nokkenas b234 motor
- Albert Blockx
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 20:07 #1071751
door Albert Blockx
nokkenas b234 motor is gemaakt door Albert Blockx
hoi
ik ben op zoek naar sport nokkenassen voor mijn B234 motor,met verstelbare nokkenastandwiel ,
andere klepstoters en dubbele klepveren
wie kan me helpen
dank Bertvolvo
ik ben op zoek naar sport nokkenassen voor mijn B234 motor,met verstelbare nokkenastandwiel ,
andere klepstoters en dubbele klepveren
wie kan me helpen
dank Bertvolvo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 20:34 #1223613
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. TurboBricks (forum over
1. <a href="
www.turbobricks.com
" target="_blank">TurboBricks (forum over Volvo Performance, daar wordt deze vraag veelvuldig besproken)
2. <a href=" www.enem.se " target="_blank">KLIK
Klepstoters kun je denk ik van een Volvo 440 nemen, dan heb je ipv hydraulische lifters solid lifters. weet niet precies hoe dit in elkaar steekt, misschien iets om uit te zoeken.
Ik heb op Turbobricks ergens iegts gelezen over klepveren die je ergens kunt kopen, nogmaals; turbobricks is de site die je moet hebben. Wel goed zoeken.
Groet,
Philip
2. <a href=" www.enem.se " target="_blank">KLIK
Klepstoters kun je denk ik van een Volvo 440 nemen, dan heb je ipv hydraulische lifters solid lifters. weet niet precies hoe dit in elkaar steekt, misschien iets om uit te zoeken.
Ik heb op Turbobricks ergens iegts gelezen over klepveren die je ergens kunt kopen, nogmaals; turbobricks is de site die je moet hebben. Wel goed zoeken.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 20:34 #1223614
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk eens hier daar is
kijk eens <a href="
forums.turbobricks.com/showthread.php?t=157432
">hier daar is iemand nokkenassen aan het slijpen voor de 16V koppen. die zijn voor turbo gebruik, niet zeker wat jij wil. Welk toerengbied? turbo of N/A?
De Penta nokkenassen (code PZ) zijn ook al feller, hogere lift.
Daar spreken ze ook over sterkere klepveren, van een bepaalde amerikaanse motor. niet dubbel maar wel wat sterker. dubbele zijn in Zweden te krijgen, bij de diverse shops (<a href=" www.kgtrimning.com/ ">KG trimning, www.stenparnermotor.se/ ">Sten Parner motor etc etc)
Als je voor enorm toeren gebruik gaat kunnen de hydraulische lifters problemen geven, dan kun je beter de massiefve lifters gebruiken van een volvo 440.
De Penta nokkenassen (code PZ) zijn ook al feller, hogere lift.
Daar spreken ze ook over sterkere klepveren, van een bepaalde amerikaanse motor. niet dubbel maar wel wat sterker. dubbele zijn in Zweden te krijgen, bij de diverse shops (<a href=" www.kgtrimning.com/ ">KG trimning, www.stenparnermotor.se/ ">Sten Parner motor etc etc)
Als je voor enorm toeren gebruik gaat kunnen de hydraulische lifters problemen geven, dan kun je beter de massiefve lifters gebruiken van een volvo 440.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 20:43 #1223616
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 16V
Beste Bert:
- hoeveel toeren wil je draaien? 15000? (geintje!)
16V-klepjes zijn lichter (dus lagere massatraagheid) dan 8v kleppen, kleine kans dat je zwaardere klepveren nodig hebt als je onder 8500tpm blijft. Bedenk dat zwaardere klepveren ook meer nokkenasslijtage betekent en meer weerstand.
- klepstoters: de hydro klepstoters kan je vervangen door bepaalde Renault 19/Volvo 440 klepstoters+shims. (ik meen van het 1700cc blok) Kwestie van zoeken, meten, uitproberen.
- nokkenassen: de nokkenassen van de 16V Volvo-Penta scheepsmotoren zijn wat heter ( duratie, kleplift). Speciale nokkenassen worden gemaakt door ENEM in Zweden.
<a href=" www.enem.se/ "> www.ENEM.se
(je moet wel zweeds kunnen lezen: nokkenas is kamaxlar.)
grt,
Jan
- hoeveel toeren wil je draaien? 15000? (geintje!)
16V-klepjes zijn lichter (dus lagere massatraagheid) dan 8v kleppen, kleine kans dat je zwaardere klepveren nodig hebt als je onder 8500tpm blijft. Bedenk dat zwaardere klepveren ook meer nokkenasslijtage betekent en meer weerstand.
- klepstoters: de hydro klepstoters kan je vervangen door bepaalde Renault 19/Volvo 440 klepstoters+shims. (ik meen van het 1700cc blok) Kwestie van zoeken, meten, uitproberen.
- nokkenassen: de nokkenassen van de 16V Volvo-Penta scheepsmotoren zijn wat heter ( duratie, kleplift). Speciale nokkenassen worden gemaakt door ENEM in Zweden.
<a href=" www.enem.se/ "> www.ENEM.se
(je moet wel zweeds kunnen lezen: nokkenas is kamaxlar.)
grt,
Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2009 09:57 #1224984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Catcams.be heeft ook
Catcams.be heeft ook nokkenassen voor de B234F. Verstelbare nokkenastandwielen kun je op verschillende plaatsen krijgen voor de 16V kop. O.a. bij R-sport international <a href="
www.r-sportinternational.com/
">
www.r-sportinternational.com/
Moderators: Jerry Stam