minder boost?!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 17:31 #1070779 door V700 register
minder boost?! is gemaakt door V700 register
Vreemd. Vandaag weer eens de gelegenheid om maximale turboboost uit te proberen. Nou hád ik deze op ongeveer 0,7 bar afgesteld. Nu lees ik echter maximaal ongeveer 0,45 bar af. Erg vreemd, temeer daar de boost er gevoelsmatig wel flink in hakt. M.a.w., volgens mij ben ik nog net zo snel als toen ik 'm op 0,7 bar had afgesteld. Vreemde zaak dus. Ofwel, er lekt een slang naar mijn turbodrukmeter, ofwel de MBC zit ergens verstopt. Er schijnt een minuscuul gaatje in te zitten dat verstopt kan raken. Morgen eens bij daglicht checken en alle slangen nalopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 14:21 #1217606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden!
Het plastic T-stukje dat ik heb gebruikt om mijn turbometer op aan te sluiten is toch niet zo hittebestendig gebleken. Het oorspronkelijk witte T-stukje was zwartgeblakerd en er zat een grote scheur in. Geen wonder dat ik minder druk aflas dus...
Nu mijn vraag: hoe kom ik aan een hittebestendig T-stukje? Aquariumzaak heb ik iemand ooit eens horen noemen hier...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 14:59 #1217613 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf maken?
door messing pijpjes te solderen? Maar soldeer kan slecht tegen mechanische trillingen en spanningen. Hardsolderen zou wel moeten lukken.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 15:08 #1217614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zondag

robertm schreef : door messing pijpjes te solderen? Maar soldeer kan slecht tegen mechanische trillingen en spanningen. Hardsolderen zou wel moeten lukken.
Robert 

Dat wordt lastig op een zondag (winkels dicht). Ik was meer naar iets op zoek dat ik mogelijk al in huis zou kunnen hebben, maar mijn inspiratie laat me even in de steek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 16:01 #1217631 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Messing T-stukje
Hallo Robert

robertm schreef : door messing pijpjes te solderen? Maar soldeer kan slecht tegen mechanische trillingen en spanningen.

Als ie toch naar de winkel moet, kan ie net zo goed zoeken naar messing T-stukjes. Volgens mij zijn die er ook.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 18:03 #1217673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?
Maar naar wat voor winkel moet ik? Ik heb al eens bij een bouwmarkt gekeken, daar slaag ik niet direkt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 19:09 #1217683 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aquarium

Wouter1973 schreef : Maar naar wat voor winkel moet ik? Ik heb al eens bij een bouwmarkt gekeken, daar slaag ik niet direkt.

Toch maar eens in de aquarium speciaal zaak kijken, wellicht hebben ze daar ook de metalen variant. (vroeger bestonden ze tenminste wel)
Een andere optie is een t-stukje van de ruitensproeier, die zijn ook meestal redelijk hittebestendig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 19:22 #1217690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nouou......

mderijke schreef :

Wouter1973 schreef : Maar naar wat voor winkel moet ik? Ik heb al eens bij een bouwmarkt gekeken, daar slaag ik niet direkt.

Toch maar eens in de aquarium speciaal zaak kijken, wellicht hebben ze daar ook de metalen variant. (vroeger bestonden ze tenminste wel)
Een andere optie is een t-stukje van de ruitensproeier, die zijn ook meestal redelijk hittebestendig.

Dat ruitensproeier T-stukje had ik er op zitten. Maar de temperatuur in de slang tussen het vacuumpotje op de turbo-behuizing en het inlaatspruitstuk -waar ik 'm tussen had gezet' is toch te hoog gebleken. Ik zal eens rondneuzen. Een aquariumzaak was niet het eerste dat bij me op kwam, maar als ik daar kan slagen....

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 23:00 #1217710 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Festo
Kijk eens in een winkel waar ze Festo pneumatiek delen verkopen.
In Eindhoven bijvoorbeeld; Biesheuvel aan de Croy, tegenover Coolrec.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2008 19:32 #1217775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geslaagd
Bij de automaterialenhandel bij mij om de hoek. Hard-PVC T-stukje dat perfect past, en kennelijk ook bedoeld is voor het realiseren van vertakkingen bij slangen onder de motorkap, voor een paar centen. Nou maar hopen dat dit materiaal hittebestendig genoeg is. Ik lees in elk geval weer herkenbare waardes af op mijn turbodrukmeter.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC