de 15G willen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 11:17 #1235700 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist
Juist door turbobricks snap ik er ook geen moer meer van. Die browntops zijn leuk, maar hier niet te krijgen. Althans, zonder onderdeelnummer heb ik geen idee welke ik moet zoeken. Die auto's zijn hier amper verkocht. En verder staat er nu wel wat te koop op Ebay, maar die shippen niet naar EU.
@ Wart: juist wat er gezegd wordt, dat brown tops prima werken, en geen drol kosten, terwijl ik voor een set injectoren bij ET bijvoorbeeld zomaar een viervoud  van de prijs kwijt ben, heeft me doen beslissen om opzoek te gaan naar alternatief dan langs de tuningzaak (waarvan de dichtheid rond amsterdam niet heel groot is) rijden. Bovendien wil ik gewoon wel wat zelf doen ook. Het is immers een hobby toch ;-)
@ Jan: Zouden de browntops voldoende zijn voor mijn plannen?
Bedankt voor de input tot dusver!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 13:05 #1235707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Michael Oud schreef : Juist door turbobricks snap ik er ook geen moer meer van. Die browntops zijn leuk, maar hier niet te krijgen. Althans, zonder onderdeelnummer heb ik geen idee welke ik moet zoeken. Die auto's zijn hier amper verkocht. En verder staat er nu wel wat te koop op Ebay, maar die shippen niet naar EU.
@ Wart: juist wat er gezegd wordt, dat brown tops prima werken, en geen drol kosten, terwijl ik voor een set injectoren bij ET bijvoorbeeld zomaar een viervoud  van de prijs kwijt ben, heeft me doen beslissen om opzoek te gaan naar alternatief dan langs de tuningzaak (waarvan de dichtheid rond amsterdam niet heel groot is) rijden. Bovendien wil ik gewoon wel wat zelf doen ook. Het is immers een hobby toch ;-)
@ Jan: Zouden de browntops voldoende zijn voor mijn plannen?
Bedankt voor de input tot dusver!


ik heb injectoren bij Racetronix gekocht, Siemens/Deka, doen het perfect (nu jaar oud). 630cc/min, dat vanwege ethanol gebruik etc. het sproeibeeld is erg goed volgens mij, de motor loopt prachtig stationair en verbruikt niet te veel brandstof. voor niet ethanol gebruik zijn kleinere beter. 
bedenk goed dat er niet zo veel bedrijven zijn die echt in de jetronic kunnen, veelal is het gewoon chipje monteren en eventueel even de boostcontroller afstellen. dat kan iedereen zelf doen, geen noodzaak om daar voor te betalen. Echte afstelling van jetronic is heel mooi, en mag ook gerust wat kosten, maar zorg dat je zeker weet dat ze dat ook doen. 
een wideband lambdasonde is leuk om te hebben als je de boel gaat veranderen. Zo heb ik de 630 cc injectoren mooi kunnen aanpassen. misschien kun je een dergelijks installatie ergens lenen, kopen is ook niet perse nodig om een keer te controleren..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD