B21ET en de b230fk (lpt), wat is het verschil in carterventilatie

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 20:40 #1070081 door V700 register
Hallo!
Nu ben ik even met mijn B21ET intercooler motor aan het werk, maar nu zie ik dat bij de vlamdover van de carterventilatie (pcv),op het T-stuk, de vacuum aansluiting die (normaal) aan het inlaatspruitstuk zit is afgedopt, eigenlijk ook wel logisch toch?
met een behoorlijke turbodruk zou je druk verliezen en de carterventilatie bemoeilijken,
Maar bij de lpt motor (b230fk) zit het vacuum slangetje wel op het T-stuk aan de vlamdover, is het verstandig om deze ook af te doppen als ik de turbo druk ga verhogen?, om lekkage aan de krukas kering te voorkomen.
Wat is hier het andwoord op?  
groeten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2008 21:19 #1213232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb een B230FK op 0,9bar
ik heb een B230FK op 0,9bar draaien en de carterventilatie helemaal standaard gelaten.
Geen enkel probleem, geen olielekkage langs keerringen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD